کد خبر: 718827
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
فرماندار ماسال از گازرساني به ۲۷ روستای بخش‌های شاندرمن و مرکزی این شهرستان در غرب گیلان خبر داد.
محمود قاسم‌نژاد ، با بیان اینکه اعتبارات دهیاری‌ها افزایش یافته است، گفت: شن‌ریزی، آسفالت، بهسازی راه‌های روستایی و احداث چندین پل روستایی از جمله پروژه‌های روستایی شهرستان بود که در آن تلاش شد با استفاده از ظرفیت ادارات شهرستان، پیشرفت در عملیات عمران روستایی، بیشتر از اعتبار تخصیص یابد.

وی، مدیریت پسماند و زباله روستایی را یکی از وظایف خطیر دهیاران عنوان کرد و افزود: دهیاری‌ها باید با تغییر نگرش روستائیان به مقوله زباله و استفاده از زباله تر به عنوان کود کشاورزی از میزان تولید زباله در روستاها بکاهند.

فرماندار ماسال، تخریب اراضی کشاورزی را یکی دیگر از تهدیدهای موجود در محیط روستا دانست و از دهیاران خواست موجبات حفظ اراضی کشاورزی و ارتقاء تولیدات کشاورزی در سطح روستاها را فراهم کنند.

قاسم‌نژاد گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، با توجه به کمبود منابع آبی باید شرایطی را فراهم کنند تا ضمن شخم به موقع شالیزارها از بارش های فصلی حداکثر استفاده لازم برده شود.

فرماندار ماسال، با اشاره به آسفالت 10 کیلومتر از راه ماسال به گیلوان در سال گذشته ابراز امیدواری کرد آسفالت بیش از 10 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیز تا پایان تیر ماه سال جاری صورت پذیرد.

قاسم‌نژاد، گازرسانی به روستاهای فاقد گاز را از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان عنوان کرد و گفت: از 27 روستای فاقد گازتعداد 17 روستای بخش شاندرمن در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد و 10 روستای بخش مرکزی نیز با توجه به برنامه زمانبندی شرکت گاز در برنامه مناقصه قرار دارند که این روستاها باید طی سال های 94 و 95 از نعمت گاز برخوردار شوند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار