کد خبر: 718490
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
رهبر معظم انقلاب:
در خجسته سالروز بعثت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص)، رهبر انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از مسئولان و كارگزاران نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، با تأكيد بر لزوم بهره‌گيري از درس‌هاي بعثت براي مقابله هوشيارانه با جاهليت مدرن امروز كه بسيار خطرناك‌تر و مجهزتر از جاهليت قبل از اسلام است، استكبار و در رأس آن امريكا را عامل اصلي شكل‌گيري «جاهليت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه 35 سال گذشته جمهوري اسلامي ايران، نشان داده است كه امت بزرگ اسلامي با حفظ دو اصل «بصيرت» و «عزم و همت» مي‌تواند در مقابل اين جاهليت بايستد و آن را شكست دهد.
در خجسته سالروز بعثت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص)، رهبر انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از مسئولان و كارگزاران نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، با تأكيد بر لزوم بهره‌گيري از درس‌هاي بعثت براي مقابله هوشيارانه با جاهليت مدرن امروز كه بسيار خطرناك‌تر و مجهزتر از جاهليت قبل از اسلام است، استكبار و در رأس آن امريكا را عامل اصلي شكل‌گيري «جاهليت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه 35 سال گذشته جمهوري اسلامي ايران، نشان داده است كه امت بزرگ اسلامي با حفظ دو اصل «بصيرت» و «عزم و همت» مي‌تواند در مقابل اين جاهليت بايستد و آن را شكست دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد بزرگ و تاريخي مبعث به ملت ايران و مسلمانان جهان و همه انسان‌هاي آزاده، بشريت را نيازمند درس‌هاي بعثت و بازخواني اين درس‌ها دانستند و افزودند: بعثت پيامبر (ص) براي مقابله با جاهليتي بود كه نه فقط مخصوص جزيره‌ًْالعرب، بلكه بر امپراتوري‌هاي آن روز دنيا نيز حاكم بود.

   خطر جاهليت امروز بيشتر از گذشته است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دو عنصر اصلي اين جاهليت را «شهوت» و «غضب» برشمردند و خاطرنشان كردند: اسلام در آن زمان به مقابله با عرصه وسيعي از گمراهي در زندگي انسان‌ها پرداخت كه از يك طرف ناشي از شهوات نفساني و جنسي مهار گسيخته و از طرف ديگر ناشي از حاكميت غضب و قساوت ويرانگر بود. ايشان با اشاره به باز توليد جاهليت دوران قبل از اسلام در عصر كنوني، بر همان دو پايه «شهوت» و «غضب» افزودند: امروز نيز شاهد شهوتراني بي‌منطق و بي‌مهار و قساوت و كشتار بي‌حد و مرز هستيم با اين تفاوت كه جاهليت كنوني متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسيار خطرناك‌تر است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: البته در مقابل، اسلام نيز مجهزتر و نيروي عظيم اسلامي با استفاده از ابزارهاي گوناگون در دنيا گسترده شده و اميد به موفقيت نيز بالا است اما شرط آن «بصيرت» و «عزم و همت» است.

   داعش نمونه جاهليت مدرن است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه شرايط كنوني كشورهاي اسلامي و ناامني، برادركشي و تسلط گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي منطقه، نمونه هايي از جاهليت مدرن امروز است كه نتيجه طراحي قدرت‌هاي استكباري و در رأس آنها امريكا است، گفتند: آنها براي اجراي اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبليغات گسترده مبتني بر دروغ نيز استفاده مي‌كنند كه نمونه آن ادعاي امريكايي‌ها در مبارزه با تروريسم است. ايشان خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها در حالي اين ادعاها را مطرح مي‌كنند كه خودشان به دست داشتن در ايجاد خطرناك‌ترين گروه‌هاي تروريستي همچون داعش اذعان كردند. امريكايي‌ها رسماً از گروه‌هاي تروريستي در سوريه و پشتيبانان آنها حمايت مي‌كنند، امريكايي‌ها از رژيم جعلي صهيونيستي كه فلسطيني‌ها را در غزه و ساحل غربي مورد فشار قرار داده است، حمايت مي‌كنند اما در شعارهايشان، به دروغ مدعي مبارزه با تروريسم هستند و اين، همان «جاهليت مدرن» است.  رهبر انقلاب اسلامي همه كشورهاي اسلامي را خطاب قرار دادند و گفتند: ملت ايران، امت بزرگ اسلامي و زمامداران كشورهاي اسلامي، بدانيد، ما مي‌توانيم در مقابل اين جاهليت بايستيم.

   ايجاد جنگ‌هاي نيابتي، سياست استكبار در منطقه

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، محور اصلي سياست‌هاي خباثت‌آلود استكبار در منطقه را، در شرايط كنوني، ايجاد جنگ‌هاي نيابتي خواندند و تأكيد كردند: آنها به دنبال منافع خود و پر كردن جيب كمپاني‌هاي اسلحه‌سازي هستند، بنابراين كشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند تا اسير اين سياست‌ها نشوند. ايشان يكي ديگر از ادعاهاي دروغين امريكا را، ادعا درخصوص امنيت منطقه خليج فارس دانستند و افزودند: امنيت خليج فارس مربوط به كشورهاي اين منطقه است كه داراي منافع مشترك هستند و نه امريكا. بنابراين امنيت منطقه خليج فارس بايد به‌ وسيله كشورهاي همين منطقه تأمين شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه امريكا به‌ دنبال تأمين امنيت منطقه خليج فارس نيست و صلاحيت اظهار نظر در اين خصوص را هم ندارد، گفتند: اگر منطقه خليج فارس امن باشد، همه كشورهاي منطقه از اين امنيت بهره‌مند خواهند شد اما اگر خليج فارس ناامن شود، براي همه كشورهاي منطقه ناامن خواهد بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نمونه ديگر از دروغ بودن ادعاي امريكايي‌ها مبني بر تلاش براي حفظ امنيت منطقه را، اوضاع تأسف‌بار يمن خواندند و افزودند: امروز يمن به صحنه كشتار كودكان و زنان بيگناه تبديل شده است كه عامل آن كشورهاي به ظاهر مسلمان هستند اما طراح و عامل اصلي آن، امريكا است. ايشان با اشاره به ادعاي دروغين ديگر امريكايي‌ها مبني بر حمايت ايران از تروريسم، خاطرنشان كردند: ملت ايران با تروريسمي كه با پول و حمايت امريكا، در داخل كشور، سربلند كرده بود، قاطعانه مقابله كرد، آن وقت ايران متهم به حمايت از تروريسم مي‌شود! در حالي كه آن كسي كه آشكارا از تروريسم حمايت مي‌كند، امريكا است.

   ‌  از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهيم كرد

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ملت ايران همواره در مقابل تروريسم و حاميان آنها بوده و خواهد بود گفتند: ملت ايران با همه كساني كه در عراق، سوريه، لبنان و سرزمين‌هاي اشغالي در مقابل خطرناك‌ترين تروريست‌ها و صهيونيست‌هاي تروريست ايستاده‌اند، همكاري خواهد كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري مجدد اقدامات تروريستي امريكا، خطاب به دولتمردان امريكايي گفتند: تروريست شما هستيد، اقدامات تروريستي، كار شما است، ما با تروريسم مخالف هستيم و با آن مبارزه و از هر مظلومي نيز حمايت خواهيم كرد. ايشان ملت‌هاي يمن، بحرين و فلسطين را از جمله ملت‌هاي مظلوم دانستند و خاطرنشان كردند: در حالي كه در صدر اسلام، مشركين مكه در ماه حرام، جنگ را متوقف مي‌كردند، امروز در يمن، در ماه رجب كه ماه حرام است، بر سر مردم بيگناه اين كشور بمب و موشك ريخته مي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه حمايت از مظلوم دستور صريح اسلام است، افزودند: ما هر اندازه كه بتوانيم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهيم كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كشورهاي منطقه را به هوشياري در قبال سياست استكبار براي ايجاد دشمن موهوم و ترساندن اين كشورها از يكديگر، فراخواندند و گفتند: آنها تلاش دارند تا دشمن اصلي را كه استكبار و وابستگان آنها و صهيونيست‌ها هستند، در حاشيه نگه دارند و كشورهاي اسلامي را در مقابل يكديگر قرار دهند، بنابراين بايد با اين سياست كه همان جاهليت مدرن است، مقابله كرد.
ايشان با تأكيد بر اينكه ملت‌هاي منطقه بيدار شده‌اند، خاطرنشان كردند: شايد بتوان بيداري اسلامي را براي دوره‌اي موقت سركوب كرد اما بيداري و بصيرت، سركوب شدني نيستند و امروز ملت ايران و بيشتر ملت‌هاي منطقه، آگاه و هوشيار هستند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند، قدرت‌هاي استكباري سال‌ها است كه در تلاش براي سركوب بيداري و مقاومت در منطقه هستند و در 35 سال گذشته نيز از هيچ تلاشي براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به عنوان محور اين بيداري فروگذار نكرده‌اند، اما همواره شكست خورده‌اند و بعد از اين هم شكست خواهند خورد.

   روحاني: كشورهاي مسلمان به پيامبر پناه ببرند نه كمپ ديويد

 پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين روحاني رئيس‌جمهور، با تبريك عيد مبعث، بعثت پيامبر اسلام(ص) را به معناي برانگيخته شدن انسانيت و آغاز دوران جديدي براي جامعه ايماني خواند و افزود: طبق آموزه‌هاي بعثت، آنچه مي‌تواند تاريخ آينده و جامعه توأم با قسط و عدل را بسازد، نه شمشير و گلوله و كاخ‌هاي مرتفع، بلكه حق و وحي است. وي با بيان اينكه شريعتي كه پيامبر(ص) براي مردم آورد، حكمت، عدالت، فضيلت و كمالات اخلاقي است، گفت: شريعت اسلامي نسبتي با خشونت ندارد و آنها كه مي‌خواهند شريعت را در كنار خشونت قرار دهند، چيزي از شريعت نفهميده‌اند.
رئيس‌جمهور با اشاره به ترويج تفرقه و توهم ايران هراسي در ميان مسلمانان و با بيان اينكه ايران از آغاز به دنبال صلح، عدالت، كمك به ديگران و ايستادگي در برابر ظلم و زورمداران بوده و زير بار ظلم و زياده‌خواهي نخواهد رفت، خاطرنشان كرد: ايران به هيچ كشوري تجاوز نكرده و نمي‌كند اما اگر مورد تجاوز قرار بگيرد، پاسخش همانند دفاع هشت ساله پشيمان كننده خواهد بود.
آقاي روحاني با بيان اينكه ايران چيزي بالاتر از حقوق قانوني خود را نمي‌خواهد، خطاب به كشورهاي مسلمان منطقه و همسايگان، تأكيد كرد: به كمپ پيامبر(ص) و قرآن پناه ببريد و به سوي كمپ ديويد نرويد، چراكه تنها اردوگاه اسلام و پيامبر (ص) مي‌تواند منجي شما باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار