کد خبر: 718931
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خبر داد:
رییس کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت:بیشترین قاچاق کالا تلفن همراه و پس از آن پوشاک است که به طور غیر قانونی وارد کشور می شود.

ابراهیم افشاری ابراز کرد:یشترین قاچاق کالا تلفن همراه و پس از آن پوشاک است که به طور غیر قانونی از کشورهای همسایه وارد کشور ما می شود.

وی افزود: تلفن همراه 90 درصد کالاهای قاچاق را شامل می شود و این تلفن های همراه قاچاق شده گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند لذا توصیه می شود مردم برای تشخیص غیر قاچاق بودن آنها تنها به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه کنند.

 رییس کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر این تلفن های همراه قاچاقی از کشورهای دوبی، چین وارد می شود اظهار کرد:  قبلا تعرفه تلفن همراه در حدود 40 درصد بود اما در حال حاضر به 6 درصد کاهش یافته است و اتحادیه تلفن همراه  علاوه بر کاهش تعرفه خواستار این است که روند ترخیص کالا از گمرک تسریع و تسهیل شود در همین راستا گمرک تخصصی تلفن همراه را برای استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گمرک در اجرا باید تسهیلات بیشتری برای ورود قانونی این نوع کالا قائل شود و سخت گیری ها کم شود تا هم خدمات دولت پرداخت شود، هم کالاها خدمات پس از فروش داشته باشند و هم مردم متضرر نشوند.

وی بیان کرد: پس از تلفن همراه، پوشاک حدود 40 تا 50 درصد کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داده است که عمدتا از سه کشور چین، بنگلادش و خصوصا ترکیه وارد می شود

افشاری خاطر نشان کرد: برخی از تاجرها برند های داخلی را به کشورهای تولید کننده سفارش می دهند مثلا کشور چین برند ایرانی را روی کالای خود تعبیه می کند و این کالاها بدون اینکه قاچاق تلقی شود وارد کشور شده و تولید داخلی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این رابطه نظارت بیشتر و اکتفا نکردن به مارک یا برند کالاهای وارداتی مد نظر قرار گرفته شده است همچنین کارشناسان تشخیص و تعیین ایرانی بودن کالا را در دستور کار خود قرار داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار