کد خبر: 717200
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
با برگزاري راهپيمايي در سراسر كشور صورت گرفت
مردم تهران و ساير شهرهاي كشور، ديروز پس از اقامه نماز جمعه عليه جنايات آل‌سعود عليه مردم مظلوم يمن راهپيمايي اعتراضي برگزار كردند؛ راهپيمايي كه حركتي براي اعلام همبستگي با مردم يمن بود.
جعفر تکبیری
مردم تهران و ساير شهرهاي كشور، ديروز پس از اقامه نماز جمعه عليه جنايات آل‌سعود عليه مردم مظلوم يمن راهپيمايي اعتراضي برگزار كردند؛ راهپيمايي كه حركتي براي اعلام همبستگي با مردم يمن بود.
در راهپيمايي تهران كه از در اصلي دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين برگزار شد، نمازگزاران تهراني با سر دادن شعارهايي همچون «‌مرگ بر سه قاتل كودكان، آل‌سعود، اسرائيل، ‌امريكاي بي‌وجدان‌»، «‌مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، مرگ بر امريكا‌»، ‌» مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر انگليس‌»، «‌مرگ بر آل سعود، رژيم آدم‌كش آل‌سعود‌»، «‌ملت ما دارد به لب اين سخن، درود ما سلام ما بر يمن‌» جنايات رژيم آل‌سعود و هم‌پيمانانش را در به خاك و خون كشيدن كودكان، زنان و مردان بي‌دفاع يمن محكوم كردند.
همچنين راهپيمايان با محكوم كردن سكوت مجامع بين‌المللي عليه جنايات آل‌سعود، ‌خواستار واكنش مجامع بين‌المللي حقوق بشري و به‌ خصوص سازمان ملل متحد براي پايان دادن به حملات وحشيانه آل‌سعود شدند و بر انجام تلاش‌هاي بين‌المللي براي ارسال كمك‌هاي دارويي و غذايي به اين كشور تأكيد كردند.
نكته جالب در اين مراسم، ‌آن بود كه بعضي از شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با پوشيدن كفن كه روي آن نوشته شده بود «‌مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، مرگ بر امريكا‌» خشم و انزجار خود را از جنايات عربستان سعودي عليه مردم بي‌دفاع يمن به نمايش گذاشتند و خواستار اعزام به يمن براي كمك به مردم بي‌دفاع اين كشور شدند.
موضوع مهم ديگري كه در اين راهپيمايي به چشم مي‌آمد، حمل پوسترهايي با مضمون سخنان مقام معظم رهبري‌ توسط مردم بود كه در آن ايشان فرموده‌اند‌ «شيعه و سني و شافعي و زيدي و حنفي و همه جورشان ايستاده‌اند در مقابل هجمه دشمن و ان‌شاءالله پيروز خواهند شد و پيروزي متعلق به ملت‌هاست.‌»

مردم منتظر آزاد‌سازي مكه و مدينه هستند

گفتني است در راهپيمايي همبستگي ملت ايران با مردم يمن، حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان به سخنراني پرداخت و در بخشي از سخنان خود گفت:‌اكنون دوران ضعف يهودي‌هاي صهيونيست است. دوران صهيونيست با جنايت‌هاي اخير به پايان رسيده است و ما امروز با آخرين نوع جنايت‌هاي اسلام‌ستيز يهود مواجه هستيم كه بيگناهان يمن را به خاك و خون مي‌كشند.
آل‌سعود همان آل يهود است.  او در بخش ديگري از اظهاراتش از خداوند خواست كه سرزمين مكه و مدينه را آزاد كند كه تجمع‌كنندگان با سر دادن آمين، وي را همراهي كردند.  وي افزود: ما بيشتر از اينكه عليه آل‌سعود و اسرائيل به اينجا بياييم و فرياد بزنيم، آمده‌ايم كه به اهل يمن مژده دهيم كه همانگونه كه منتظر ظهور امام زمان (عج) هستيم، منتظر روز يماني نيز هستيم.
پناهيان در ادامه خطاب به مردم يمن گفت: تمام مظلومان منطقه چشم‌شان به شما مردم يمن است كه كار را يكسره و مكه و مدينه را آزاد كنيد. ما براي فرستادن درود به يمني‌ها اينجا آمده‌ايم. مردم يمن، بيش از يك صد سال است كه آل يهود يعني همان آل‌سعود همچون خاري در چشم و دشنه‌اي در پهلو در منطقه حضور دارند. اين ام‌الفساد منطقه را از ميان برداريد. مردم ايران پشت سر شما قرار دارند.

بيانيه پاياني ‌‌

اما در پايان اين راهپيمايي، بيانيه‌اي نيز توسط راهپيمايان قرائت شد و با فريادهاي الله اكبر حاضران مورد تأييد قرار گرفت. در اين بيانيه، نمازگزاران ضمن اعلام انزجار و تنفر از تجاوز ددمنشانه رژيم آل‌سعود عليه مردم يمن، همبستگي و همراهي خود را با مردم مقاوم و مظلوم يمن اعلام و جنايت وحشيانه رژيم آل‌سعود را نيز محكوم كردند.
اين بيانيه تأكيد مي‌كند: مردم انقلابي ايران، كشتار بي‌رحمانه مردم و تلاش رژيم سعودي براي از بين بردن زيرساخت‌هاي كشور اسلامي يمن را نقشه مشترك امريكا و دشمنان قسم‌خورده مسلمين با محوريت مقامات اطلاعاتي و نظامي رژيم صهيونيستي دانسته و از مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان همكاري‌هاي اسلامي و مجامع حقوقي جهان اسلام، صدور كيفرخواست انقلابي براي فراهم كردن مقدمات محاكمه سران جنايتكار و وابسته آل‌سعود را درخواست مي‌نماييم.
در بخشي ديگر از اين بيانيه به ممانعت ورود كمك‌هاي اوليه به يمن توسط رژيم آل‌سعود اشاره شده و آمده است: ما ملت هميشه در صحنه، ضمن محكوم نمودن طرح مشترك صهيونيستي - سعودي، محاصره دريايي و هوايي مردم يمن و ممانعت از ورود كمك‌هاي انساني نهادهاي امدادرسان بين‌المللي و منطقه‌اي، استفاده از بمب‌هاي ممنوعه و كشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس، بيمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌هاي آوارگان را مشروع‌نمايي تجاوز توسط شوراي امنيت سازمان ملل و پشتيباني مطلق شيطان بزرگ از متجاوز دانسته و تجاوز آل سعود به يمن را تلاش امريكا و وابستگانش براي ادامه بقاي حيات ننگين رژيم صهيونيستي در منطقه مي‌دانيم.
همچنين در بخش ديگري از اين بيانيه تأكيد شده است: ما نمازگزاران جمعه، ضمن محكوم نمودن بي‌توجهي سازمان ملل به جنايت رژيم سعودي، صدور قطعنامه 2216 توسط شوراي امنيت را ايستادن شوراي مذكور در كنار متجاوز و حمايت از به خاك و خون كشيدن زنان و مردان و كودكان و سالخوردگان يمني دانسته و آن را مردود اعلام مي‌نماييم.  اين بيانيه در بخش ديگري رياض را پايتخت پرورش افراط‌گرايي و تروريزم معرفي مي‌كند و «دفاع استراتژيك» و پاسخ كوبنده به متجاوزان يمن را حق مردم مظلوم و مقاوم يمن دانسته است.  در پايان اين بيانيه تأكيده شده است: ما ملت رشيد ايران اسلامي در پايان تظاهرات امروز بار ديگر به مستكبران جهان به ويژه شيطان بزرگ امريكا يادآور مي‌شويم كه ما ملت عاشورا و پيرو نهضت حسيني بوده و آموزه‌هاي امام و مقام معظم رهبري را بر خود فرض و پيروي آن را واجب دانسته و اعلام مي‌داريم هرگونه دخالت و جنگ‌افروزي در ديگر كشورها را محكوم كرده و در زمينه مذاكرات اخير نيز، مذاكرات زير شبح تهديد را بي‌معنا دانسته و هيچ‌گونه مذاكره‌اي زير سايه تهديد را برنتابيده و هرگونه تهديدي را پاسخ كوبنده خواهيم داد.

در  محاصره دارو و سوخت قرار داريم

اما پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، عبدالعليم المؤيد، عضو شوراي مركزي حزب انصارالله يمن درباره آخرين تحولات اين كشور گفت: ما يمني‌ها از هيچ‌كس توقع نداريم كه كاري براي ما انجام دهد، زيرا ما بر خدا توكل كرده‌ايم و به خدا ايمان داريم، اما هر كس كه مي‌خواهد به وظيفه شرعي و اسلامي خودش نسبت به مردم يمن عمل كند تا روز قيامت و روزي كه ديدارها با خداوند تازه مي‌شود، خداوند از او راضي باشد، در اين جهاد افتخارآفرين نقش خودش را ايفا كند.
عضو شوراي مركزي حزب انصارالله يمن با تأكيد بر اينكه امريكايي‌ها، رژيم صهيونيستي و آل‌سعود در حملات و تجاوزات‌شان عليه مردم يمن حملات بسيار سنگيني كرده‌اند و اين حملات را بر ضد يمني‌ها ادامه مي‌دهند، گفت: آنها مردم و ما را  در زمينه سوخت و دارو بي‌رحمانه محاصره كرده‌اند.
وي با بيان اينكه از رسانه‌ها توقع داريم كه حجم مظلوميت يمن را خوب نشان دهند، اظهار داشت: ما از رسانه‌ها انتظار داريم كه صداقت را درباره تجاوزات به يمن به كار برند و حقايق را منتقل كنند. ما نمي‌گوييم زياده‌روي يا نقصاني در آن داشته باشند.  عضو شوراي مركزي حزب انصارالله يمن با تأكيد بر اينكه در فرهنگ قرآني اصيل مي‌بينيم كه اسرائيل دشمن اصلي امت اسلامي است، اضافه كرد: امريكا امروز سمبل دشمن اصلي با امت اسلامي است و عربستان يك ابزار كوچك و خاري در دست شيطان بزرگ است تا به واسطه آن مردم يمن را خوار كند و اين كشور را به زانو درآورد.
المؤيد با تأكيد بر اينكه هر كسي كه به دوستي با امريكا اعتماد و فكر كند كه امريكا صداقت دارد، مطمئن باشد كه امريكا در تمام پرونده‌ها و به خصوص پرونده‌هاي بين‌المللي صادق نيست، خاطرنشان كرد: اين مانند قماربازي روي يك اسب شكست خورده است؛ كسي كه دستش را به سمت امريكا دراز كند، دستش را به سمت شيطان بزرگ دراز كرده و در دنيا و آخرت دچار عذاب الهي خواهد شد. اين حرف مرا به ياد بياوريد. امر خود را به خداوند متعال واگذار مي‌كنم، همانا خداوند بينا و آگاه به نيات بندگانش است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار