کد خبر: 717165
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
واكنش كوثري به تصويب سناي امريكا مبني بر نظارت توافق هسته‌اي
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: توافق احتمالي هسته‌اي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد و مجلس نيز اين كار را خواهد كرد.
به گزارش تسنيم، اسماعيل كوثري رئيس كميته دفاعي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به تهديدات نظامي ايران از سوي وزير دفاع امريكا، گفت: اين موضوعي كه آنها مبني بر تهديدات نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران در حين مذاكرات هسته‌اي مطرح كرده‌اند، يك جنگ رواني بيش نيست.
وي با بيان اينكه امريكا، رژيم صهيونيستي و حتي ناتو در سال‌هاي اخير ضرب‌‌شست‌هايي در منطقه از ناحيه افغانستان، عراق و حزب‌الله لبنان در منطقه خورده‌اند، افزود: در حال حاضر نيز نوكران اين كشورها، يعني عربستان نيز از ناحيه يمن اين ضرب‌‌شست را خورده‌ كه اين مسئله نشان‌دهنده اين است كه آنها به‌هيچ‌وجه نمي‌توانند مجدداً جنگي را به راه بيندازند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: علت اينكه امريكا نمي‌تواند وارد جنگ تازه‌اي در منطقه شود و آن هم با ايران، اين است كه ارتش اين كشور مي‌داند كه اگر وارد مناقشه نظامي با ايران شود، قطعاً شكست مي‌خورد كه به همين دليل دست به چنين كاري نمي‌زنند.
كوثري با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره بايد به‌عنوان يك كشور مقتدر در منطقه توان دفاعي خود را ارتقا داده و براي هرگونه تهديد نظامي، ولو غيرواقعي آمادگي داشته باشد، اظهار داشت: ما بايد همچنان مانند گذشته آمادگي صددرصدي خودمان را در برابر هرگونه تجاوز و تهديد داشته باشيم تا اگر احياناً اقدام نابخردانه و عجولانه‌اي چه از طريق هوايي و چه موشكي، انجام دادند، بتوانيم سريع و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به آنها پاسخ دهيم.
وي با اشاره به اينكه مقامات امريكايي كه جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي‌كنند، بايد بدانند ايران آمادگي صددرصدي در برابر هرگونه تجاوز، تهديد و اقدام غيرعقلاني را دارد، گفت: همان‌طور كه سردار سلامي گفت آنها بايد بدانند كه ديگر دوران زورگويي و قلدري با اسلحه گذشته، بنابراين بايد عقلشان را به كار بگيرند و اين كار را با منطق دنبال كنند، لذا تيم مذاكره‌كننده ما هم بايد اين را بداند كه در وضعيتي بسيار حساس و به‌نمايندگي از ملت بزرگ ايران در حال مذاكره هستند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: تيم مذاكره‌كننده ما بايد بداند كه در مقابل دشمن مي‌بايست با صلابت بايستد و خيال نكند كه اگر در گذشته امريكا در دنيا يكه‌تازي مي‌كرد، امروز هم مي‌تواند به اين يكه‌تازي‌اش ادامه دهد.
كوثري با بيان اينكه «تيم مذاكره‌كننده كشور ما بايد بداند كه نبايد با تهديدات امريكا مرعوب اين كشور شويم» اضافه كرد: تيم مذاكره‌كننده ما اگر ديدند كه آنها مي‌خواهند منطقي مذاكره‌ كنند بر همين اساس روال را ادامه دهند، در غير اين صورت آن چيزي كه سردار سلامي گفته درست است و بايد ميز مذاكره را ترك كنند تا آنها خيال نكنند كه ما همه كارهايمان را كنار گذاشته‌ايم و فقط مي‌خواهيم مذاكره كنيم، بلكه اين‌طور نيست و ما كار خودمان را ادامه مي‌دهيم و آنها هم كار خودشان را ادامه دهند تا در آخر ببينيم كه چه‌كسي ضرر مي‌كند.
وي اظهار داشت: به‌طور قطع امريكا و اروپا از هرگونه تهديد نظامي و ترك ميز مذاكره از سوي ايران ضرر مي‌كنند، زيرا اينها بيشتر از ايران به اين مذاكرات نياز دارند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به مصوبه اخير سناي امريكا مبني بر نظارت بر توافق هسته‌اي دولت اين كشور با ايران، گفت: اين مصوبه امريكا به‌نوعي بازي است كه متأسفانه دولت ما نسبت به اقدامات بسيار خوبي كه مجلس مي‌تواند در جهت تقويت مذاكره‌كننده انجام دهد، استفاده نمي‌كند، اما اگر دولت و تيم مذاكره‌كننده اين مسئله را بخواهد، قطعاً و يقيناً ما هم از قبل قانون داريم و هم طرح‌هايي تهيه شده كه ان‌شاءالله مي‌توانيم اينها را در كوتاه‌ترين زمان و در جهت تقويت تيم مذاكره‌كننده عملي و مصوب كنيم تا از اين طريق آنها نيز بدانند كه ملت ايران و قواي سه‌گانه يكپارچه كنار هم قرار گرفته‌اند و در جهت تقويت يكديگر كار مي‌كنند.
كوثري در پايان خاطرنشان كرد: البته اين‌طور نيست كه مجلس منتظر درخواست دولت بماند، اما منظور بنده اين است كه ما كار خودمان را انجام مي‌دهيم و جلو مي‌رويم و اين كار را نيز خواهيم كرد. منظور اين است كه اگر دولت اين كار را بخواهد، مسلماً سريع‌تر انجام مي‌شود، اما در واقع توافق احتمالي هسته‌اي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد و مجلس نيز اين كار را خواهد كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار