کد خبر: 716765
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
وزیر اطلاعات مهمترین سیاست دولت یازدهم را قرار دادن کلیه جریان‌های سیاسی زیر پرچم واحد ولایت فقیه دانست.
جوان آنلاين:‌ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان البرز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با حساسیت نامگذاری کرده‌اند؛ در پایان سالجاری دو انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگزار می‌شود و ممکن است با برخی هیاهوها همراه باشد که باید آن را مدیریت کنیم و فضا را برای رقابت‌های سالم و در عین حال با رفاقت و برادری مهیا کنیم.

وی ادامه داد: به مدیران کل استان‌های سراسر کشور نیز تصریح شده است که هر موردی از سوی هر جریان سیاسی به امنیت و آرامش آسیب بزند باید مدیریت شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری با نگاه نافذ و عمق اندیشه خود امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کرده‌اند؛ این نامگذاری هدیه‌ای به کشور و نظام بود تا رقابت سازنده انتخاباتی و رفاقت در پرتو همدلی و همزبانی و حفظ و عزت ایران اسلامی مستدام شود. آموزه‌های اسلامی هم بر این نکته تأکید دارند؛ هیچ ملتی از رهگذر اختلاف به سعادت نمی‌رسد، اختلاف منشاء زمین ماندن و زمین‌گیر شدن است؛ بنابراین نباید انرژی‌ها و نیروها را در برابر هم بکار بگیریم؛ چراکه صلابت و ابهت از بین خواهد رفت.

وزیر اطلاعات افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب ، بازتاب آموزه‌های اسلامی است و همیشه باید بر وحدت، همزبانی تأکید داشته باشیم و امسال نیز با این نامگذاری مسیر را برای ما موکد کرده‌اند. ما یک ملت و امت واحد هستیم تا زمانی که وحدت ملی خود را پاس بداریم با هر سلیقه و گرایشی و نگاهی وقتی مسئول شدیم، همه سلایق و جریان‌ها را زیر چتر مسئولیتی خود خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این نامگذاری در عمل باید قدم‌ها در جهت استحکام وحدت ملی برداشته شود و در واقع عنوانی که مقام معظم رهبری نام نهاده‌اند، خط کشی برای ولایت‌مداری ماست، ولایتمداری جایی خود را نشان می‌دهد که اگر ولی فقیه رهنمودی را مطرح کنند با نظرات ما مغایر باشد، آن‌جا که انسان به رهنمود عمل کند نشان می‌دهد ولایتمدار است در غیر این صورت اگر نظرات همسو باشد زیاد نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به دولت یازدهم نگاه مثبتی نداشتند و با لحنی دیگر نقد خود را مطرح می‌کردند یا سیاه‌نمایی‌هایی داشتند، اکنون ادبیات آن‌ها گزندگی ندارد، مشفقانه شده است و نشان می‌دهد چه میزان ولایت دارند و به نوعی این آزمون ولایتمداری بوده است.

علوی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در پی تحکیم وحدت ملی زیر پرچم مقام معظم رهبری است و باید تا می‌توانیم برای رهبر معظم انقلاب اسلامی سرباز باشیم.

وی در ادامه وجود جناح‌های سیاسی را در تعارض با وحدت ملی ندانست و تصریح کرد: تعدد جناح‌ها مغایر با وحدت ملی نیست؛ چراکه این تعدد آرا در کشوری که می‌خواهد، فضای آزادی داشته باشد و حول شعارهای روزهای نخست انقلاب اسلامی که همانا استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی است حرکت کند، امری طبیعی بوده است.

وی افزود: سلایق مختلف سیاسی همواره وجود خواهد داشت و رسیدن به بلوغ و رقابت‌ها نگاه دولت یازدهم است. انسجام دولت یازدهم از چهار دولت گذشته بیشتر است و جهت گیری‌ها در کنار منافع ملی در مسیر رفع مشکلات کشور قرار دارد. امروز اصولگرا و اصلاح‌طلب همگی زیرچتر واحدی به دور از هرگونه تنش در جهت رفع مشکلات کشور تلاش می‌کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش استانداران در شرایط کنونی گفت: در این شرایط مسئولان نظام اسلامی باید بر جریان‌ها پدری داشته باشند. استانداران در دولت تدبیر و امید تنها متعلق به یک جریان خاص نیستند و سایه مدیریت استان باید بر سر همه گرایش‌ها باشد.

وی با بیان این‌که «همه فرزندان نظام اسلامی زیر چتر واحد قرار می‌گیرند»، افزود: دولت یازدهم به دنبال حاشیه بردن هیچ جریانی نیست، مگر آن‌که خود آن جریان طوری عمل کنند که به حاشیه بروند.

وی با اشاره به این‌که «رهبر معظم انقلاب اسلامی خود نقشه راه را ترسیم کرده‌اند» گفت: این راهبرد بستر را برای همدلی و همزبانی و هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد؛ چراکه نقشه راه از سوی مقام معظم رهبری فراهم است.

وزیر اطلاعات گفت: اقتدار امروز کشور مرهون همت دانشمندان برجسته در صنایع دفاعی، غیورمردان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای دلاور انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که با هوشیاری توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازند. وزارت اطلاعات به دنبال برقراری امنیت برای تمامی اقشار از هنرمندان، دانشمندان، اساتید، طلبه و... است و فضایی که همه امکان ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

وی در پایان «حفظ کرامت انسانی» را موجب کاهش آثار ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر میزان فضا برای حفظ ارزش‌های والای انسانی مهیا باشد کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار