کد خبر: 719073
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
احمد مسجد جامعی در افتتاحیه نمایشگاه آثار نگارگری:
عضو شوراي شهر تهران اعتقاد دارد كه قهرمانی ها و پهلوانی های تاریخ این سرزمین، امروزه در بزرگانی چون همت ، باکری، بروجردی ،صیاد و تمامی دلاورمردان دوران دفاع مقدس تبلور یافته است.
به گزارش "جوان" دکتر احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار نگارگری مرتبط با حوزه ایثار و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به شاهنامه فردوسی گفت: بیان ویژگی های پهلوانی نظیر جوانمردی ، راستگویی و دفاع از سرزمین در جای جای شاهنامه وجود دارد .

وی افزود: این تصویر های شاهنامه در طول تاریخ تبلور پیدا کرده است و هر دوره نقشی از شاهنامه زده است و در دوره معاصر این پهلوانی ها به بزرگ مردان دفاع مقدس رسیده است.

مسجد جامعی ضمن تشکر از باغ موزه دفاع مقدس در زنده نگه داشتن یاد شهدای دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد : باید یاد و نام شهدا را در قلب آثار هنری زنده نگه داریم .

مهدی فرخی نگارگر آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در حاشیه این مراسم گفت: این مجموعه تصویر گر رزم نامه ایرانیان به شیوه نگارگری است.

وی افزود در این مجموعه که برای کتاب شعر رزم نامه ایرانیان تهیه شده است سعی شده به شیوه ای روایی، تصویر پرداز هشت سال دفاع مقدس باشدو در برگیرنده حالات و روحیات رزمندگان و فضای جبهه باشد.

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار نگارگری مهدی فرخی با موضوع ایثار و شهادت با حضور دکتر احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و جمعی از هنرمندان در گالری فکه باغ موزه افتتاح شد .

این نمایشگاه تا تاریخ 4 خرداد ماه در معرض دید علاقه مندان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار