کد خبر: 716985
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
حاج رضايي: شاهد سلطه لمپنيزم اوباش در فوتبال هستيم
محمود گودرزي ديروز ميزبان پيشكسوتان فوتبال بود، جلسه‌اي كه وزير بار ديگر با انتقاد از فضاي حاكم بر فوتبال گفت او ضد فساد است نه ضد فوتبال.
محمود گودرزي ديروز ميزبان پيشكسوتان فوتبال بود، جلسه‌اي كه وزير بار ديگر با انتقاد از فضاي حاكم بر فوتبال گفت او ضد فساد است نه ضد فوتبال.
وزير ورزش در اين جلسه رو به پيشكسوتان فوتبال گفت: «وضعيت فوتبال ما مناسب نيست. مسائلي در سال‌هاي متمادي به وجود آمده كه باعث شده فوتبال ما به اينجا برسد. زماني كه پول در يك جا جمع مي‌شود و در فضاي لمپنيزم قرار مي‌گيرد، مسائل ديگري هم به وجود مي‌آيد. لمپنيزم وابسته به ماركسيسم است كه به طبقه اجتماعي گفته مي‌شود كه هيچ جايگاهي ندارند و به قول معروف حزب باد هستند. نمي‌توان تنها مديريت را محكوم كرد. عوامل ديگري هم وجود داشتند. جالب است كه مي‌گويند حاكميت در اين زمينه حق دخالت ندارد، در حالي كه دولت نماينده مردم است و بايد دخالت كند. مي‌گويند اين شرايط موجود بهتر است از آنكه دولت بخواهد وارد اين عرصه شود. انگار دولت نامحرم و بيگانه است. بيش از يك سال است كه از همه فدراسيون‌ها به خصوص فوتبال تقاضا كرده‌ايم كه گزارش مالي خود را شفاف به ما اعلام كنند اما تاكنون به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم. نمي‌توانيم اين موارد را به دادگاه ارجاع بدهيم.» وزير ورزش و جوانان يادآور شد: « اينكه توسط يك بيگانه تحقير شوي و در حالي كه ما كارفرماي او هستيم معني ندارد. ما در حال حاضر لمپن‌هاي وارداتي داريم!البته فقط قيافه آدم‌ها با هم فرق مي‌كند. يك نفر يقه‌اش را باز مي‌گذارد و يك نفر هم مثل من يقه‌اش را مي‌بندد و شايد هم يك نفر كراوات بزند. هرچند كه من اسمي از كسي نمي‌برم تا دوباره نگويند وزير ورزش چنين و چنان. من به عنوان يك شهروند مي‌گويم كه فوتبال به قهقرا مي‌رود.»
وي افزود: « به من انگ ضد فوتبال بودن مي‌زنند و حتي در فضاي مجازي قرار مي‌گذارند كه عليه من در استاديوم‌ها شعار دهند و بگويند كه وزير ضد فوتبال اعدام بايد گردد. در فضاي مجازي مردم به رئيس‌جمهور گلايه مي‌كنند كه من ضد فوتبال هستم اما من فقط ضد فساد هستم نه ضدفوتبال.  به هر حال با حجم وسيع پولي كه در فوتبال توزيع شده و به دليل شيريني اين پول‌ها بعضي مثل مگس‌هاي دور شيريني هستند كه افراد مستعد حذف مي‌شوند. متأسفانه رسانه‌هاي صوتي و تصويري خيلي به بحث پيشكسوتان ورود نمي‌كنند و احترام به آنها را ترويج نمي‌دهند و همين مسئله باعث مي‌شود كه بي‌اخلاقي‌ها در ورزش ترويج شود. جايي كه اراذل البته به معني كوچك‌ترها بي‌مورد بزرگ مي‌شوند، بزرگان نابود مي‌شوند و اين از احاديث است.»
امير حاج‌رضايي هم در اين نشست گفت: «حرف‌هايي كه مي‌خواهم بزنم زهردار است اما اين حرف‌ها را از روي درد مي‌گويم. متأسفانه افراد سالم در فوتبال ايران مجرم شناخته مي‌شوند. در حال حاضر در فوتبال شاهد حضور لمپنيزم و سلطه اوباش هستيم. رهاورد اين سلطه چيست؟ بي‌فرهنگي است. تاراج بيت‌المال، مال نامشروع، ادبيات سخيف و نابلد بودن در گفتار. ديدگاه دومي كه در فوتبال ما حاكم است فوتبال نتيجه‌گرا است كه نه حرمت بزرگ‌تر را مي‌شناسد و نه حرمت كوچك‌تر را.»كارشناس فوتبال ايران ادامه داد: « فوتبال ما  زردي گرفته و اين زردي تبديل به يرقان شده است. عاشق‌ها رفتند و كاسبان آمده‌اند. اكنون اينها عاشق هستند كه 50 سال آمدند و رفتند اما كاسبان كجايند؟ يكي مي‌خواهد نماينده مجلس شود بساط كاسبي‌اش را در فوتبال پهن مي‌كند. يكي مي‌خواهد معاون وزير شود به فوتبال مي‌آيد. برخي از اين افراد بايد در ميدان گمرك و چهار راه استانبول حاضر شوند نه فوتبال.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
اگر راست مي گوييد قرارداد با شاهزاده كي روش را لغو كنيد . تا هزينه ان صرف اشتغال جوانان بيكار شود .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
حناب وزیر ورزش "کسانی که برای شما حاشیه سازی می کنند"همان مگسان
دور شیرینی هستند"که نگران از ذست
رفتن شیرینی می باشند.اما شما مطمئن باشید"مردم از اینهمه فساد در فوتبال واز اینکه به قول خودتان "فردی از خارج بیاید"با مبلغ هنگفت"کارفرما باشد راضی نیستند.مطمئن باشید "مردم حامی شما وافرادی هستند"که ضد فساد حرکت می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار