کد خبر: 718024
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از توسعه و حمایت از محصول پسته، گل محمدی و گیاهان دارویی در استان خبر داد.
 در جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اعضای شورای اسلامی استان، مسائل و موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی استان بررسی شد.
در این جلسه، اعضای شورای اسلامی استان سمنان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادهای خود را در جهت توسعه بخش کشاورزی ارائه کردند.
ابوالفضل امیراحمدی، رئیس شورای اسلامی استان سمنان نقش و همکاری اعضای شورای استان، شهرستان‌ها و ... را با بخش کشاورزی کمک به پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی، ارائه مسائل و مشکلات و رسیدن به راهکار مناسب برای افزایش بهره‌وری در این بخش ذکر کرد.
در این جلسه از سوی اعضای شورای اسلامی استان سمنان نکاتی از جمله فرآوری، بسته‌بندی و صادرات پسته، افزایش تولید در واحد سطح، اجرای طرح‌های متنوع آب و خاک برای بهره‌وری بیشتر از منابع، موضوعات مرتبط با نصب کنتور هوشمند، توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای و دامداری، لحاظ کردن نظر سازمان در توسعه و عمران شهری، ساماندهی استخرها به‌ویژه درون‌شهری، توسعه فعالیت‌های صنف کارهای کشاورزی، تمدید تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی، موضوع مالکیت اراضی منطقه کالپوش، توجه به آموزش و ترویج برای تغییر الگوی کشت، افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی و ... مطرح شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز نقش و تأثیر اعضای شورای اسلامی استان و شوراهای شهرستان‌ها و ... را برای فرهنگ‌سازی در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری مهم ذکر کرد.
سیدحسن میرعماد گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان که اگر آن را مدیریت نکنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد، راهی جز حرکت به سمت تغییر الگوی کشت با هدف درآمد بیشتر برای کشاورزان و مصرف کمتر آب نداریم که برای تحقق این امر اعضای شورای اسلامی می‌توانند کمک شایانی به بخش کشاورزی کنند.
وی در خصوص اجرای طرح‌های آب و خاک به‌ ویژه توسعه روش‌های آبیاری تحت‌فشار افزود: در سال جاری، منابع خوبی برای توسعه روش‌های نوین آبیاری به استان اختصاص یافته است و با به‌کارگیری پیمانکاران متعدد دارای صلاحیت به دنبال اجرای این طرح مهم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه برنامه سیاست‌های سازمان در خصوص توسعه و حمایت از محصول پسته، گل محمدی و گیاهان دارویی، تکمیل ظرفیت مجتمع‌های تولیدی، توسعه شبکه کارشناسان ناظر و افزایش سرمایه صندوق‌ها از محل فروش اموال مازاد و ... گزارشی را ارائه کرد..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر