کد خبر: 716883
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
معاون اول رئیس‌جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کمیسیون اجتماعی دولت، آیین نامه‌ای دقیق برای بیمه اجتماعی فراگیر بر اساس مستندات قانونی تهیه کرده و آن را به هیات وزیران ارایه دهند.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی عصر سه شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به تدوین طرح اولیه بیمه اجتماعی فراگیر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و زدودن فقر از جامعه را از آرمانهای انقلاب اسلامی و دغدغه مسئولین کشور دانست و گفت: لازم است برای این کار از تجربیات کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شود تا زودتر به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضرورت بیان دقیق اولویت های اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه بتوانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم باید طرحی کامل و جامع تدوین شود تا بتوان منابع مورد نیاز برای اجرای آن را نیز تامین کرد.

جهانگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کمیسیون اجتماعی دولت، آیین نامه ای دقیق برای بیمه اجتماعی فراگیر بر اساس مستندات قانونی تهیه کرده و آن را به هیات وزیران ارایه دهند.

وی همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص بررسی وضعیت صندوق های بازنشستگی خاطرنشان کرد: این صندوق ها هم اکنون به معضلی برای دولت تبدیل شده اند و بخش زیادی از حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط دولت پرداخت می شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه موضوع صندوق های بازنشستگی حتماً یکی از محورهای پراهمیت در برنامه ششم توسعه خواهد بود، بر لزوم روشن شدن ابعاد و زوایای مشکلات موجود در خصوص این صندوق ها تأکید کرد و افزود: لازم است مسائل مربوط به این صندوق ها از جمله نحوه سرمایه گذاری بلند مدت منابع آنها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در برنامه ششم توسعه به درستی به آن بپردازیم.

در این جلسه گزارشی از پیش نویس آیین نامه بیمه اجتماعی فراگیر ارایه و توضیحاتی در خصوص ضرورتها، اهداف و منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح بیان شد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گزارشی از وضعیت صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها ارایه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص چالش های عمده این صندوق از جمله پایین بودن نسبت پشتیبانی، ابهام در تعهدات آتی صندوق و بدهی بزرگ بانکها به صندوق پرداخت.

در ادامه این جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گزارشی از مطالبات مردم از این نهاد حمایتی در سال 93 در مقایسه با سالهای قبل ارایه کرد و گفت: مراجعات مردم به این کمیته در بخش درمان نسبت به سالهای قبل کاهش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار