کد خبر: 718834
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
سرهنگ آزوغ در آستانه روز بسيج عشايري:
500 هزار نفر از عشایر کشورمان عضو بسیج هستند که در قالب 342 گردان رزمی در 128 حوزه و بیش از هزار و 800 پایگاه بسیج فعالیت می‌کنند.
به گزارش جوان، سرهنگ دوستعلی آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری در نشست خبری که امروز به مناسبت 29 اردیبهشت ماه سالروز بسیج عشایری برگزار شد، اظهار داشت: این روز به دلیل دیدار عشایر با حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شده است.

وی افزود: بسیج عشایری قشری تک‌عرصه‌ای نیستند و در همه عرصه‌ها از جمله امنیت حضور فعالی دارند. عشایر در عرصه اقتصادی هم نماد اقتصاد مقاومتی و در عرصه فرهنگی حافظ فرهنگ اصیل ایرانی هستند.

رئیس سازمان بسیج عشایری خاطرنشان کرد: عشایر افرادی توانا و آموزش‌دیده و آماده برای هر لحظه دفاع از کشور هستند. آنها از نظر نظامی یک نیروی نظامی مجرب، آماده و چالاکند.

وی تاکید کرد: جمعیت عشایر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است که 500 هزار نفر آنها عضو بسیج عشایری هستند که در 128 حوزه و بیش از هزار و 800 پایگاه بسیج فعالیت می‌کنند.

آزوغ گفت: بسیجیان عشایر در قالب 47 گردان بیت‌المقدس 224 گردان عاشورا 65 گردان الزهرا و 6 گردان کوثر که در مجموع حدود 342 گردان رزمی می‌شود، آماده دفاع از کشورند.

رئیس سازمان بسیج عشایری در بخش دیگری از سخنانش به ساخت سرود بسیج عشایری به 6 زبان دنیا و در حمایت از مظلومین جهان و مسلمانان فلسطین اشاره کرد و گفت: همچنین همایش ملی با حضور سران اقوام و عشایر امسال در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی برای عشایر و دام‌هایشان توسط فرمانده بسیج ابلاغ شده است که این کار صورت خواهد گرفت.

آزوغ تاکید کرد: ما به دنبال تشکیل خانه عشایر به عنوان تشکیلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در راستای دفاع از حقوق عشایر در سطح وزارت کشور هستیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری تصریح کرد: نمایشگاهی در جهت اقتصاد مقاومتی با حضور عشایر 15 استان از فردا به مدت یک هفته در پارک قیطریه افتتاح می‌شود.

آزوغ در پایان این نشست خبری با اعلام اینکه حدود 10 هزار نفر در سامانه شهدای عشایر ثبت شده است از کتاب شهید شاخص سال 93 بسیج عشایر، شهید علی غیوری‌زاده تحت عنوان "غيور ايل مند" رونمایی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار