کد خبر: 716935
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
ترقی در گفتگو با تهران نیوز:
عضو حزب موتلفه گفت: اگر قرار باشد غربی ها تهدیدات نظامی خودشان را ادامه بدهند و در کنار مذاکره همچنان بر روی میز بودن تهدیدهای نظامی تاکید کنند، بهتر است تیم مذاکره کننده مذاکرات را تعطیل کنند.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با سرویس سیاسی تهران نیوز؛ به فرمایشات اخیر معظم له مبنی بر اینکه ملت ایران با مذاکراتی که زیر سایه تهدید باشد موافق نیستند، اشاره کرد و گفت: طبق قوانین بین المللی و اسلامی هرگونه مذاکره و معاهده‌ای در زیر بار تهدید به شکل های گوناگون که عمده آن تهدیدات نظامی است، مشروعیت ندارد و غیر قابل پذیرش است.

وی در ادامه عنوان کرد: سیاست آمریکایی ها و غربی ها این است که در عرصه بین المللی از این مذاکرات به عنوان یک برتری سیاسی و نظامی علیه جمهوری اسلامی بهره برداری کنند و سلطه خود را بر کشور و انقلاب اسلامی نشان بدهند.

عضو ارشد حزب موتلفه گفت: بر این اساس به نظر می رسد که اگر قرار باشد که ما سیاست مذاکره را بپذیریم؛ اولین ملزومات مذاکره عدم وجود تهدید و تطمیع در کنار مذاکره کنندگان و وجود فضای امن و صادقانه در بین طرف های مذاکره کننده است.

ترقی همچنین تصریح کرد: اگر این اصل در مذاکرات وجود نداشته باشد و قرار باشد که از یک طرف تهدید نظامی و زور حاکم باشد و از طرف دیگر مذاکره صورت بگیرد این طبیعتا خلاف معیارها و شاخصه های یک مذاکره است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در شان ملت ایران نیست که تن به یک چنین مذاکراتی بدهند، گفت: از سخنان امروز مقام معظم رهبری اینگونه استنباط می شود که اگر قرار باشد غربی ها تهدیدات نظامی خودشان را ادامه بدهند و در کنار مذاکره همچنان بر روی میز بودن تهدیدهای نظامی تاکید کنند، بهتر است تیم مذاکره کننده مذاکرات را تعطیل کنند.

عضو ارشد حزب موتلفه با بیان اینکه همانطور که رهبری فرمودند بیانیه هنوز الزام آور نیست، اظهار کرد: این بیانیه هیچ سندیتی ندارد، مخصوصا اینکه در تدوین متن هم همانطور که تیم مذاکره کننده گفتند پرانتزهای زیادی وجود دارد و خیلی سخت است که بتواند توافقی را فراهم کند.

ترقی افزود: غربی ها و مخصوصا آمریکایی ها بیشتر از این بیانیه بهره برداری سیاسی کردند و قبل از انتشار آن هم موضع آمریکایی ها نسبت به آن کاملا مشخص بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خطوط قرمزی که مورد تاکید معظم له بوده این است که دستاورهای هسته‎ای ما حفظ شود و همچنان بتوانیم به فعالیت تحقیقاتی و مطالعاتی خودمان در امر هسته ای ادامه دهیم و توافقات یکجا و در یک مرحله صورت بگیرد و تحریم ها هم بطور کاملا بلافاصله لغو بشود و سایر خطوط قرمز مطرح شده نیز در توافق نهایی لحاظ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار