کد خبر: 718508
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
سخنگوي كميسيون امنيت‌ملي مجلس اعلام كرد
آمانو و غرب دست از خيال‌پردازي‌ درباره بازديد از مراكز نظامي و به‌رسميت شناختن اسرائيل بردارند؛ اين آرزوها را به گور خواهند برد.
آمانو و غرب دست از خيال‌پردازي‌ درباره بازديد از مراكز نظامي و به‌رسميت شناختن اسرائيل بردارند؛ اين آرزوها را به گور خواهند برد.
به گزارش تسنيم، آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه تهران در سخناني ضمن محكوم كردن جنايات آل‌سعود در يمن، گفت: مسئله مهم امروز ما، مسئله يمن است، اين مسئله نه تنها مسئله مهم جهان اسلام، بلكه مسئله مهم جهان بشريت است. خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين خطاب به آل‌سعود، گفت: ‌اي كاش دنيا مي‌گفت اين جنايات ارتباطي با اسلام ندارد، شما با اين جنايات چهره اسلام را كريه كرديد، شما كه سنگ اسلام را به سينه مي‌زنيد و به مردم مي‌گوييد كه قرآن بخوانيد و ساعت‌ها مي‌نشينيد و قرآن مي‌خوانيد، چهره اسلام را زشت كرده‌ايد. وي اضافه كرد: در جريان تجاوزاتي كه از سوي رژيم آل‌سعود به مردم بي‌دفاع يمن صورت گرفته است، كشورهاي به ظاهر اسلامي كه از عربستان حمايت مي‌كنند، رسوا شدند، البته مجامع جهاني كه دم از حقوق بشر و دموكراسي مي‌زنند نيز در جريان تجاوزات به يمن رسوا شدند. آيت‌الله موحدي كرماني با بيان اينكه حرمين شريفين امروز اسير دست حكومت ظالم آل‌سعود شده است، گفت: كعبه و مدينه را بايد از دست اين ظالمان آزاد كرد، اينها اسير هستند. مردم عربستان، شما اين قرآني كه مقابلتان گذاشته‌ايد و مرتب مي‌خوانيد، همين قرآن مي‌گويد كه از ظالمان دوري كنيد و در برابر آنها بايستيد. شما از دشمن ابراز تنفر كنيد، مگر چه مي‌شود؟ يا اين تنفر كشور عربستان را پر مي‌كند و ظالم را فراري مي‌دهد يا احياناً به دست ظالم شهيد مي‌شويد. شهادت هم كه نعمت بزرگي است. شما از چه مي‌ترسيد و از چه نگران هستيد؟
خطيب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش به موضوع مذاكرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 اشاره كرده و گفت: به نظر مي‌رسد كه غرب، امريكا و آقاي آمانو در خصوص مذاكرات هسته‌اي دچار يك توهم و ذوق‌زدگي شده‌اند. سناتور امريكايي مي‌گويد توافق ما بايد مشروط به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي ايران باشد. آمانو مي‌گويد بازديد از تأسيسات نظامي ايران بايد از شروط توافق باشد، اما ما به آمانو و طرف مقابل مي‌گوييم دست از اين خيال‌پردازي‌ها برداريد و بدانيد كه ايران همان ايران است و همان مقاومتي كه در طي سال‌ها داشته، بازهم آن مقاومت را خواهد داشت. وي ادامه داد: ما به آقاي آمانو و به اين غربيان و امريكا مي‌گوييم كه آرزوي به رسميت شناخته شدن اسرائيل و آرزوي گنجانده شدن شرط بازديد از تأسيسات نظامي ايران را در توافق هسته‌اي به گور خواهيد برد.

   ايران براي حمايت از ملت مظلوم يمن منتظر مجوز هيچ نهادي نخواهد ماند
سيد‌حسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران، درباره اوضاع بحراني يمن و راهكارهاي حل اين موضوع اظهار داشت: امروز جاهليت مدرن به دست ابوسفيان‌ها و ابوجهل‌هاي جهان، پيامبر اكرم(ص) را دل آزرده مي‌كند. وي خاطرنشان كرد: مثلث صهيونيسم، امريكا و آل‌سعود شكل گرفت كه چرا اين ملت يمن مي‌خواهد هويت ملي خود را حفظ كند و استقلال خود را به دست بياورد و با اتكاي به يكپارچگي ملت خود و همه قبايل و طوايف حكومت مردم‌سالار به روي كار بياورد. مثلث امريكا و همپيمانانش، صهيونيست‌ها و رژيم آل‌سعود در مقابل حركت‌هاي ملي مردم يمن شكل گرفت و تهاجمات به اين ملت آغاز شد. ملتي كه عليه يك ديكتاتور خونخوار به پا خاست و ديكتاتور را از كشور خودشان فراري دادند. نقوي حسيني خطاب به رژيم آل‌‌سعود افزود: شما جايگاه خود را در جهان اسلام از دست داده‌ايد و شما خادم حرمين شريفين در چشم مسلمانان نيستيد بلكه شما خائن حرمين شريفين هستيد. وي ضمن توصيه به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشور گفت: تيم مذاكره‌كننده در مقابل دشمن ما ايستاده است، دشمن خونخواري كه مسلمانان را به خاك و خون مي‌كشد. اينها كينه‌ورز هستند و مكرآلود حركت مي‌كنند و سياست دوگانه دارند و نسبت به ملت ما خصم دارند. پس اجازه ندهيد كه به عظمت، هيبت و عزت ملت ايران جسارت شود. نقوي حسيني با تأكيد بر اينكه كشتي نجات ايران قطعاً به يمن خواهد رسيد و قلب تهديدها را مي‌شكافد، اظهار داشت: ما كشتي نجات را به يمن خواهيم رساند و اجازه بازرسي يا متوقف كردن اين كشتي را به هيچ قدرتي نمي‌دهيم.
 
  توافق لاريجاني و رؤساي فراكسيون‌هاي سياسي بر تصويب طرح جامع مذاكرات
سيدحسين نقوي‌حسيني همچنين روز گذشته در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرين وضعيت طرح‌هاي مطرح شده در مجلس براي تأثيرگذاري در مذاكرات هسته‌اي گفت: مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان نسبت به تهديداتي كه اخيراً از سوي مقامات امريكايي صورت گرفته و مجدداً تكرار شده و ورود سنا و كنگره به مسئله توافق به ‌شدت نگران هستند. سخنگوي كميسيون امنيت ملي در تشريح طرح‌هاي مجلس براي مقابله با استراتژي جديد طرف امريكايي گفت: بر اين اساس طرح دو‌فوريتي از طرف بنده مبني بر لزوم تصويب توافق نهايي در مجلس و نظارت كميته‌اي بر اجراي توافق هسته‌اي، همچنين طرح سه‌فوريتي از سوي آقاي كريمي‌قدوسي مبني بر توقف مذاكرات دو‌جانبه با طرف امريكايي در صورت ادامه تهديدها و ادامه مذاكرات با 1+5 و همچنين طرحي از سوي آقاي كارخانه‌اي مبني بر لزوم حفظ دستاوردهاي هسته‌اي در صحن مجلس مطرح شده و نمايندگان از طيف‌هاي مختلف سياسي اين سه طرح را امضا كردند. نقوي‌حسيني ادامه داد: طرح يك‌فوريتي آقاي كارخانه مبني بر حفظ دستاوردهاي هسته‌اي پيش از عيد يك‌فوريتش به تصويب رسيد و يك‌شنبه هفته آينده اين طرح در كميسيون به بحث گذاشته مي‌شود.
نماينده مردم ورامين در مجلس اضافه كرد: با رايزني‌ها مقرر شده است طرح حفظ دستاوردهاي هسته‌اي محور قرار گرفته و مفاد دو طرح ديگر در همين طرح گنجانده شود، به نحوي كه طرح حاضر هم جامع باشد و هم اقتدار قانوني داشته و پاسخگوي تهديدات امريكا و ورود سنا به مذاكرات باشد. همچنين در اين طرح حفظ خطوط قرمز جمهوري اسلامي در مذاكرات تصريح شد. وي تأكيد كرد: در صورت تصويب اين طرح خيال نمايندگان براي تصويب يك توافق خوب راحت مي‌شود زيرا مجلس شوراي اسلامي حاضر نيست هر توافقي به ويژه توافق بد را بپذيرد. سخنگوي كميسيون امنيت ملي از رايزني‌ها در مجلس شوراي اسلامي براي بررسي اين طرح خبر داد و گفت: طراحان اين سه طرح، رؤسا و فعالان دو فراكسيون اصولگراي مجلس، رياست مجلس و كميسيون امنيت ملي با انجام رايزني‌هايي به اين نتيجه رسيدند كه اين سه طرح تجميع و طرح جامعي به مجلس ارائه شود. نقوي‌حسيني در پاسخ به اين شائبه كه رئيس مجلس معتقد است براي تأثيرگذاري در روند مذاكرات نيازي به قانونگذاري نيست و بايد به رفتار سناي امريكا پاسخ سياسي داد، افزود: آقاي لاريجاني ابتداي هفته گذشته اعلام كرد اجازه دهيد ابتدا بيانيه‌اي صريح از سوي مجلس صادر شود تا مواضع مجلس در خصوص مداخلات سنا و تهديدات امريكا مشخص شود. نماينده مردم ورامين تصريح كرد: رئيس مجلس مخالف قانونگذاري در زمينه مذاكرات نيست بلكه معتقد است بايد طرحي در اين زمينه تنظيم شود كه از يك سو مقتضيات مذاكرات را حفظ نمايد، از سوي ديگر حمايت از تيم مذاكره‌كننده در آن مشهود باشد و از سوي ديگر نيز، در برابر زياده‌خواهي‌هاي امريكا مقاومت صريح و محكم مجلس در آن عيان باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار