کد خبر: 718804
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات به نوغانداران خراسان شمالی خبرداد.

حسین رضازاده با اعلام اين خبر افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولید پیله و کرم ابریشم به متقاضیان این واحدها، از محل صندوق طرح توسعه کشاورزی و صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلات پرداخت می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر ارائه تسهیلات، با بازدید از محل پرورش کرم ابریشم آموزش های لازم در راستای بهبود کیفیت تولید، به نوغانداران ارائه خواهد شد.

رضا زاده گفت : همچنین برای احداث توتستان های متمرکز در این استان، امسال دو هزار و ۴۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده بین نوغانداران توزیع شده است. 

وی ادامه داد: امسال همچنین دو هزار و ۴۰ جعبه  تخم نوغان نیز با قیمت هر جعبه هفت هزار ۵۰۰ تومان بین نوغانداران توزیع شد که بر این اساس پیش بینی می شود طی سال جاری ۸۲ هزارتن پیله تر در این استان تولید شود.

رضا زاده قیمت تضمینی خرید پیله تر در سال جاری را هر کیلو ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و افزود : اگر قیمت خرید این محصول در بازارآزاد بالاتر از این قیمت باشد، نوغانداران می توانند پیله تولیدی خود را در بازار و به قیمت روز به فروش برسانند. 

وی میانگین تولید پیله تر کرم ابریشم در هر جعبه در کشور را ۲۵ کیلو و در استان ۴۰ کیلوگرم عنوان کرد.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان راز و جرگلان با ۴۲ درصد بیشترین و شهرستان گرمه با دو دهم درصد کمترین میزان تولید کرم ابریشم در استان را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار