کد خبر: 716777
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
سردار نقدي در اختتاميه يازدهمين جشنواره علمي‌–‌پژوهشي بسيج فرهنگيان:
مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره علمي‌– پژوهشي بسيج فرهنگيان كه روز گذشته در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، به دليل تقارن با هفته بزرگداشت مقام معلم، فرصتي در اختيار ميهمانان و سخنرانان خود قرار داد تا از دغدغه‌هاي خود در حوزه نيروي انساني تعليم و تربيت بگويند؛ مسئله‌اي كه بحث روز آموزش و پرورش و البته محل ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي گوناگون است. در همين راستا، رئيس سازمان بسيج مستضعفين از اينكه به جاي حل و فصل مسائل صنفي و حقوقي معلمان در بين دستگاه‌ها، معلمان شريف را به خيابان مي‌كشند و شأن آنها را خدشه‌دار مي‌كنند، انتقاد كرد.
نفيسه ابراهيم‌زاده‌انتظام
مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره علمي‌– پژوهشي بسيج فرهنگيان كه روز گذشته در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، به دليل تقارن با هفته بزرگداشت مقام معلم، فرصتي در اختيار ميهمانان و سخنرانان خود قرار داد تا از دغدغه‌هاي خود در حوزه نيروي انساني تعليم و تربيت بگويند؛ مسئله‌اي كه بحث روز آموزش و پرورش و البته محل ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي گوناگون است. در همين راستا، رئيس سازمان بسيج مستضعفين از اينكه به جاي حل و فصل مسائل صنفي و حقوقي معلمان در بين دستگاه‌ها، معلمان شريف را به خيابان مي‌كشند و شأن آنها را خدشه‌دار مي‌كنند، انتقاد كرد.
نوع اظهارات بيان شده در مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره علمي‌– پژوهشي بسيج فرهنگيان به دليل رويكرد اخير دولت درباره آموزش و پرورش و بيان صريح رئيس‌جمهور در ديدار با جمعي از معلمان نمونه مبني بر ورود بخش خصوصي و خريد خدمت آموزشي كه بر سياست ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش اثر مستقيم دارد، نشان از فضاي فكري مجموعه‌هايي دارد كه ميهمانان اين مراسم نماينده آنها هستند.
در همين راستا، سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين صحبت‌هاي خود را بر محور جايگاه معلم در نظام تعليم و تربيت اسلامي و انقلابي قرار داد و گفت: امروز بشريت، ملت ايران را به عنوان الگو و معلم خود شناخته است و شما فرهنگيان در واقع معلمي براي معلمان بشريت هستيد.
وي در خصوص تربيت نسل‌هاي انقلاب ابراز داشت: آنچه كه ما با تمام وجودمان در تربيت نسل‌هاي انقلاب مي‌خواهيم اين است كه جوان عزتمند ما احساس خودباختگي نكند و فريفته فرهنگ غربي نشود و با تأسي به فرهنگ اسلام ناب و انقلاب، در مقابل زورگويي و ظلم و استكبار ايستادگي كند و عظمت ملت و جايگاه نظام اسلامي را به درستي در مناسبات جهاني درك كند و اين را معلمان ملت بايد به آنها بياموزند.
سردار نقدي با تأكيد بر حفظ مقام معلم اظهار داشت: تكريم معلم و حفظ حرمت او خيلي بالاتر از آن است كه اين شخصيت والا و گرانقدر را صرف اختلاف بين دستگاه‌ها كنيم.
وي در همين خصوص تصريح كرد: اگر مشكلات حقوقي و اعتباري وجود دارد، به جاي آوردن معلمان به خيابان‌ها و تضعيف منزلت معلمان بهتر است دستگاه‌هاي مسئول با يكديگر در محيطي صميمانه، مسائل را حل و فصل كنند و اجازه ندهند جايگاه رفيع معلمان نزد مردم خدشه‌دار شود. جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در عين حال از سكوت مجامع بين‌المللي در برابر جنايات مستكبرين عليه ملت مظلوم يمن سخن گفت و آن را بزرگ‌ترين رسوايي ضدحقوق بشر در قرن ۲۱ دانست.

رتبه‌بندي كه رتبه بندي نيست

اما محمدمهدي زاهدي، رئيس كميسيون آموزش مجلس موضع تخصصي‌تري نسبت به اوضاع نيروي انساني در آموزش و پرورش داشت و در شرايطي كه جامعه از كميسيون متبوعش انتظار نظارت جدي‌تري بر عملكرد اين وزارتخانه در حوزه نيروي انساني دارد، گفت: دولت قبل از عيد مصوبه‌اي براي افزايش حقوق معلمان داشت و اسمش را نظام رتبه‌بندي گذاشت. اين جفا به معلم است؛ ما مي‌گوييم دولت دستت درد نكند كه افزايش حقوق دادي اما اين ربطي به نظام رتبه‌بندي ندارد.
وي ادامه داد: اكثريت قريب به اتفاق مسئولان به خصوص مسئولان حوزه مالي و اداري و سازمان برنامه‌اي و بودجه، نگاهشان به آموزش و پرورش، نگاه يك بنگاه هزينه‌اي و مصرف‌كننده است.
زاهدي با بيان اينكه اين نگاه يقيناً در مسئولان آموزش و پرورش نيست و با نظام تعليم و تربيت اسلامي نيز فرسنگ‌ها فاصله دارد و 180 درجه در تضاد است، گفت: در بينش اسلامي نظام تعليم و تربيت را نظام مولد، سرمايه‌اي و توليد‌كننده منابع انساني خلاق و كارآمد مي‌شناسيم؛ نظامي كه با هيچ عدد و رقم از نگاه اقتصادي قابل مقايسه نيست.
رئيس كميسيون آموزش مجلس افزود: آنچه كه از سند تحول آموزش و پرورش انتظار داريم يك تحول به معناي واقعي است نه يك كار صوري كه موجب شود اصل سند تحول را زير سؤال ببرد.
زاهدي با طرح اين سؤال كه آيا جايگاه يك استاد دانشگاه از جهت منزلت اجتماعي را معلم دارد، گفت: جاي تأسف است، چرا منزلت اجتماعي معلم نبايد از استاد دانشگاه برتر باشد، براي اينكه مي‌گوييم مهم‌ترين عنصر در تأمين منابع انساني كشور، معلم است. وي گفت: نبايد معلم را در قالب و چارچوبي مانند ساير دستگاه‌ها در قانون خدمات كشوري ببينيم و بايد نظامي كه براي آموزش و پرورش مطرح مي‌شود شبيه دانشگاه باشد و معلم بايد از قانون خدمات كشوري جدا شود يعني به شكلي رفتار كنيم كه همه به معلم بودن خود افتخار كنند.

رفع تبعيض خواسته مشترك فرهنگيان و وزير
علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه بايد بپذيريم تبعيض‌‌ها درباره فرهنگيان به تدريج برداشته شود، گفت: كميته‌اي به دستور رئيس‌جمهور براي بررسي خواسته فرهنگيان در خصوص مقايسه پرداخت‌هايشان با ساير دستگاه‌ها و رفع تبعيض تشكيل شده است. وي در سخناني با گراميداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري اظهار داشت: سند تحول نظام آموزش و پرورش كشور كه حاصل 10 سال پژوهش، تحقيق، مطالعه و بررسي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، به عنوان يك سند بالادستي راهنماي عمل در آموزش و پرورش است.
فاني با اشاره به شش زيرنظام در سند تحول افزود: زيرنظام اول، رهبري و مديريت در آموزش و پرورش است، زيرنظام دوم، زيرنظام نيروي انساني است چراكه بدون نيروي انساني متخصص، مؤمن و با انگيزه قادر نخواهيم بود نظام آموزشي درخور جمهوري اسلامي داشته باشيم.
شعبانعلي رمضانيان، رئيس سازمان بسيج فرهنگيان نيز به عنوان ميزبان اختتاميه يازدهمين جشنواره علمي پژوهشي بسيج فرهنگيان آموزش و پرورش را معدن انسان‌هاي مؤمن و توانمند خواند و تصريح كرد: آموزش و پرورش از يك سو با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كند و از سوي ديگر معدن انسان‌هاي مؤمن، توانمند و آماده حضور و نقش‌آفريني است و بايد بين نيازها و ظرفيت‌ها پيوند منطقي برقرار كرد و امكانات و توانايي‌ها را در جهت برطرف كردن مسائل به كار گرفت و جمع بين اين دو جنبش نرم‌افزاي و توليد علم در آموزش و پرورش است، كه اين گمشده دستگاه تعليم و تربيت است. گفتني است در يازدهمين جشنواره علمي ـ پژوهشي بسيج فرهنگيان 4هزار و 625 اثر به دبيرخانه رسيد و 6 هزار نفر در بحث باز تدوين كتب درسي و قريب هزار و 300 وبلاگ‌نويس شركت كردند. همچنين در پايان مراسم از فرزند شهيد رجبعلي علمي‌نيك شهيد شاخص سال 94 سازمان بسيج فرهنگيان و نفرات برتر يازدهمين جشنواره علمي پژوهشي سازمان بسيج فرهنگيان با اهداي لوح تقدير تجليل به عمل آمد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
1
ممنونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار