کد خبر: 719131
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
الناز خمامي‌زاده
دو خبر خوب و دوست‌داشتني در حوزه‌هاي تلويزيون و سينماي كودك؛ دو حوزه متروكي كه معمولاً كمتر مورد توجه فيلمسازان و سريال‌سازان قرار مي‌گيرند، اما حالا خبرهايي منتشر شده از ورود دوباره مرضيه برومند به حوزه ساخت سريال‌هاي كودكانه و نيز ساخت فيلم سينمايي «خاله قورباغه» شخصيت دوست‌داشتني قصه‌هاي كودكان و فيلم «گلنار» كه مسعود كرامتي  آن را كارگرداني خواهد كرد. سينماي كودك معروف است به ژانر مهجور سينما كه از دهه 70 به اين‌سو رشدي نداشته. تلويزيون نيز سال‌هاست نتوانسته سريال‌هاي كودكانه ماندگاري چون «خونه مادربزرگه» و «زي‌زي‌گولو» را بسازد. حالا دو خبر اميدواركننده از هر دو حوزه به گوش مي‌رسد. مرضيه برومند مي‌خواهد با ساخت مجموعه‌اي جديد به تلويزيون بازگردد. او به «ايسنا» گفته كه يكي از ايده‌هايش، يك مجموعه تلويزيوني كامل عروسكي است كه طرح آن به سال‌ها قبل و پيش از ساخت «شهر موش‌هاي 2» برمي‌گردد.
برومند هميشه خندان و استاد سريال‌هاي عروسكي تلويزيون نسبت به ساخت ادامه سريال‌هاي به ياد ماندني چون «خونه مادر بزرگه» و «زي‌زي‌گولو» نيز بي‌ميل نيست، اما ظاهراً فعلاً قصد دارد كه سريال جديد تلويزيوني با پرسوناژها و شخصيت‌هاي جديد بسازد و خيلي به گذشته بازنگردد؛ هرچند گذشته‌اش بسيار درخشان باشد.
همچنين در حوزه سينماي كودك هم خبرهايي مبني بر ساخت فيلم «خاله قورباغه» به گوش مي‌رسد. شخصيتي دوست‌داشتني در قصه‌ها و آوازهاي كودكانه كه حتي پيشتر در فيلم كودكانه «گلنار» هم تجسم سينمايي پيدا كرد و عروسكش ساخته شد. فرشته طائرپور، تهيه‌كننده مطرح سينما كه به محبوبيت اين شخصيت عروسكي باور دارد، مي‌خواهد فيلمي عروسكي با محوريت شخصيت «خاله‌قورباغه» بسازد. احتمالاً بنياد سينمايي فارابي، مجري ساخت اين فيلم خواهد بود.
طائرپور گفته است: «فيلمنامه اين كار در كارگاه فيلمنامه‌نويسي «خانه ادبيات و هنر كودكان» براساس طرح داستاني كه خودم داشتم، نوشته شده است و چندين ماه به اتفاق گروهي از نويسندگان و شاعران كودك روي آن كار كرده‌ايم.» با اين حساب مي‌توان پيش‌بيني كرد كه «خاله قورباغه» فيلمي مملو از آوازها و اشعار و آهنگ‌هاي كودكانه خواهد بود. كارگرداني اين فيلم را مسعود كرامتي، كارگردان موفق «پاتال و آرزوهاي كوچك» برعهده خواهد داشت. اين فيلم جلوه‌هاي ويژه هم دارد اما تنها چيزي كه مي‌توان از آن به عنوان نقطه ضعف ياد كرد، ساخته شدن آن در  داخل استوديو است، آن هم با وجود علاقه زيادي كه معمولاً مخاطبان كودك به فضاي جنگلي و خارج از استوديويي اين قبيل فيلم‌ها نشان مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار