کد خبر: 716895
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
وظيفه شوراي عالي هجرت سوق دادن دستگاه هاي اجزايي به حمايت از حركت هاي جهادي در كشور است اما متاسفانه تاكنون اين شورا تشكيل نشده است.

اعلام آمادگي سازمان بسيج سازندگي براي تكميل واحدهاي مسكن مهرمسئول سازمان بسيج سازندگي گفت: بر اساس مصوبه هيات دولت جلسات شوراي عالي هجرت بايد به رياست رئيس جمهور تشكيل شود كه در گذشته اي جلسات برگزار مي شد و معاون اجرايي رئيس جمهور مسئول پيگيري آن بود. وظيفه اين شورا سوق دادن دستگاه هاي اجزايي به حمايت از حركت هاي جهادي در كشور است اما متاسفانه تاكنون اين شورا تشكيل نشده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، ابراهيم عزيزي، مسئول سازمان بسيج سازندگي دريك نشست خبري به مناسبت سالگرد تاسيس اين نهاد انقلابي به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به روند تاسيس اين سازمان، اظهاركرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در حركتي عميق و هوشمندانه دو نهاد وزارت جهاد و بسيج را موظف به تشكيل سازماني در جهت محروميت زدايي و بسط فرهنگ جهادي كردند و در نتيجه روز 17 ارديبهشت سال 1379 سازمان بسيج سازندگي تشكيل شد.

ابراهيم عزيزي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در همان سال طي نامه اي به رئيس جمهور وقت به اين نكته اشاره كردند كه اين سازمان به درخواست بنده تشكيل شده و دستگاه هاي اجرايي بايد با آن همكاري هاي لازم را داشته باشند، گفت: امروز مهمترين رسالت بسيج سازندگي بكارگيري جوانان با روحيه و با نشاط در عرصه سازندگي كشور است.

وي در ادامه به تشريح اولويت هاي كاري سازمان بسيج سازندگي پرداخت و خاطرنشان كرد: سازندگي و محروميت زدايي از نقاط محروم كشور اولويت اول سازمان بسيج سازندگي است و در اين راستا تكيه اصلي ما روي توان و انگيزه جوانان است.

مسئول سازمان بسيج سازندگي افزود: از زمان تشكيل سازمان بسيج سازندگي تا امروز بيش 110 هزار پروژه عمراني از قبيل مسجد، مدرسه، منزل مسكوني، آب رساني، برق رساني، راهسازي، خانه عالم، حوزه علميه، كتابخانه، فضاهاي ورزشي، منابع طبيعي و ... در جهت محروميت زدايي از كشور به بهره برداري رسيده است.


مسئول سازمان بسيج سازندگي ادامه داد: در سال 93 بيش از 6 هزار پروژه محروميت زدايي توسط بسج سازندگي تعريف شد كه بيش از 2 هزار پروژه تا پايان سال 93 به بهره برداري رسيد و روز چهارشنبه نيز 465 پروژه ديگر با حضور سردار سلامي و سردار نقدي به بهره برداري مي رسد. همچنين 5 هزار پروژه جديد در سال 94 تعريف شده است.


مسئول سازمان بسيج سازندگي با بيان اينكه 150 هزار دانش آموز توسط بسيج سازندگي با مهارت هاي فني وحرفه اي آشنا شده اند، اظهاركرد: در سال 93، 88 بيمارستان صحرايي در نقاط محروم داير شد و بيش از 6100 تيم پزشكي به اين مناطق اعزام شدند.

ابراهيم عزيزي در ادامه از تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر لزوم توجه به صنايع تبديلي در كنار توجه به طرح هاي زودبازده توليدي و اقتصاد مقاومتي خبرداد و تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اخيرا توصيه فرمودند بسيج سازندگي فعاليت هايش در اقتصاد مقاومتي را به عرصه صنعت نيز تعميم دهد و صنايع تبديلي را راه اندازي كند. در همين راستا در سال 94 با برنامه ريزي هاي صورت گرفته 6 هزار واحد صنايع تبديلي مانند بسته بندي، نساجي، ريسندگي، گوهر تراشي، ضايعات دامي و كشاورزي و ... راه اندازي خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به كم كاري دولت در حوزه مسكن و بي ميلي آن به تكميل مسكن مهر و نيز مطالبه مردم آيا بسيج سازندگي برنامه اي براي تكميل مسكن دارد، اظهاركرد: بسيج سازندگي به دو صورت براي انجام پروژه هاي عمراني اقدام مي كند. صورت اول اين است كه خودمان پروژه هاي محروميت زدايي را شناسايي و اقدام مي كنيم و در صورت دوم نيز مسئولان يك نهاد دولتي با توجه به نيازشان از بسيج سازندگي در خواست كمك مي كنند. من اعلام مي كنم بسج سازندگي آمادگي تكميل واحد هاي مسكن مهر را دارد اما تا كنون هيچ در خواست كمكي از سوي وزارت راه و شهرسازي در اين باره نداشته ايم.

مسئول سازمان بسيج سازندگي در پاسخ به سوالي درباره برناهم بسيج سازندگي براي مبارزه با ريزگردها، اظهاركرد: بسيج سازندگي با كمك اساتيد خبره محيط زيست توانسته است چشمه هاي اصلي توليد ريزگرد را در كشور پيدا كند و آمادگي دارد با حضور سيل انبوه نيروهاي مردمي از طريق ايجاد پوشش گياهي طبيعي و پاشيدن مالچ مردم شريف خوزستان را از اين معضل نجات دهد.

وي گفت: در نامه اي به رئيس جمهور اعلام كرده ايم كه بسيج سازندگي آماده كمك به دولت براي حل اين مشكل است اما صرفا زير آن نامه نوشته شد "آقاي جهانگيري پيگيري شود" و متاسفانه هيچ پاسخي دريافت نكرديم.


وي از پرداخت 750 ميليارد تومان وام به 35 هزار نفر براي راه اندازي واحد توليدي اقتصاد مقاومتي در سال 93 خبرداد و گفت: ميزان انحراف از هدف تعيين شده در ميان وام گيرندگان كمتر از 5 درصد بوده است و بسيج سازندگي نظارت دقيقي روي واحد هاي توليدي دارد.


مسئول سازمان بسيج سازندگي با اشاره به برخي مزاحمت ها و كارشكني هاي صورت گرفته توسط برخي دستگاه ها، اظهار كرد: در دولت سابق جلسات شوراي عالي هجرت برگزار مي شد و معاون اجرايي رئيس جمهور سابق مسئول پيگيري اين مساله بود. بر اساس مصوبه هيات دولت اين شورا بايد به رياست رئيس جمهور تشكيل شود و وظيفه ان هم سوق دادن دستگاه هاي اجزايي به سوي حمايت از حركت هاي جهادي در كشور است اما متاسفانه تاكنون اين شورا در دولت يازدهم تشكيل نشده است و دولت يازدهم تا امروز هيچ كمكي به بسيج سازندگي نكرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار