کد خبر: 716967
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار وزير و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زيادي از معلمان سراسر كشور ضمن تبيين جايگاه بي‌بديل آموزش و پرورش و همچنين نقش بسيار مهم و تأثيرگذار معلم در تربيت نسلي با ايمان، دانا، روشن‌بين، داراي اعتماد به نفس، پرنشاط و اميدوار، تحقق چنين اهداف والايي را در گرو اجراي منسجم و كامل سند تحول بنيادين آموزش و پرورش دانستند و تأكيد كردند: مسئولان دولت به ويژه مسئولان اقتصادي بايد نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معيشتي معلمان نگاه ويژه و فراتر از دستگاه‌هاي ديگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزينه در اين مجموعه، سرمايه‌گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار وزير و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زيادي از معلمان سراسر كشور ضمن تبيين جايگاه بي‌بديل آموزش و پرورش و همچنين نقش بسيار مهم و تأثيرگذار معلم در تربيت نسلي با ايمان، دانا، روشن‌بين، داراي اعتماد به نفس، پرنشاط و اميدوار، تحقق چنين اهداف والايي را در گرو اجراي منسجم و كامل سند تحول بنيادين آموزش و پرورش دانستند و تأكيد كردند: مسئولان دولت به ويژه مسئولان اقتصادي بايد نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معيشتي معلمان نگاه ويژه و فراتر از دستگاه‌هاي ديگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزينه در اين مجموعه، سرمايه‌گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است.

موافق مذاكره زير شبحِ تهديد نيستم
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ايشان همچنين با اشاره به تهديدهاي اخير مقامات رسمي امريكا همزمان با برگزاري مذاكرات هسته‌اي تأكيد كردند: من موافق مذاكره زير شبحِ تهديد نيستم. مسئولان سياست خارجي و مذاكره‌كنندگان بايد خطوط قرمز و اصلي را به دقت رعايت كنند و همزمان با ادامه مذاكرات، بايد از عظمت و هيبت ملت ايران نيز دفاع كنند و زير بار هيچ تحميل، زور، تحقير و تهديدي نروند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با گراميداشت خاطره شهيد آيت‌الله مطهري، مهمترين ويژگي ايشان را، معلم بودن همراه با اخلاص و تلاش خستگي ناپذير دانستند و با اشاره به نقش بي‌بديل آموزش و پرورش در ساختن آينده كشور، گفتند: در آموزش و پرورش، معلم كانوني‌ترين و تأثيرگذارترين نقش را در شكل دهي شخصيت فكري و روحي دانش‌آموزان و نسل آينده كشور دارد، به گونه‌اي كه حتي پدر و مادر و محيط زندگي چنين تأثيرگذاري‌اي بر دانش‌آموز ندارند.

مسئولان معيشت معلمان را در اولويت قرار دهند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با توجه به جايگاه آموزش و پرورش و معلمان در آينده كشور، هرگونه هزينه در اين بخش، در واقع سرمايه‌گذاري است. ايشان با تأكيد بر اينكه بايد با چنين نگاهي، براي اقتصاد آموزش و پرورش برنامه‌ريزي شود، به نقش معلم در تربيت انسان‌هاي بزرگ و شخصيت‌هاي برجسته اشاره كردند و گفتند: وظيفه معلم تربيت نسلي با ايمان، دانا، داراي اعتماد به نفس، اميدوار به آينده، با نشاط، روشن بين، با اراده و داراي سلامت جسمي و روحي است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: وظيفه معلم در واقع ايجاد جامعه انساني برتر و والاتر است كه در امتداد وظيفه انبيا يعني تعليم و تزكيه است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي محقق شدن رسالت واقعي معلمان را نيازمند الزاماتي دانستند و گفتند: يكي از اين الزامات توجه به مسئله معيشت معلمان است. مسئولان دولتي به ويژه مسئولان اقتصادي بايد با وجود محدوديت ها، نگاه ويژه‌اي به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشند و آن را در مسائل اولويت دار خود قرار دهند.

معلمان مؤمن و نجيب متوجه توطئه كينه‌توزان هستند
ايشان با تأكيد بر اينكه اگر درخصوص مسئله معيشت معلمان غفلت شود، دشمن سوءاستفاده خواهد كرد، افزودند: البته معلمان انسان‌هاي مؤمن، نجيب و هوشياري هستند و متوجه توطئه‌هاي دشمنان و افراد كينه توز نسبت به نظام اسلامي هستند كه مي‌خواهند به بهانه معيشت معلمان شعارهاي فتنه‌گرانه و خطي و سياسي مطرح و براي نظام دردسر درست كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، موضوع دانشگاه فرهنگيان را نيز از جهت آنكه جذب و آموزش معلمان از طريق آن انجام مي‌شود، بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: همه فرآيندها در اين دانشگاه به ويژه بررسي صلاحيت‌ها براي جذب معلمان، محتواي دروس و انتخاب اساتيد و اعضاي هيئت علمي بايد سالم و مطابق با معيارهاي اسلام و انقلاب باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و تأييد آن از جانب كارشناسان زبده و برجسته، افزودند: لازمه نتيجه‌بخش بودن اين سند، اجراي منسجم و كامل مواد آن است و اگر بخشي از سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش اجرايي شود و بخش ديگري مورد غفلت قرار گيرد، اين سند تأثيرگذار نخواهد بود و تحولي رخ نخواهد داد. ايشان لزوم آشنا كردن بدنه آموزش و پرورش و معلمان با مطالبات اين سند را مورد تأكيد قرار دادند و گفتند: در اين خصوص دستگاه‌هاي تبليغاتي به ويژه صدا و سيما بايد به كمك آموزش و پرورش بيايند.

شرايط براي كيفي كردن آموزش و پرورش مهياست
رهبر انقلاب اسلامي استفاده از ظرفيت برنامه ششم كه ان‌شاءالله بر اساس سياست‌هاي كلي در آينده تدوين خواهد شد و نگاه ويژه در اين برنامه به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را ضروري برشمردند و خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تأكيد كردند: مراقب باشيد برنامه‌هاي سطحي و روزمره جايگزين تحول بنيادين در آموزش و پرورش نشود.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرايط كشور را مهيا و آماده براي تحول اساسي در آموزش و پرورش دانستند و گفتند: امروز خوشبختانه كشور داراي ثبات و امنيت است و مسئولان دولتي با علاقه مندي مشغول كار هستند و در چنين شرايطي، زمينه براي كيفي كردن آموزش و پرورش و رساندن آن به نقطه مطلوب فراهم است. ايشان در پايان اين بخش از سخنان خود با تجليل مجدد از معلمان گفتند: من از همين جا به همه معلمان سراسر كشور سلام و درود مي‌فرستم.

عظمت و هيبت ملت ايران بايدمحفوظ بماند
رهبر انقلاب اسلامي بخش دوم سخنان خود را به موضوع نحوه برخوردهاي اخير مقامات رسمي امريكا با ملت ايران، همزمان با مذاكرات هسته‌اي، اختصاص دادند و نكات مهمي را بيان كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ابتدا به يك واقعيت انكارناپذير اشاره كردند و گفتند: در طول 35 سال گذشته، دشمنان نظام اسلامي با وجود رجزخواني‌هاي فراوان، اما همواره متوجه عظمت و هيبت ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي بودند. ايشان تأكيد كردند: اين هيبت و عظمت، متوهمانه نيست بلكه واقعي است زيرا كشور بزرگ ايران با جمعيتي بيش از 70 ميليون، داراي سابقه فرهنگي و تاريخي اصيل و عميق و شجاعت و عزم مثال‌زدني است. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اين ملت همواره از هويت و شخصيت خود دفاع كرده است خاطرنشان كردند: در هشت سال دفاع مقدس، همه قدرت‌هاي جهان تلاش كردند تا اين ملت را به زانو درآورند اما نتوانستند، بنابراين بايد اين عظمت و هيبت را حفظ كرد.  
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: به اذعان آشكار و پنهان بسياري از مسئولان سياسي كشورهاي گوناگون، اگر تحريم‌ها و فشارهاي كنوني بر ضد ملت ايران، عليه هر كشور ديگري اعمال مي‌شد، آن كشور منهدم مي‌شد اما جمهوري اسلامي ايران مقاوم و استوار ايستاده است.

ملتي كه نتواند از هويت خود دفاع كند، توسري مي‌خورد
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين مسائل، موضوعات كوچكي نيستند، ولي تبليغات جهاني همواره تلاش داشته است مردم كشورهاي مختلف از واقعيات ايران مطلع نشوند اما بسياري از ملت‌ها نيز اين واقعيات را مي‌دانند و مسئولان سياسي دنيا هم به خوبي به اين واقعيات واقف هستند اگر چه بر زبان نمي‌آورند و به گونه‌اي ديگر سخن مي‌گويند.
رهبر انقلاب اسلامي پس از بيان اين مقدمه خطاب به مسئولان كشور به ويژه مسئولان سياست خارجي و همچنين نخبگان جامعه گفتند: بدانيد، اگر يك ملتي نتواند از عظمت و هويت خود در مقابل بيگانگان دفاع كند، قطعاً تو سري خواهد خورد، بنابراين بايد قدر هويت و شخصيت ملت را دانست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تهديد نظامي دو مقام رسمي امريكا در روزهاي اخير و همزمان با مذاكرات هسته‌اي، افزودند: مذاكره در زير شبح تهديد معنايي ندارد و ملت ايران مذاكره زير سايه تهديد را بر نمي‌تابد.

ملت ايران متعرض را رها نخواهد كرد
ايشان با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمي امريكا در روزهاي اخير كه گفته بودند اگر چنين شرايطي پيش آيد ما حمله نظامي مي‌كنيم، خطاب به دولتمردان امريكايي گفتند: اولاً غلط مي‌كنيد. ثانياً همانطور كه در زمان رئيس‌جمهور قبلي امريكا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ايران كسي را كه بخواهد به او تعرض كند، رها نخواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر با تأكيد بر اينكه همه مسئولان به ويژه مذاكره‌كنندگان بايد به اين موضوع توجه داشته باشند، افزودند: مذاكره‌كنندگان هسته‌اي همواره بايد خطوط قرمز و اساسي مد نظرشان باشد و ان‌شاءالله از اين خطوط عبور نخواهند كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اين، قابل قبول نيست كه همزمان با مذاكرات، طرف مقابل دائماً تهديد كند. ايشان افزودند: امريكايي‌ها نيازشان به مذاكره اگر بيشتر از ما نباشد، كمتر نيست. ما تمايل داريم كه مذاكرات به سرانجام برسد و تحريم‌ها برداشته شوند اما اين بدان معنا نيست كه اگر تحريم‌ها برداشته نشوند، ما نمي‌توانيم كشور را اداره كنيم.

مشكلات اقتصادي بايد با توانايي خودمان حل شوند
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اكنون براي همه در داخل ثابت شده است كه اينگونه نيست كه حل مشكلات اقتصادي كشور وابسته به رفع تحريم‌ها باشد بلكه مشكلات اقتصادي بايد با تدبير و اراده و توانايي‌هاي خودمان حل شوند، چه تحريم‌ها باشند و چه نباشند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: البته اگر تحريم‌ها نباشد، شايد حل مشكلات اقتصادي راحت‌تر باشد اما در صورت ادامه تحريم‌ها نيز، حل مشكلات امكان پذير است. ايشان با تأكيد بر اينكه موضع جمهوري اسلامي نسبت به مذاكرات هسته‌اي چنين موضعي است، در بيان دليل نياز بالاي دولت امريكا به مذاكرات كنوني، گفتند: آنها براي آنكه در كارنامه خود يك نقطه اساسي مطرح كنند، به شدت نيازمند اين هستند كه بگويند «ما ايران را سر ميز مذاكره آورديم و برخي موضوعات را به او تحميل كرديم!» رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: با مذاكراتي كه زير شبح تهديد باشد، موافق نيستم.

بي‌آبرويي امريكا با حمايت از جنايت عظيم سعودي در يمن
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به تيم مذاكره‌كننده افزودند: به مذاكره با رعايت خطوط اصلي ادامه دهيد و اگر در اين چارچوب به توافق هم رسيديد اشكالي ندارد اما به هيچ وجه زير بار تحميل، زور، تحقير و تهديد نرويد. ايشان با تأكيد بر اينكه امروز دولت امريكا، بي‌آبروترين دولت در جهان است، يك دليل آن را حمايت صريح امريكا از جنايات دولت آل سعود در يمن دانستند و گفتند: دولت آل سعود بدون هيچ توجيهي و تنها با اين بهانه كه چرا مردم يمن فلان شخص را براي رياست قبول ندارد، سرگرم كشتار مردم بيگناه و زنان و كودكان در يمن هستند و امريكايي‌ها نيز از اين جنايت عظيم پشتيباني مي‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه امريكا در ميان ملت‌هاي منطقه هيچ آبرويي ندارد، خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها بدون آنكه خجالت بكشند، از كشتار مردم يمن حمايت مي‌كنند اما ايران را كه به دنبال كمك دارويي و مواد غذايي به مردم يمن است، متهم به دخالت در اين كشور و ارسال سلاح مي‌كنند.

دشمنان نمي‌توانند اهداف شوم خود را درباره ايران عملي كنند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ملت مبارز و انقلابي يمن نيازي به سلاح ندارد، زيرا همه مراكز نظامي و پادگان‌ها را در اختيار دارد، آنها به دليل محاصره دارويي و غذايي و انرژي كه شما ايجاد كرديد نيازمند كمك‌هاي انساني هستند ولي شما حتي اجازه ورود هلال احمر را نيز نمي‌دهيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه راهي ‌ كه ملت ايران انتخاب كرده است، راه متين، مستحكم و خوش عاقبتي است، گفتند: به توفيق الهي و به كوري چشم دشمنان، اين راه به نتايج خود خواهد رسيد و همه خواهند ديد كه دشمنان نخواهند توانست اهداف شوم خود را در مورد ملت ايران، عملي كنند. ‌پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، فاني وزير آموزش و پرورش با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي، باهنر و مطهري و همچنين هفته معلم، خاطرنشان كرد: تشكيل ستاد اجرايي و تهيه نقشه راه سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش، افزايش اردوهاي دانش‌آموزي راهيان نور، اجراي حفظ موضوعي قرآن كريم در مدارس، افزايش اردوهاي تربيتي و پرورشي به منظور آموزش سبك زندگي ايراني اسلامي، برگزاري المپيادهاي ورزشي درون مدرسه‌اي با تكيه بر سه اصل «تحصيل، تهذيب و ورزش»، توجه ويژه به دانش‌آموزان مناطق محروم، اصلاح رويكرد برنامه‌هاي درسي مبتني بر سياست‌هاي جمعيتي و اقتصاد مقاومتي، افزايش مشاركت خيرين مدرسه‌ساز و ارتقاي توانمندي‌هاي معلمان از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوره جديد بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار