کد خبر: 716743
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی بوئینگ گفت: مجوز آمریکا به این شرکت برای فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شده است.

 

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی بوئینگ گفت: مجوز آمریکا به این شرکت برای فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شده است.

«مارتین بنتروت» معاون بخش فروش هواپیمایی «بوئینگ» در منطقه خاورمیانه، روسیه و آسیای میانه در مصاحبه ای با روزنامه اماراتی گفت: ارزیابی های خود را نسبت به بازار ایران انجام داده ایم و بر این باور هستیم که تقاضا در ایران بالا است.

«مارتین بنتروت» تصریح کرد که همچنان مسئله تحریم در پیش رو ماست و امیداریم که در فرآیند انجام مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی در ماه ژوئن، بسیاری از مسائل تغییر کند.

این در حالی است که از دهه ۱۹۷۰ تحریم‌های غربی در راستای فروش هواپیما به ایران اعمال شده است.

در همین حال، وی گفت: اگر چه فروش هواپیما به ایران شامل قوانین تحریم می‌شود اما مجوزی از سوی دولت آمریکا برای تامین قطعات ایمنی پرواز برای ایران در اختیار داریم. این مجوز توسط اداره خزانه داری آمریکا در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی در راستای انجام مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ به شرکت «بوئینگ» برای فروش قطعات یدکی به هواپیماهای غیر نظامی داده شده بود که بار دیگر تمدید شده و تا پایان ماه جاری میلادی معتبر است.

«مارتین بنتروت» به این نکته اشاره کرد که فروش قطعات به ایران درآمد ناچیزی را برای شرکت بوئینگ دربر دارد.

چندی پیش «علیرضا جهانگیریان» رئیس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده بود: برای نوسازی ناوگان هوایی خود اقدام به خرید ۵۰۰ فروند هوایپما مسافربری تا ۱۰ سال آینده خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار