کد خبر: 718822
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان از افزايش مزارع پنبه در استان گلستان خبر داد.

سهراب سهرابی در گردهمایی استان‌های پنبه‌کار کشور گفت: 12 هزار و 700 هکتار از اراضی گلستان زیر کشت پنبه است که سال گذشته 30 هزار تن محصول از آن برداشت شد.

وی افزود: سه رقم پنبه با عنوان‌های سایه، ارمغان و گلستان در استان گلستان کشت می‌شود و گلستان رتبه سوم تولید پنبه کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هزر استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

سهرابی با اشاره به کشت پنبه در 84 هزار هکتار از اراضی کشور افزود: استان گلستان تا حدود دو دهه پیش به علت وسعت کشت پنبه به منطقه طلای سفید مشهور بود اما امروز با کشت حدود 13 هزار هکتار رتبه سوم کشور را دارد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای کشت 40 هزار هکتار پنبه در افق 1404 و در قالب طرح راهبردی نجات پنبه در این استان خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی گلستان، نیاز به احیای این محصول راهبردی با کشت ارقام جدید که به پایداری تولید، کاهش خسارات ناشی از آفات و بیماری‌ها و افزایش درآمد کشاورز کمک می‌کند، داریم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار