کد خبر: 718184
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
صدرالحسيني در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
يك کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است كه امير سلمان در شرايط كنوني اعتماد لازم به داخل كشور و مسئوليني كه انتخاب شده اند را ندارد و به همين دليل سعي مي كند كشور را كمتر ترك كند.
زينب صناعي

جوان‌‌آنلاين: دکتر سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص تغييرات سلطنتي در خاندان آل سعود اظهارداشت: اتفاقاتي كه در عرصه سياسي و ساختار حكومتي آل سعود در كشور عربستان سعودي رخ داد در حقيقت مي توان نام يك كودتا را براي آن نامگذاري كرد؛ در شرايطي كه در حال حاضر در حكومت سعودي موجود است به شكل دولت _ملت نيست بلكه به شكل دولت_ قبيله است.


وي تصريح كرد: در حقيقت در كشور عربستان با توجه به تحجري كه بر بافت فكري آنان حاكم شده تلاش شان بر اين معطوف شده است كه خاندان آل سعود را كه به مدت يكصد سال بر همه مقدرات كشور حكومت مي كنند، را تحكيم بخشند.


اين كارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: اين اتفاقي كه در آل سعود مشاهده مي كنيم، اختلاف دروني آل سعود را افزايش داده است؛ به طوري كه بسياري از كساني كه در اين خاندان حضور دارند به نوعي مخالفت هاي خود را بر اين كودتاي سياسي اعلام كرده اند. 


صدرالحسيني افزود: به نظر مي رسد در شرايط ويژه اي كه عربستان سعودي در ‌آن به سر مي برد، اقدامات عربستان چه در ارتباط با توسعه تروريسم و چه در ارتباط با تجاوز در يمن و چه در ارتباط با تغيير و تحولات يك سويه اي كه در داخل حاكميت پديد آمده، اين مولفه ها مي تواند سست كردن پايه هاي حكومت آل سعود را بيش از پيش معين كند.


وي در خصوص تغيير سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان كه مدت ها در اين سمت باقي مانده بود، اظهار كرد: موضوع تغيير وزير امور خارجه پس از 28 سال يك موضوع بسيار بسيار جدي محسوب مي شود، كه به نظر مي رسد با توجه به تجربه زيادي كه سعود الفيصل به عنوان وزير امور خارجه اين كشور داشتند، با برخي اقدامات از جمله حمله و تجاوز نظامي به يك كشور عرب مخالفت كرده بود و از اين بابت امير سلمان مجبور به تعويض او با سفير امريكا در عربستان شد.


اين كارشناس مسائل خاورميانه اضافه كرد: قطعا وابستگي آل سعود به امريكايي ها بر كسي پوشيده نيست اما به نظر مي رسد كه آقاي امير سلمان با تغيير وزير امور خارجه با سفير سابق اين كشور در امريكا ارتباط و تحكيم بيشتري را با امريكايي ها پيدا كرد كه اين موضوع بايد مورد بررسي بيشتري واقع شود.


وي همچنين در باره نپذيرفتن دعوت اباما از سوي ملك سلمان پادشاه عربستان نيز عنوان كرد: اما عدم پذيرش دعوت براي حضور در تلاويو توسط امير سلمان يكي از موضوعاتي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد به طوري كه به نظر مي رسد امير سلمان در شرايط كنوني آن اعتمادي كه بايد به داخل كشور و مسئوليني كه انتخاب شده اند، ندارد و به همين دليل سعي مي كند كه كشور را كمتر ترك كند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار