کد خبر: 718910
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
در افتتاحيه جشنواره شعر و داستان جوان سوره عنوان شد
«عليرضا قزوه» شاعر مطرح كشورمان در افتتاحيه سيزدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره، با صراحت هميشگي‌اش به وظايف امروز شاعران در قبال تحولات مهم داخلي و خارجي اشاره كرد و از تلاش عده‌اي براي ترويج بي‌تفاوتي در ميان شاعران گفت.
«عليرضا قزوه» شاعر مطرح كشورمان در افتتاحيه سيزدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره، با صراحت هميشگي‌اش به وظايف امروز شاعران در قبال تحولات مهم داخلي و خارجي اشاره كرد و از تلاش عده‌اي براي ترويج بي‌تفاوتي در ميان شاعران گفت.
به گزارش «جوان»، مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در آيين افتتاحيه سيزدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره با اشاره به جايگاه فرهنگي غني شهر قزوين گفت: در يك كار پژوهشي كه اخيراً انجام مي‌دادم، رساله‌اي را بررسي مي‌كردم كه در آن گفته شده بود ۳۱۳ يار امام زمان(عج) از چه شهر و كشورهايي هستند. ۲۵ نفر از ياران امام زمان(عج) در آخرالزمان از «طالقان» هستند كه منسوب به استان قزوين است كه اين تعداد از همه جاي دنيا بيشتر است. قزوه ادامه داد: اگر بخواهيم چند چهره شاخص دفاع مقدسي را نام ببريم، قطعاً يكي دو نفر از آنها از استان قزوين هستند از جمله شهيد بابايي يا مرحوم ابوترابي.
وي اظهار كرد: شاعران امروز يكي از وظايفشان ارتباط‌گيري با شاعران و اديبان اهل سنت در دو استان كردستان و سيستان و بلوچستان است. حادثه‌اي در مهاباد اتفاق افتاد و ديديم چگونه شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب جنجال برپا و تلاش كردند سود خود را ببرند. اگر ما ارتباط نزديكي با اهل سنت كشورمان برقرار نكنيم، دشمنان از اين فاصله‌ها سوءاستفاده مي‌كنند.
خالق كتاب «صبح بنارس» در بخش ديگري از سخنانش گفت: بايد تلاش كنيم به حرف واحدي در خصوص شعر و ادبيات برسيم. بخش مهمي از ادبيات ما وامدار ارزش‌هاي آييني و ديني ما بوده و هست و همين ارزش‌هاي آييني بود كه در زمان پيروزي انقلاب و دفاع مقدس ما را پيش‌ برد. هرچند عده‌اي مي‌خواهند اين ارزش‌ها را با شعارهايي از قبيل «نه غزه، نه لبنان...» بگيرند و تفكر بسيجي را در ما تضعيف كنند. وي افزود: اگر در همين مذاكرات 1+5 تفكر بسيجي وجود داشت، وضع ما خيلي بهتر از اكنون بود. نبايد بترسيم، بلكه بايد تأمل كنيم و ببينيم كه جايگاه ادبيات امروز در خصوص اين موضوعات كجاست. متأسفانه برخي شاعران امروز ما آنقدر مي‌ترسند كه حتي درباره يمن شعر نمي‌گويند. در حالي كه وظيفه ما پيش بردن آرمان‌هاي شهدايمان است.
قزوه در ادامه با بيان اينكه گاهي جرياني سعي مي‌كند ما را به موضوعات بي‌تفاوت بكشاند، توضيح داد: اگر غيرت نداشته باشيم، در جريانات حل مي‌شويم و آرمان‌مان تبديل مي‌شود به شعر گفتن درباره بي‌تفاوتي و سبك‌سري، تا جايي كه ممكن است براي درخت كاج و ولنتاين شعر بگوييم. موضع‌گيري ما شاعران بسيار اهميت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار