کد خبر: 716896
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
شاخص بورس 64 هزار و 69 واحد و ارزش بازار 288 هزار ميلياردتوماني شد
افت‌هاي پياپي شاخص داستان تكراري اين روزهاي بورس تهران است. فرقي نمي‌كند كه چه خبري در اقتصاد بيافتد فعلا بازار به هر چيزي واكنش منفي مي‌دهد و هر روز نزول جديدي را براي شاخص ثبت مي‌كند. اگرچه صبح بازار با روند صعودي كار خود را شروع كرد و مي‌رفت آخرهفته اي مثبت را براي شاخص رقم بزند، اما رشد شاخص پس از يك ساعت از كار بازار با عرضه‌هاي فروشنده‌ها متوقف شد و شاخص بر مدار نزول برگشت تا چند هفته متمادي نزول را براي شاخص ثبت كند.

همچنان بازار از عدم نقدينگي رنج مي‌برد و فعلا به نظر نمي‌رسد كه خبري از صعودهاي قدرتمند حداقل تا تيرماه باشد. اما از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه فروش‌هاي پرحجم نيز در بازار خبري نباشد و بازار اين مدت درجا بزند.

پتروشيمي مبين همچنان در نزول‌هاي شاخص به روند صعودي خود ادامه مي‌دهد و صف‌نشيني ميليوني براي خريد اين سهم ادامه دارد. قيمت امروز مبين به 339 تومان رسيد در حالي كه صف خريد نزديك به 300 ميليوني را نيز پشت سرگذاشت و بعد خدمات‌انفورماتيك‌ بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشت.

بانكي ها اگرچه امروز براي لحظاتي كمي مثبت شدند و در رنج مثبت به سر بردند اما به شدت حجم معاملات اين گروه پايين آمده است و به همين خاطر روند مثبت آنها دوامي نداشت.

پالايشي‌ها فعلا پيشتاز نزول‌هاي بازار هستند. افت‌هاي پياپي در هفته هاي اخير باعث شده است كه بيشترين تاثير منفي را بر شاخص داشته باشند. پالايش نفت بندرعباس ، پالايش نفت تهران و پالايش نفت تبريز امروز نزديك به 4 درصد افت قيمت داشتند. و پالايش نفت بندرعباس بيشترين تاثير را بر افت شاخص داشت. پالايش نفت اصفهان ديگر نماد اين گروه نيز نزديك به 3 درصد افت قيمت داشت.

اگرچه خكاوه در گروه خودرو نزديك به 4 درصد افت قيمت داشت اما ديگر نمادهاي خودرويي توانستند روند مثبت اندكي داشته باشند.

صنايع پتروشيمي خليج فارس و گسترش نفت و گاز پارسيان از نماد گروه محصولات شيميايي همسو با پالايشي ها با افت قيمت بيش از 2 درصدي همراه بودند. صنايع پتروشيمي خليج فارس بعد از پالايش بندرعباس بيشترين تاثير را بر افت شاخص بورس گذاشت. ولي ديگر نمادهاي گروه محصولات شيميايي با افزايش قيمت مواجه شد.

آمار بازار

به گزارش جوان‌آنلاين، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 99.01 واحد افت به 64 هزار و 69واحد و ارزش روز بازار به 288 هزار میلیارد تومان رسيد .

سهامداران 547 ميليون و 231 هزار برگ سهام در قالب 53هزار و 104 فقره معامله به ارزش 183 میلیارد تومان خريد و فروش کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 42.41 واحد كاهش به27 هزار و 409 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 3.70 واحد افزايش به 9 هزار و 925 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 3.40 واحد رشد به 9 هزار و 56 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 187.50 واحد كاهش به 73 هزار و 572 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 137.29 واحد افت به 46 هزار و 431 واحد و شاخص بازار دوم با 211.87 واحد رشد به 130هزار و 916 واحد رسید.

نماد رانفور، مبين، تاپيكو بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص بورس و نماد شبندر، فارس، شپنا و بيشترين تأثير منفي را در شاخص بورس داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با 2.40 واحد افزايش به 725.70 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 59 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران فرابورس تعداد 187 میلیون و 846 هزار برگ سهم به ارزش 196 میلیارد تومان و در قالب 25هزار و 57 فقره معامله داد و ستد کردند.

امروز نماد مارون، جم، ذوب، پترول، اتكاي بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص فرابورس داشت و نمادهاي شتران و شاوان بيشترين تاثير منفي را در شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار