کد خبر: 718203
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
جدال استقلال و پرسپوليس در دربي بي‌خاصيت
ليگ به هفته آخر رسيد و جمعه شب از قهرمان ليگ رونمايي مي‌شود، جامي كه به يكي از تيم‌هاي تراكتور، نفت يا سپاهان خواهد رسيد. جنگ ته‌جدولي‌ها هم در هفته آخر ديدني است و پس از قطعي شدن سقوط نفت مسجدسليمان يكي ديگر از تيم‌هاي قعر جدول سقوط خواهد كرد و تيم ديگر به پلي‌آف مي‌رود تا يك شانس مجدد براي حضور در ليگ داشته باشد.
سعيد احمديان
ليگ به هفته آخر رسيد و جمعه شب از قهرمان ليگ رونمايي مي‌شود، جامي كه به يكي از تيم‌هاي تراكتور، نفت يا سپاهان خواهد رسيد. جنگ ته‌جدولي‌ها هم در هفته آخر ديدني است و پس از قطعي شدن سقوط نفت مسجدسليمان يكي ديگر از تيم‌هاي قعر جدول سقوط خواهد كرد و تيم ديگر به پلي‌آف مي‌رود تا يك شانس مجدد براي حضور در ليگ داشته باشد. البته جمعه يك بازي ديگر هم برگزار مي‌شود، مسابقه‌اي كه اگر در هر شرايطي غير از اين وضعيت برگزار مي‌شد، باعث مي‌شد تا همه بي‌خيال مسابقات ديگر شوند و به اين بازي بچسبند. آن قدر اما استقلال و پرسپوليس در ليگ چهاردهم بد نتيجه گرفته‌اند و هوادارانشان را جان به لب كرده‌اند كه دربي شماره 80 كه جمعه برگزار مي‌شود هيچ حساسيتي براي دو تيم در جدول رده‌بندي ندارد و همين باعث شده تا خيلي‌ها به دربي برگشت سرخابي‌ها در ليگ چهاردهم لقب بي‌خاصيت‌ترين مسابقه تاريخ دو تيم بدهند، اما هرچه باشد بازي استقلال و پرسپوليس است، هرچند آن حساسيت هميشگي را نداشته باشد.

تبريز از ساعت 19:30جمعه ميزبان فينال ليگ است، يك‌سو تراكتور و سوي ديگر نفت، هر دو تيم 57 امتيازي هستند و تنها تراكتور به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر است. برنده مسابقه امروز مي‌تواند جام قهرماني را بالاي سر ببرد و قهرمان ليگ چهاردهم لقب بگيرد. دو تيم هم در شرايطي به هم رسيده‌اند كه در بهترين روزهايشان هستند و تنها به قهرماني فكر مي‌كنند. همين سبب شده تا ورزشگاه يادگار در بازي جمعه شب جاي سوزن انداختن نداشته باشد و 90 دقيقه داغ را تجربه كند. شاگردان اوليويرا هم پشت‌گرم به هواداران پرشورشان هستند تا بتوانند از اين بازي پيروز بيرون بيايند و اولين قهرماني ليگ برتر را به كارنامه‌شان اضافه كنند. تراكتور در 10 بازي گذشته هشت پيروزي كسب كرده است و با آمدن اوليويرا در نيم‌فصل دوم مهارناپذير نشان داده و 12 هفته صدرنشيني اين تيم در ليگ به خوبي گوياي نمايش فوق‌العاده تراكتور در ليگ چهاردهم است. حالا اوليويرا و تيمش به روز آخر ليگ رسيده‌اند و نمي‌خواهند اين فرصت استثنايي را براي گرفتن جشن قهرماني از دست بدهند.
البته آن طرف عليرضا منصوريان با جوانانش هم سوداي قهرماني دارند. آنها در ليگ چهاردهم يكي از تيم‌هاي شگفتي‌ساز ليگ بوده‌اند و كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد كه نفتي‌ها تا هفته آخر براي قهرماني بجنگند. با اين حال شاگردان منصوريان پس از دو باخت متوالي، در سه بازي اخيرشان سه پيروزي پياپي داشته‌اند و دوباره همان تيم سرحال و مدعي قهرماني شده‌اند. البته آنها كار سختي در تبريز پيش‌رو خواهند داشتند، اگرچه منصوريان در مصاحبه‌هاي قبل بازي گفته است به خوبي مي‌داند در تبريز چگونه پيروز شود و اطمينان داده است كه شاگردانش به دنبال تكرار پيروزي دور رفت هستند تا با قهرماني فصل فوق‌العاده‌شان را تمام كنند.
    
البته علاوه بر نفت و تراكتور، سپاهان هم كه با 56 امتياز تيم سوم جدول است يكي ديگر از شانس‌هاي قهرماني است. شاگردان فركي در بازي پاياني‌شان ميزبان سايپا هستند و تنها در صورتي قهرمان مي‌شوند كه بازي نفت و تراكتور مساوي شود و آنها با شكست دادن نارنجي‌هاي كرجي در فولاد شهر براي پنجمين بار جام قهرماني را بالاي سر ببرند.
    
در هياهوي تكاپوي سه تيم بالاي جدولي براي قهرماني، استقلال و پرسپوليس از ساعت 17:30 در دربي شماره 80 روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند. آبي‌پوشان تهراني كه با شكست مقابل تراكتور در بازي هفته گذشته شانس كسب سهميه را از دست دادند و مقام ششمي‌شان در ليگ چهاردهم قطعي شد و نتيجه اين مسابقه تأثيري در رده آبي‌پوشان ندارد اما هرچه باشد دربي نتيجه‌ آن براي هواداران اين تيم مهم است، حتي اگر سه امتياز آن هيچ تغييري در رتبه آبي‌ها ندهد. قلعه‌نويي گفته مي‌شود پس از پايان اين بازي از استقلال جدا مي‌شود و به طور حتم نمي‌خواهد با يك خاطره تلخ از جمع آبي‌ها برود.
آن‌سو پرسپوليسي‌ها بعد از يك فصل كابوس‌وار و پر‌حاشيه در بازي پاياني‌شان به دنبال يك پايان خوش هستند، به خصوص اينكه هفته‌آينده در يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان با الهلال بازي دارند و مي‌خواهند با پيروزي در اين مسابقه با انگيزه و روحيه بالايي به مصاف حريف عربستاني شان بروند. بازي رفت را پرسپوليس دو بر يك پيروز شده است، اين در حالي است كه استقلال در شش دربي گذشته نتوانسته پرسپوليس را شكست دهد و آخرين بردشان به چهار سال پيش و 18 آذر 90 برمي‌گردد كه استقلال توانست در جام حذفي پرسپوليس را سه بر صفر شكست دهد. حالا بايد ديد برنده دربي 80 چه تيمي خواهد بود، اگرچه خيلي‌ها مي‌گويند احتمال مساوي شدن بالاتر از بقيه نتايج است.
    
براي قرار گرفتن در رده چهارم و كسب سهميه آسيا هم رقابت بين ذوب‌آهن كه خوب نتيجه گرفته و فولاد است. البته شانس شاگردان گل‌محمدي بيشتر است و آنها با توجه به اختلاف دو امتيازي با فولاد، تنها با يك مساوي، مي‌توانند چهارمي‌شان را قطعي كنند و خيالشان از بابت كسب سهميه آسيا راحت شود. پيكان، استقلال خوزستان، ملوان و راه‌آهن چهار تيمي هستند كه در قعر جدول در هفته پاياني براي سقوط نكردن مي‌جنگند و از بين اين تيم‌ها، يكي سقوط خواهد كرد و تيم ديگر به پلي‌اف مي‌رود و حريف مس كرمان مي‌شود تا يك بار ديگر شانس‌ خود را براي ماندن امتحان كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار