کد خبر: 718821
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی از صدور ۷۰ درصد انگور تولیدی در استان مرکزی خبر داد.

زارعی با اشاره به سطح زیرکشت تاکستان‌های استان مرکزی گفت: 11 هزار و 500 هکتار در استان مرکزی را تاکستان‌های انگور شامل می‌شوند.

وی افزود: بخش عظیمی از تاکستان‌های استان در خنداب، اراک، ساوه و زرندیه قرار گرفته و بخشی دیگر از باغات انگور در شازند، آشتیان و کمیجان به صورت پراکنده وجود داشته و خنداب با 6هزار و 300 هکتار بیشترین سطح زیر کشت باغات انگور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به این میزان، سال گذشته 140هزار تُن انگور در شهرستان‌های استان تولید شد که سالانه از این میزان تولیدات انگور 70درصد آن به کشورهای همسایه یا سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

زارعی افزود: آنچه که در رشد اقتصادی تأثیرگذار بوده صادرات یکی از محصولات حاصله از انگور بوده و در این بخش از صادرات کشمش توانسته‌ایم مبلغ 576 هزار دلار برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این میزان ارز آوری در ازاء 2 هزار تُن کشمش به کشورهایی مانند روسیه، چین، ژاپن و کشورهای خلیج فارس حاصل می‌شود و این در حالی است کهسالانه بین 8 تا 9 تُن کشمش در استان تولید می‌شود که هم بازار مصرف داخلی را تأمین می‌کند و هم در بخش صادرات از اقبال زیادی برخوردار است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار