کد خبر: 716857
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در مصلی تهران با حضور ۲۳۰۰ ناشر داخلی و ۲۷۴۸ ناشر و موزع خارجی آغاز به کار کرذ.
تسنیم: بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضوربیش از 2300 ناشر داخلی و 2748 ناشر خارجی از 67 کشور جهان در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

در این دوره نمایشگاه کتاب تهران بیش از 460 هزار عنوان کتاب در 130 هزار متر مربع عرضه شده است که از این میان 300 هزار عنوان کتاب داخلی و 160 هزار عنوان کتاب خارجی به چشم می‌خورد.آمارها نشان می‌دهد تعداد عناوین کتاب‌های داخلی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و بیش از 50 درصد کتاب‌های خارجی غیر تکراری و چاپ 2013 به بعد هستند.

بیش از 300 غرفه در بخش کودک و نوجوان به متراژ شش هزار و 500 مترمربع‌، 135 غرفه در بخش ناشران آموزشی به متراژ  چهار هزار متر مربع، 500 غرفه دانشگاهی در متراژی به وسعت هفت‌ هزار و 500 متر و 1160 غرفه ناشران داخلی در شبستان مصلی برپا شده است. 57 ناشر لاتین و 87 ناشر عرب به نمایندگی از 2748 ناشر در نمایشگاه شرکت دارند. در این میان بیش از 300 ناشر عرب‌زبان هستند.

از جمله تفاوت‌های محیطی این دوره نمایشگاه کتاب تهران افزوده شدن رواق شرقی مصلی است که به سالن ناشران الکترونیک،‌ فعالیت‌های جنبی و فرهنگی اختصاص پیدا کرده است. در این بخش هم‌چنین سالن استان‌ها هر روز به نام یکی از استان‌های کشور نامگذاری شده و استان مربوطه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود در حوزه کتاب را عرضه خواهد کرد.

در بخش بین‌الملل نیز نمایشگاه بیست و هشتم شاهد تفاوت‌هایی نسبت به دوره گذشته است‌،  چرا که تأکید ویژه‌ای بر بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران شده است. مهمترین تفاوت این دوره حضور چهره‌های سرشناس بین‌الملل هم‌چون مودیسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس‌، روبرتا کیننی رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا‌، ﻧﻴﻜﻮﻻی اﻓﺴﻴﺎنیک رئیس نمایشگاه کتاب مسکو و رئیس نمایشگاه کتاب عمان است.

همچنین وزیر فرهنگ کشور قطر،‌  وزیر اطلاع‌رسانی عمان‌، وزیر فرهنگ بنگلادش و وزیر فرهنگ عراق نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند. کشور عمان نیز به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده است، عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ضمن قدردانی سلطنت عمان از این انتخاب از تمایل این کشور برای ایجاد ارتباطات بیشتر با ایران خبر داد.

اورسلا هولپ مدیر بخش آسیا و آفریقای نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت،‌ جسیکا سینگر از فعالان نشر آلمان،‌ کلودیا دوبری سئول پروژه بین‌المللی نمایشگاه کتاب فرانکفورت از دیگر میهمانان خارجی نمایشگاه کتاب تهران هستند‌،‌ نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان محسوب می‌شود،‌ یکی از غرفه‌های بحخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران است،‌ که 400 عنوان کتاب از 150 ناشر آلمانی زبان در آن به نمایش گذاشته شده است. هم‌چنین هیئت آلمانی حاضر در ایران سه نشست ادبی نیز در تهران برگزار خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار