کد خبر: 718244
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
مراجع عظام تقليد:
در ادامه واكنش‌ها به حكم ظالمانه دستگاه آل‌سعود عليه آيت‌الله شيخ نمر روحاني عربستاني، مراجع عظام تقليد حضرات آيات جوادي آملي، مكارم شيرازي و حسين مظاهري هشدار دادند چنانچه آل‌سعود بخواهد وي را به شهادت برساند، سقوط خود را تسريع خواهد كرد.
در ادامه واكنش‌ها به حكم ظالمانه دستگاه آل‌سعود عليه آيت‌الله شيخ نمر روحاني عربستاني، مراجع عظام تقليد حضرات آيات جوادي آملي، مكارم شيرازي و  حسين مظاهري هشدار دادند چنانچه آل‌سعود بخواهد وي را به شهادت برساند، سقوط خود را تسريع خواهد كرد.
پيش از اين مسئولان عربستان اعلام كرده بودند كه آيت‌الله نمر را روز 24 ارديبهشت اعدام خواهند كرد.
آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي پيش از ظهر ديروز در درس تفسير قرآن كريم كه در مسجد اعظم برگزار شد، در واكنش به اين موضوع هشدار داد: اگر ديوانگي آل‌سعود گل كرده و اين عالم بزرگوار ( شيخ نمر) را به شهادت برساند، اين فرد آسيب نمي‌بيند، ولي آل‌سعود سقوط مي‌كند و به بدترين درجه مي‌رسد.
به گزارش فارس، آيت‌الله جوادي‌آملي با اشاره به وقايع موجود در مجموعه جهان كنوني گفت: امروز اجتماع طلاب و علماي حوزه علميه در فيضيه برگزار شد، زيرا فاجعه‌اي در عربستان در حال وقوع است كه دودش در درجه اول به چشم آل‌سعود مي‌رود و اين واقعه ديگران را رنج مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از ادله محكوميت به اعدام اين عالم بزرگوار (شيخ نمر) اين است كه چرا در جريان كشور بحرين دخالت مي‌كند كه در جواب بايد به آنها گفت شما به يمن حمله مي‌كنيد، دخالت نيست و شيخ نمر كه نصيحت كرده، دخالت محسوب مي‌شود. وي با بيان اينكه امروز در منطقه خاورميانه آل‌سعود به آدم‌كشي عادت كرده است، گفت: آنها فكر مي‌كنند، مرگ پايان راه است، امروز امريكا ‌ خود را برجسته مي‌داند، زيرا زير پاي او 70 ميليون قبر از جنگ جهاني اول و دوم است.

 هشدار آيت‌الله مكارم شيرازي به آل سعود

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز نسبت به تبعات اجراي حكم اعدام شيخ آيت‌الله نمر هشدار داد و تأكيد كرد: آل‌سعود فكر نكند با اين اقدام شيعيان مي‌ترسند، بلكه در مقابل قوي‌تر و شجاع‌تر خواهند شد.
به گزارش رسا، ‌اين مرجع تقليد با اشاره به صدور حكم اعدام آيت‌الله شيخ نمر و تهديد به اجراي آن از سوي سعودي‌ها خاطرنشان كرد: دولتمردان عربستان سعودي يا غافل هستند يا خودشان را به غفلت زده‌اند، شيعيان عربستان از جمله مردم احصا و قطيف كه شيعيان خالص و قوي هستند، براي برگزاري مراسم و برنامه‌هاي ديني و مذهبي خود به شدت تحت فشار هستند.
وي با تأكيد بر اينكه شيعيان عربستان حق خود را مي‌خواهند و به صورت مسالمت‌آميز به دنبال آن هستند، ياد آورشد: شيخ نمر درباره احقاق حقوق مردم صحبت كرده و هيچ جرمي مرتكب نشده است؛ ايشان فردي نترس و شجاع است، كدام‌يك از موازين اسلامي اجازه مي‌دهد چنين آدمي را حكم اعدام برايش صادر كنند؟
اين مرجع تقليد خطاب به مقامات سعودي خاطرنشان كرد: بدانيد اگر اين حكم اجرا شود، آثار سوئي براي شما خواهد داشت و تمام شيعيان دنيا كينه و بغض شديدي نسبت به همه شما پيدا خواهند كرد. آيت‌الله مكارم‌شيرازي تأكيد كرد: شايد آنها تصور مي‌كنند با اين اقدام شيعيان و ديگر مردم مي‌ترسند، اما اين‌گونه نيست، آنها ابداً نمي‌ترسند و چنانچه اين حكم اجرا شود بقيه شجاع‌تر خواهند شد، در زمان انقلاب ايران هر چه از انقلابيون شهيد كردند مردم نه تنها صحنه را خالي نكردند بلكه پرشورتر شدند. اين مرجع تقليد ابراز داشت: اميدواريم سر عقل بيايند و چنين برنامه‌اي اجرا نشود، آثارش دامن شان را خواهد گرفت و اگر اجرا شود تمام شيعيان و حتي مسلمانان معتدل دنيا نسبت به چنين كاري واكنش نشان خواهند داد. وي اضافه كرد: البته مراكز جهاني نيز نسبت به اين كار اعتراض كرده‌اند كه حكومت سعودي حق اعدام ندارد، اميدواريم خداوند به همه عقل دهد منافع و مضار خود را متوجه باشيم.

 اعدام شيخ نمر يك جنايت بشري است

رئيس حوزه علميه اصفهان هم در اظهار نظري گفت: اعدام شيخ نمر علاوه بر اينكه يك جنايت بشري است، توهين به اسلام و روحانيت است و بايد رژيم آل‌سعود در آن تجديدنظر كند.
به گزارش فارس، آيت‌الله حسين مظاهري ديروز در پايان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع صدور حكم اعدام شيخ نمر باقر النمر، عالم شيعه عربستاني، اين روحاني شجاع و مبارز را شخصيتي مفيد براي اسلام و تشيع در منطقه حجاز دانست و خاطرنشان كرد: اعدام شيخ نمر علاوه بر اينكه يك جنايت بشري است، توهين به اسلام و روحانيت است و بايد رژيم آل‌سعود در آن تجديد نظر كند. وي اينگونه اقدام‌ها را در مجموعه توطئه‌هاي استكبار جهاني و صهيونيست‌ها عليه اسلام و تشيع ارزيابي كرد و افزود: متأسفانه در وضع فعلي، رژيم آل‌سعود به آلت دست امريكا و حربه حزب صهيونيست مبدل شده و با اين اقدامات نابخردانه، عالم اسلام را دچار آشفتگي مي‌كنند. اين مرجع تقليد با حمايت از مردم مظلوم يمن، جنايات رژيم آل سعود در يمن را يكي ديگر از ابعاد خيانت‌هاي آنان به اسلام و مسلمانان دانست و تصريح كرد: فاجعه انساني بزرگي كه رژيم آل‌سعود در كشور مظلوم يمن پديد ‌آورده، بي‌شك به نابودي خود آنها منجر خواهد شد.

تجمع طلاب و روحانيون قم در حمايت از شيخ نمر

طلاب و روحانيون قم پيش از ظهر ديروز با تجمع در مدرسه فيضيه به‌حكم صادرشده براي شيخ نمر اعتراض و حمايت خود را از اين عالم مجاهد اعلام كردند.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا، طلاب، روحانيون و فضلاي قمي با تجمع در مدرسه فيضيه به صدور حكم اعدام شيخ محمدباقر النمر از علماي برجسته جهان تشيع اعتراض كرده و در طول اين مراسم بارها شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر آل سعود سر دادند. در اين تجمع كه آيت‌الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، آيت‌الله كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله مقتدايي دبير شوراي عالي حوزه، جمعي از اساتيد سطوح مختلف حوزه علميه و طلاب و روحانيون حوزه‌هاي علميه قم حضور داشتند، آيت‌الله سعيدي امام‌جمعه قم و توليت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س) سخنراني اين مراسم را به عهده داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار