کد خبر: 717862
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
صفار هرندي:
برخي ادعا دارند براي اينكه در اين دنياي شلوغ بمانيم، بايد از همه دارايي‌هاي 30‌ساله عبور و در مقابل غرب سر خم كنيم.
برخي ادعا دارند براي اينكه در اين دنياي شلوغ بمانيم، بايد از همه دارايي‌هاي 30‌ساله عبور و در مقابل غرب سر خم كنيم.
به گزارش رسا، محمدحسين صفار هرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت، ديروز در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينكه اراده ملت ايران همواره مايه اميد مردم انقلابي كشورهاي اسلامي بوده و است، اظهار داشت: متأسفانه باور غلطي رايج شده كه امريكا اگر تصميم بگيرد، كسي جلودارش نيست و اگر ملتي مي‌خواهد پيشرفت كند بايد ببيند آنها چه مي‌گويند‌.
صفار هرندي با تأكيد بر اينكه عده‌اي اين تفكر را با وجهه علمي مطرح و براي جا افتادن آن تئوري پردازي كردند، گفت: برخي ادعا دارند براي اينكه در اين دنياي شلوغ بمانيم، بايد از همه دارايي‌هاي 30 ساله عبور و در مقابل غرب سر خم كنيم، بر اساس اين ديدگاه بايد اوايل انقلاب به يكي از دو بلوك غرب ملحق مي‌شديم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: كساني كه خودشان را به غرب و شرق وصل كردند آخر و عاقبت شان چي شد؟ صدام، مصر و ليبي حاكمانشان چه سرنوشتي پيدا كردند؟ امروز در عراق وضعيت به شكل ديگري در حال تكرار است. اوايل كه امريكا به عراق حمله كرده بود بعد از مدتي احساس كردند عراق برايشان ناامن است و در پايگاه‌ها خودشان را مخفي كردند.
وي خاطرنشان كرد: وقتي داعش به عراق حمله كرد عراقي‌ها از امريكا طلب كمك كردند آنها گفتند؛ ما عمليات زميني نمي‌كنيم فقط عمليات هوايي مي‌كنيم كه آن هم دو تا بمب مي‌زند يكي را به داعش و يكي را به مردم عراق و مدافعان. عراق در اين شرايط به ما متوسل شده است. حال بايد با كدام نسخه پيش برويم، تكيه بر مشاهدات و تجربيات يا توهمات و وابستگي؟!
صفار هرندي افزود: امروز اگر بخواهيم وظايف خود را بدانيم بايد پاي درس شهدا بنشينيم. دل كندن از مشهورات دنيا يكي از درس‌هاي شهداست.
وي در ادامه با اشاره به جنايات اخير عربستان سعودي در يمن اظهار داشت: مأموريت امروز آل سعود در منطقه ايجاد جاي پايي براي غرب است.  ‌آل‌سعود براي اجرايي كردن اين سياست بيش از 80 ميليارد دلار تسليحات از غرب خريداري كرده تا تنها در مقابل انصارالله بايستد، ‌سؤال اينجاست كه كشوري مانند عربستان چرا امروز احساس نا امني مي‌كند و براي اثبات خود مجبور به حمله است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سؤال كه چرا دولت سعودي ديوانه وار عليه ملت فقير يمن حمله مي‌كند، تصريح كرد: هيچ يك از اهداف غرب و سعودي در يمن محقق نشده است، پيش از اين 35 درصد يمن دست انصارالله بود اما اكنون كل يمن در اختيار انصارالله است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار