کد خبر: 716797
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
واكنش سردار مرتضي قرباني به برخي اظهار‌نظرها درباره فاو
رئيس سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس معتقد است: خيلي از اينهايي كه مي‌آيند و جنگ را تحليل مي‌كنند، اصلاً توي جنگ نبودند. با نوشته و كاغذ و دروغ و شعار و غيبت و تهمت و اينها كه نمي‌شود جنگ را تحليل كرد.
رئيس سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس معتقد است: خيلي از اينهايي كه مي‌آيند و جنگ را تحليل مي‌كنند، اصلاً توي جنگ نبودند. با نوشته و كاغذ و دروغ و شعار و غيبت و تهمت و اينها كه نمي‌شود جنگ را تحليل كرد.
طي ماه‌هاي اخير سايت خبري بي‌بي‌سي فارسي با استناد به برخي سخنان مسئولان سياسي، گزارشي با مضمون دستور حضرت امام(ره) مبني بر اعدام برخي فرماندهان جنگ منتشر كرد و در آن به موضوعاتي از مقاطع مختلف دفاع مقدس - به ويژه بازپس‌گيري فاو توسط ارتش عراق- پرداخت. اين گزارش دستمايه بسياري از رسانه‌هاي ضدانقلاب شد و اخيراً نيز يكي از نشريات جريان اصلاح‌طلب، در پرونده‌اي به مناسبت دوم ارديبهشت ماه (سالروز تشكيل سپاه)، مجدداً به انتشار گزارشي مشابه پرداخت و در آن - باز هم به استناد سخنان و خاطرات آيت‌الله هاشمي- موضوعات مطرح شده در گزارش بي‌بي‌سي را تكرار كرد.
اما سردار مرتضي قرباني از فرماندهان مؤثر جنگ تحميلي كه نقش بسزايي نيز در عمليات فاو داشت، در اين باره حرف‌هاي ديگري دارد و معتقد است كه نه تنها فرماندهان هيچ تقصيري در شكست فاو نداشتند بلكه با تمام وجود پا به پاي ديگر رزمندگان، تمام تلاش خود را در جلوگيري از اين شكست به كار بستند ولي چه مي‌شد كرد كه ارتش بعث با كمك‌هاي بي‌دريغ دو ابرقدرت شرق و غرب و به كارگيري انواع تجهيزات پيشرفته زميني و هوايي و استفاده از تسليحات شيميايي، تمام توان خود را براي شكست ايران در فاو به كار گرفته بود و «فاو» به رغم مجاهدت‌هاي رزمندگان اسلام و بدون هيچ تقصيري از سوي فرماندهان، به دست بعثي‌ها افتاد.

مدعيان تحمل يك گاز اشك‌آور هم ندارند

سردار مرتضي قرباني فرمانده لشكر 25 كربلا در عمليات فاو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به برخي شبهاتي كه پيرامون چگونگي بازپس‌گيري فاو توسط ارتش بعثي عراق صورت گرفته و افرادي از فرماندهان دفاع مقدس را مقصر معرفي مي‌كند، مي‌گويد:خيلي از اينهايي كه مي‌آيند و جنگ را تحليل مي‌كنند، اصلاً توي جنگ نبودند. با نوشته و كاغذ و دروغ و شعار و غيبت و تهمت و اينها كه نمي‌شود جنگ را تحليل كرد. اگر بودند، بسم‌الله، بيايند من آنها را مي‌برم توي يك خط پدافندي و بعد مي‌گويم 30 تا تانك شليك كنند تا ببينم اصلاً مرد هستند پشت آن خاكريز بايستند؟پشت اين خاكريز، شهدا به همراه فرماندهان ايستادند. سه نفر از فرماندهان گردان‌هاي ما روي همين خاكريزها از كمر به بالا هدف گلوله تانك قرار گرفتند و فقط پاهايشان ماند. ما كه علم غيب نداشتيم تا بدانيم دشمن مي‌خواهد حمله كند. استحكامات و موانع ما در فاو قوي نبود. ما «مين» نداشتيم و سربازان عراقي به راحتي مي‌توانستند حركت كنند. آنها در 100 متر زمين، «مين» مي‌كاشتند و ما بايد 20 روز كار مي‌كرديم تا آن را پاكسازي كنيم. آن آقايي كه مي‌آيد و تحليل مي‌كند، بگويد ببينم از كجا يك متر سيم خاردار به ما داده شد؟آن كسي كه اين تحليل‌ها را مي‌كند، ارتش عراق را نمي‌شناسد. آن فردي كه حرف مفت مي‌زند، تجهيزات عراق و سازماندهي و پشتيباني ارتش عراق را اصلاً نمي‌شناسد. همين‌طور مي‌آيد و مي‌خواهد يكي را محكوم كند. آن بنده خدايي كه اين تحليل‌ها را مي‌كند، بيايد بفرستيمش در يك سنگر و يك گاز اشك‌آور بزنيم ببينيم مردش هست همان‌جا بايستد يا تا صبح سرفه مي‌كند و 16 تا معلق مي‌زند و 60 تا بيمارستان مي‌رود و شش ماه توي خانه استراحت مي‌كند؟ نمي‌شود همينطور آبدوغ خياري تحليل كرد.
    آقاي هاشمي اشتباه گفته، حاضريم مذاكره كنيم
سردار مرتضي قرباني وقتي با اين عبارت خبرنگار فارس مواجه شد كه: اين ادعاهاي مطرح شده به نقل از يكي از فرماندهان سياسي جنگ يعني آقاي هاشمي رفسنجاني بوده و درباره سردار صفوي صورت گرفته است، گفت: آقاي هاشمي يكي از ستون‌هاي انقلاب و نظام ما هستند و در جنگ هم به عنوان جانشين امام(ره) و فرمانده جنگ نقش مؤثري داشتند اما اگر آقاي هاشمي چنين سخني گفته باشند به نظر من اشتباه گفته‌اند. وي افزود: ايشان به همه لحاظ پاي جنگ بود ولي اگر آمده و آقاي صفوي را متهم كرده‌، اشتباه كرده و ما حاضريم با آقاي هاشمي بنشينيم و صحبت كنيم، دليل بياوريم و بگوييم كه اينجا، دشمن مقصر اصلي است نه اين بچه‌ها و آقاي صفوي.
وي توصيه كرد: نياييم همديگر را مقصر كنيم. اين بي‌انصافي است. ما هشت سال جنگيديم، امكاناتمان همان بود. وضعيتمان همان بود. به فرمايش امام(ره) - تجهيزات را- از دشمن گرفتيم و توي سر خودش زديم و الحمدلله بالاترين عزت را هم كسب كرديم الان هم به عنوان يك ابرقدرت ايستاده‌ايم. اينها نتيجه زحمات حضرت امام(ره)، رهبر عزيزمان آيت الله خامنه‌اي و زحمات آقاي هاشمي بود. اينها نتيجه زحمات همه مسئولاني بود كه دلسوزانه براي اين نظام زحمت كشيدند. نبايد همديگر را متهم كنيم. ما با دست خالي انقلاب كرديم و در مقابل همه اين دشمن‌ها ايستاديم.

به جاي خودي‌ها 44 كشور حامي صدام را محكوم كنيد
آنهايي كه مي‌خواهند همديگر را متهم كنند، بروند 44 كشوري را كه به صدام كمك كردند متهم كنند. بروند 13 كشوري را كه به صدام نيروي پياده دادند متهم كنند. امام(ره) مي‌گويد «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شكستيم. » حالا ما بياييم رحيم صفوي را محكوم كنيم؟ اين‌كه خيلي بي‌انصافي است.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با تأكيد بر اينكه بايد از اين مسائل سياسي بيرون بياييم، گفت: ما دنيا را تكان داديم، ابرقدرت‌ها را زديم و به خاك مذلت نشانديم. آنها خودشان مي‌دانند چقدر امكانات داشتند. البته ما هم اگر بخواهيم اين پيروزي‌ها را سرسري بشماريم يا فكر كنيم كه خودمان كاره‌اي بوده‌ايم، همين جا قافيه را باختيم و جهنمي مي‌شويم. اين پيروزي‌ها متعلق به خدا و اهل بيت و شهدا و رزمندگان و آزادگان و جانبازان و خصوصاً خانواده‌ها و همه ملت ايران است. نياييم اين دستاوردها را در مجادله‌هاي سياسي لوث كنيم.

اقتصاد مقاومتي تكليف شرعي امروز ما است

سردار مرتضي قرباني در پايان توصيه كرد: حالا كه ما را محاصره اقتصادي كرده‌اند، بياييم با هم پوزه امريكا را براي چندمين بار به خاك بماليم. حالا ما كه خودمان يكي هستيم، بياييم پوزه اين پنج كشور را به خاك بماليم. بياييد با هم رفيق باشيم. به خدا اگر كوتاهي كنيم، روز قيامت همه ما را بازخواست مي‌كنند. رهبر ما امروز مانند امام(ره) مثل شير ايستاده و ما توي دهان اينها زده‌ايم. مسئولان، رئيس‌جمهور، وزير خارجه و سپاه هم ايستاده‌اند. اينها از ما مي‌ترسند كه همه با هم بسيج شده‌اند. اينها از اسلام مي‌ترسند. ما در محاصره آبادان ايستاديم و گفتيم يا اسير مي‌شويم يا كشته. نان نداشتيم تا بخوريم. خرما مي‌خورديم و آرد كپك زده. از اين طرف هم بني‌صدر مي‌خواست برادري ارتش و سپاه را به هم بزند كه نتوانست.
امروز هم تكليف شرعي ما، اقتصاد مقاومتي است تا در دنيا سربلند باشيم. منافقين و اشرار و داعش و هر كس ديگري هم كه بخواهد كوچك‌ترين اقدامي كند، وزارت اطلاعات و سپاه در نطفه خفه‌اش خواهند كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار