کد خبر: 718229
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
بيست‌و‌هشتمين نمايشگاه كتاب، ديروز به تماشاي حضور رهبر انقلاب نشست
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز از بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در مصلاي امام خميني(ره) بازديد كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز از بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در مصلاي امام خميني(ره) بازديد كردند.
به گزارش «جوان» به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، در اين بازديد دو و نيم ساعته كه آقاي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رهبر معظم انقلاب را همراهي مي‌كرد، غرفه‌داران و برخي ناشران حاضر در نمايشگاه، توضيحاتي در خصوص تازه‌هاي نشر و فعاليت‌هاي صورت گرفته در عرصه چاپ كتاب بيان كردند. «فارس» طي گزارشي در اين باره نوشت كه رهبر انقلاب در بازديد از غرفه انتشارات «شهرستان ادب» فرمودند: «مجموعه آثار بحمدالله خوب است»، همچنين وقتي كتاب «از آخر مجلس» ميلاد عرفان‌پور را به ايشان نشان دادند رهبري با اسم كوچك خطاب كردند و فرموده بودند: «اينكه كتاب اشعار ميلاد است.»
همچنين رهبر انقلاب در نشر ققنوس با امير حسين‌زادگان مدير انتشارات صحبت كرده و كتاب‌هاي «تاريخ جهان»، «ظهور ژاپن مدرن»، «جنبش‌هاي فاشيستي» و «نقش برجسته‌هاي تاريخ ساساني» از جمله كتبي بود كه به گفته مسئول غرفه به رهبري اهدا كرد. همچنين رهبر انقلاب در بازديد از غرفه نشر ثالث ضمن گپ و گفت با جعفريه مدير انتشارات ثالث در مورد تاريخچه نشر ثالث صحبت كردند و كتاب‌هايي چون «روضه نوح»، «آمديم خانه نبوديد»، «فرهنگ و هويت» و «ماهي در آب» به ايشان اهدا شد.
رهبر معظم انقلاب در ديدار از غرفه نشر مركز كتاب‌هاي «برادران كارامازوف» نوشته داستايوفسكي، ترجمه احد علي قليان، «خداشناسي از ابراهيم تاكنون» نوشته آمسترانگ ترجمه محسن سپهر، «كتاب ديوان خاقاني و كتاب گزارش دشواري‌هاي ديوان خاقاني»، نوشته كزازي را تهيه كردند.
رهبري از غرفه نشر چشمه نيز در مورد كتاب‌هاي جديد سؤال كردند و تنها كتابي هم كه توجهشان را جلب كرد، كتاب «ديوان عطار» بود.
رهبر انقلاب در بازديد از نشر ني نيز كتاب «جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران» نوشته عباس عبدي را تورق كردند و درباره اينكه چرا به جاي نام دانشگاه اميركبير، نام پلي تكنيك آمده است، سؤال فرمودند.
«تاريخ فلسفه سياسي از ماكياولي تا مونتسكيو»، «تفسيرهاي جديد بر فيلسوفان سياسي مدرن از ماكياولي تا ماركس»، «فرهنگ پسامدرن» نوشته عبدالكريم رشيديان، «حكمت، معرفت و سياست در ايران» نوشته مهدي فدايي مهرباني، «تضاد دولت و ملت، نظريه تاريخ و سياست در ايران» نوشته محمدعلي همايون كاتوزيان، «تاريخ انديشه سياسي غرب» نوشته جان مك للن، «نوانديشان ايراني» سيدعلي محمودي، «حديث خداوندي و بندگي تحليل تاريخ بيهقي» نوشته دكتر محمد دهقاني، «شرلي» نوشته شارلوت برونته، «ادبيات و انقلاب از آسيا تا امريكا» ترجمه علي اصغر حداد و «كينكاس بوربا» ترجمه عبدالله كوثري از جمله ديگر آثاري بودند كه رهبر انقلاب آنها را تورق كردند.
رهبري در ديدار از غرفه انتشارات صدرا كتاب «جهاد اسلامي، آزادي عقيده»را تورق كردند و از اينكه صدرا تصميم به چاپ اين كتاب از شهيد مطهري گرفته است، ابراز تعجب كردند. جلد 13 يادداشت‌هاي شهيد مطهري و جلد 30 مجموعه آثار نيز از جمله ديگر آثاري بود كه رهبر معظم انقلاب آنها را تورق كردند.

 ارزش معرفي سبك زندگي فاطمي

«تسنيم» نيز طي گزارشي نوشت: رهبر انقلاب همچنين در غرفه انتشارات سخن از مجموعه كتاب‌هاي عبدالحسين زرين كوب ديدن كردند و ضمن جوياشدن احوال خاندان علمي از مدير انتشارات سخن، فرمودند: خاندان علمي از قديمي‌هاي نشر هستند كه چندين نسل در حوزه نشر فعاليت داشته‌اند. رهبر انقلاب همچنين در بازديد از غرفه فرهنگ معاصر كتاب‌هايي همچون «چين» اثر هنري آكسينجر، «فرهنگ معاصر عربي- فارسي»، «آسمان جان» و مجموعه كتاب‌هاي نصرالله پورجوادي را تورق كردند.  
پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ديگر غرفه‌اي بود كه ميزبان قدوم رهبر انقلاب شد. حجت‌الاسلام رشاد، رئيس پژوهشگاه در ابتداي اين بازديد توضيحاتي را درباره دانشنامه فاطمي خدمت ايشان بيان كرد. رهبري فرمودند: كتاب را تورقي كرده‌ام، اما هنوز فرصت مطالعه آن را نيافته‌ام. اما اينكه بر اساس تعاليم حضرت زهرا(س) و نوع زندگي ايشان يك سبك زندگي تعريف كرده‌ايد، قدم با ارزشي است.

   زين‌الدين‌ها شهداي شاخصي بودند

گلعلي بابايي، رئيس سازمان هنري و ادبي دفاع مقدس در جريان بازديد مقام معظم رهبري به ايشان گفت: شناسنامه‌هاي مناطق طبق فرمايشات شما تدوين و منتشر شده است. رهبر معظم نيز فرمودند كتاب «حبيب، تولدي ديگر» روز گذشته به دستم رسيده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بازديد از راهروي 20 در غرفه شهيد زين‌الدين احوال مادر شهيد را جويا شدند و درباره شهداي زين الدين فرمودند: زين‌الدين‌ها شهداي شاخصي بودند.
معظم‌له همچنين در غرفه انتشارات صادق درباره كتاب «كبريت احمر» پرسيدند بيشتر چه مخاطباني آن را مي‌خرند؟ و مسئول غرفه در پاسخ گفت: طلاب بيشترين خريدار آن هستند. بازديد مقام معظم رهبري از نمايشگاه كتاب تهران هر ساله صورت مي‌گيرد اما سال گذشته و در اولين دوره برگزاري اين نمايشگاه توسط ارشاد دولت جديد، اين اتفاق رخ نداد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلیمانی
|
United States
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
4
اینها همه اهداشدن کدام را خریدند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
0
سلام توجه سایت شما به مسایل زیر بنایی و فرهنگی جامعه امیدوارکننده است ازین جهت متشکریم . از جمله نگاه بصیرتی و عمیق شما که عمق حرکت های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار میدهید .به همین جهت لازم است در مورد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که حداقل روی کاغذ و به جهت اماری دارای هفتاد رایزنی در سرار جهان است بیشتر کار شود .چراکه به نظر میرسد این سازمان در دوره مدیریت جدید کارایی خود را از دست داده و نمیتواند جوابگوی بسیاری از نیازهای فرهنگی ما در خارج از کشور باشد .بهانه بودجه و بهانه های دیگر هم قابل قبول نیست و عمده مسایل برمیگردد به مدیریت غلط و نا کارامد سازمان از سویی و جهت دار بودن و خطی برخورد کردن سازمان از سوی دیگر شما به بیکاری وبی انگیزه بودن پرسنل سازمان و موسسات توجه داشته باشید . خصوصا موسسات تابعه سازمان که کاملا تعطیل شده اند به عنوان نمونه بنیاد اندیشه اسلامی که با مدیریت بسیار نا کارامد و غیر حرفه ای ...از برند و کار و کارامدی افتاده و تبدیل شده به یک تفریحگاه و البته محلی و پاتوقی ...که البته درهمه سازمان فراگیر است .احتمالا در این موسسه و سازمان در مورد انتخابات تحرکات خاصی دارد صورت میگیرد که توسط سایت هایی مانند شما حتما باید رصد شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار