کد خبر: 718240
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
رهبر انقلاب در ديدار رئيس جمهور عراق نسبت به سرنوشت منطقه هشدار دادند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي فؤاد معصوم، رئيس جمهوري عراق و هيئت همراه، عراق را كشوري بسيار مهم و تأثيرگذار در ميان كشورهاي عربي و اسلامي دانستند و با اشاره به شرايط بسيار تأسف‌آور منطقه از جمله در يمن و سوريه تأكيد كردند: عراق با توجه به جايگاه خود، قطعاً مي‌تواند در مسائل منطقه تأثيرگذار باشد و بايد از اين ظرفيت بيش از پيش استفاده شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي فؤاد معصوم، رئيس جمهوري عراق و هيئت همراه، عراق را كشوري بسيار مهم و تأثيرگذار در ميان كشورهاي عربي و اسلامي دانستند و با اشاره به شرايط بسيار تأسف‌آور منطقه از جمله در يمن و سوريه تأكيد كردند: عراق با توجه به جايگاه خود، قطعاً مي‌تواند در مسائل منطقه تأثيرگذار باشد و بايد از اين ظرفيت بيش از پيش استفاده شود.
    
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي، روابط جمهوري اسلامي ايران و عراق را بسيار عميق و برادرانه خواندند و با استقبال از گسترش روزافزون اين روابط، گفتند: روابط كنوني ايران و عراق در مقايسه با سال‌هاي گذشته، بي‌سابقه است و اين روند كه نشان‌دهنده حكمت و درايت برادران عراقي است، بايد همچنان ادامه يابد.

   اجازه ندهيد ثبات عراق خدشه‌دار شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه كمك‌هاي مختلف به منظور پيشرفت و ثبات عراق، سخنان آقاي فؤاد معصوم در خصوص روابط دو كشور و شرايط عراق و منطقه را دقيق و جامع خواندند و افزودند: عراق در ميان كشورهاي عربي و اسلامي يكي از چند كشور مهم و داراي امتيازات منحصر به فردي است.
ايشان استقرار يك دولت مردمي و باثبات را در عراق يكي از امتيازات كم‌نظير اين كشور در ميان كشورهاي عربي برشمردند و تأكيد كردند: مسئولان و گروه‌هاي مختلف عراقي بايد از اين امتياز بزرگ به شدت محافظت كنند و نگذارند برخي اختلاف‌هاي احتمالي، اين دستاورد تاريخي مردم عراق را خدشه‌دار كند.
رهبر انقلاب همچنين با اشاره به تأثيرگذاري دولت عراق در دنياي عرب، گفتند: امروز منطقه و دنياي اسلام شاهد مسائل تأسف‌آور و حقيقتاً گريه‌آوري همچون موضوع فلسطين، قضاياي شمال آفريقا و جنگ در سوريه و يمن است كه عراق قطعاً مي‌تواند در اين مسائل تأثيرگذار باشد.
   دشمنان براي بي‌ثباتي منطقه

 سراغ سوريه آمده‌اند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نقشه دشمنان اسلام را براي سوريه بسيار خطرناك خواندند و خاطرنشان كردند: آنها به دنبال ايجاد بي‌ثباتي و ناامني دائمي در سوريه هستند تا از اين طريق همه منطقه را بي‌ثبات كنند. ايشان با تأكيد بر اينكه نقشه برخي كشورهاي عربي براي سوريه بسيار ويرانگر است، افزودند: نقشه آنها، نه‌تنها سوريه بلكه كشورهاي خودشان را نيز ويران خواهد كرد.  رهبر انقلاب اسلامي اعاده و حفظ ثبات در سوريه را مهم‌ترين هدف دانستند و با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور عراق در خصوص اقدامات تروريستي داعش در سوريه و تأثير آن بر عراق و منطقه گفتند: حضور گروه‌هاي متعدد تكفيري- تروريستي در سوريه و تحت عناوين مختلف، در واقع به نفع رژيم صهيونيستي و به نفع كساني است كه به دنبال بي‌ثباتي منطقه براي تحميل اراده خود هستند.

   استدلال سعودي‌ها براي حمله به يمن احمقانه است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به قضاياي تأسف‌آور يمن نيز اشاره و تأكيد كردند: سعودي‌ها مرتكب خطاي بزرگي در يمن شده‌اند و قطعاً آثار جنايتي كه مرتكب شده‌اند، گريبان خود آنها را خواهد گرفت. ايشان با تأكيد بر اينكه بايد هرچه سريع‌تر كشتار مردم مظلوم در يمن متوقف شود، افزودند: قضاياي يمن نشان مي‌دهد كه يك تفكر غيرحكيمانه و جاهلانه‌اي در درون سعودي‌ها، در مورد مسائل يمن تصميم‌گيري مي‌كند.
رهبر انقلاب اسلامي، استدلال سعودي‌ها را براي تجاوز به يمن، احمقانه خواندند و گفتند: آنها به بهانه درخواست رئيس‌جمهور مستعفي و فراري يمن كه به كشور خود در حساس‌ترين شرايط، خيانت كرد، به يمن حمله كردند.

    هركدام از جوان‌هاي عراق قهرمان بالقوه هستند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، موضع‌گيري و ايفاي نقش عراق را در اين مسائل حائز اهميت خواندند و با اظهار خوش‌بيني فراوان نسبت به آينده عراق، از ابتكار دولت عراق براي به صحنه آوردن مردم و استفاده از نيروهاي مردمي در كنار ارتش، تجليل كردند. ايشان گفتند: جوان‌هاي عراق هر كدام يك قهرمان بالقوه هستند كه مي‌توانند در شرايط مناسب و در عرصه‌هاي مختلف نقش‌آفريني كنند و اين تجربه‌اي است كه ما در ايران به دست آورده‌ايم. رهبر انقلاب اسلامي همچنين از احوال آقاي جلال طالباني، رئيس‌جمهور سابق عراق جويا شدند و از خداوند متعال سلامتي وي را مسئلت كردند.
در اين ديدار كه آقاي روحاني، رئيس‌جمهوري نيز حضور داشت، آقاي فؤاد معصوم، رئيس‌جمهوري عراق با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي خطاب به ايشان گفت: معتقديم جنابعالي به عنوان رهبر انقلاب اسلامي و به عنوان يك مرجع بزرگ ديني، از هر دو منظر مي‌توانيد به گسترش بيش از پيش روابط ايران و عراق و همچنين حل مسائل و مشكلات عراق كمك كنيد. رئيس‌جمهور عراق با تأكيد بر اينكه دولت و ملت اين كشور هيچ‌گاه كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در زمان حمله داعش و در سخت‌ترين شرايط، فراموش نخواهند كرد، گفت: داعش در عراق و داعش در سوريه هيچ تفاوتي با هم ندارند زيرا خطر داعش براي همه منطقه است. آقاي فؤاد معصوم مذاكرات خود را با آقاي روحاني خوب خواند و اظهار اميدواري كرد گفت‌وگوهاي انجام شده، زمينه گسترش روزافزون همكاري‌ها را فراهم آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار