کد خبر: 717389
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
به قلم علی محمد حاجی علیانی منتشر شد:
کتاب بوی گل مجموعه یادداشت های نویسنده جوان و صاحب قلم کرمانشاهی، علی محمّد حاجی علیانی پیرامون اشعار مقام معظم رهبری همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شد.
شکری نیا

کتاب بوی گل مجموعه یادداشت های نویسنده جوان و صاحب قلم کرمانشاهی، علی محمّد حاجی علیانی پیرامون اشعار مقام معظم رهبری همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه در این کتاب که اثر تازه و بی سابقه ای از این نویسنده خوش ذوق به شمار می رود، هفت غزل از سروده های رهبر معظم انقلاب با یادداشت های نویسنده در رهگذر بررسی بلاغی و تربیتی قرار گرفته است.

حجم کمِ کتاب و نثر روان مؤلّف و پرداختن به نکته های ادبی و آیینی و به ویژه ارائۀ غزلیّاتِ رهبر فرزانه انقلاب؛ حال و هوایِ لطیف و دلنشینی به کتاب بوی گل داده است.

حاجی علیانی درگفتگوی کوتاهی توفیق نشر این کتاب را به برکت یکی از اشعار معظم له دانسته و می گوید: عنوان کتابم را از بیت چهارم غزلی از مقام معظم رهبری گرفته ام. سال هاست که تعدادی از اشعار رهبر گرامی را نگه داشته و در پیِ فرصتی بودم که اظهار علاقه و ارادت خود را در کنار آن سروده های زیبا جای دهم و کتابی شیرین و خواندنی ترتیب داده و تقدیم نمایم.

وی افزود: تلاش خود را به کار بسته ام در این کتاب همچنان که از نامش پیداشت بوی گل با طراوت خاص خودش به مشام خواننده برسد و امیدوارم این عرض ارادت مقبول طبع علاقمندان قرارگیرد.

کتاب بوی گل در 60 صفحۀ قطع رُقعی، جلد شومیز در شمارگان یکهزار نسخه و با قیمت 5000 تومان، توسط انتشارات باقیات منتشر و در اختیار علاقمندان شعر و ادبیات قرار گرفته است.

علی محمد حاجی علیانی از نویسندگان صاحب ذوق و خوش قریحه اهل کرمانشاه است که کارشناس ارشد ادبیات فارسی است و از محققان خوش آتیه کشور به شمار می رود و پیش از این تالیفاتی داشته و کتاب گنجینه گرانبار را که حاوی یادداشت ها و خاطرات خودش از آیت الله نجومی عالم فرزانه و هنرمند برجسته جهان اسلام است را به علاقمندان عرضه کرده است.

در یکی از غزل های کتاب بوی گل شعر کمتر شنیده شده ای از مقام معظم رهبری آمده است:

حرفی بگوی و از لبِ خود کام ده مرا

ساقی! ز پا فتاده شدم، جام ده مرا

فرسوده دل ز مشغلۀ جسم و جان، بیا

بستان ز خود، فراغت ایّام ده مرا

رزق مرا، حواله به نامحرمان مکن

از دست خویش، بادۀ گلفام ده مرا

بوی گلی، مشام مرا تازه می کند

ای گلعذار، بوسه به پیغام ده مرا

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
United States
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
0
کتاب بوی گل به خاطر اختصار و احتوا بر مطالب ادبی و آیینی و پرداختن به نکته های تربیتی خواندنی و جالب شده است. مطرح ساختن یکجای سروده های آیت الله خامنه ای برایم قابل توجه بود. امیدوارم که انتشار این اثر در سطح وسیعی صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر