کد خبر: 718808
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار استان مرکزی گفت: اجرای طرح قطار سبک شهری در اراک در شورای عالی ترافیک کشور مصوب شده و عملیات مکان سنجی این طرح در دستور کار مشاوران قرار گرفته است.

مهدی زندیه گفت: طرح قطار سبک شهری تنها در کلانشهرهایی که جمعیت آن ها از یک میلیون نفر تجاوز کند اجرا می شود اما کلانشهر اراک با جمعیتی حدود 700 هزار نفر به دلیل آلایندگی ناشی از شرکت های صنعتی، مجاز به برخورداری از اعتبارات مصوب ملی برای استقرار تاسیسات قطار شهری شد.

وی ادامه داد: طرح قطار سبک شهری اراک بهمن ماه سال گذشته با اعتراض سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مواجه شد که در نشست شورای عالی ترافیک کشور که اول اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار شد با تلاش استانداری مرکزی و همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست این طرح برای بار دوم مورد تایید اعضای این شورا قرار گرفت.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح قطار سبک شهری کلانشهر اراک هم اکنون برای انجام عملیات مکان سنجی در اختیار مشاوران خبره شهرسازی و معماری کشور قرار گرفته است که پس از انجام این مهم بلافاصله عملیات ساخت و استقرار تاسیسات آن انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص طرح جامعه کلانشهر اراک نیز گفت: این طرح از پارسال در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته که هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت مطالعاتی دارد.

زندیه وکیلی بیان کرد: طرح جامع کلانشهر اراک تا پایان شهریورماه امسال تکمیل می شود و پس از ارسال به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اخذ تاییدیه، وارد مرحله اجرایی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار