کد خبر: 716702
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود رشد جمعیت کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن هنوز رشد جمعیت کشور به ویژه جمعیت فعال و جوان متوازن نیست.

خبرگزاری مهر: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود رشد جمعیت کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن هنوز رشد جمعیت کشور به ویژه جمعیت فعال و جوان متوازن نیست.

 محمود گلزاری افزود: طبق آمار رشد جمعیت جوان زیر ۳۵ سال کم و بر سالمندان اضافه می شود به عنوان نمونه هم اکنون جمعیت بالای ۶۵ سال کشور ۵.۷ درصد است که ۵ سال پیش، ۵.۱ درصد بود که این نشان از کاهش جمعیت جوان دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای افزایش رشد جمعیت و توجه به تشکیل زندگی و نهاد خانواده چندان فرهنگ سازی درستی صورت نگرفته است.

گلزاری تصریح کرد: در کشور ۱۱ میلیون نفر پا به سن ازدواج مجرد داریم این در حالی است که سن ازدواج مردان به بالای ۳۰ و زنان نیز به بالای ۲۷ سال رسیده است علاوه بر آن در برخی شهرها مشکل طلاق داریم.

معاون ساماندهی امور جوانان، گفت: دستگاه های مسئول باید با رویکرد اسلامی و ایرانی کار علمی هماهنگ کنند و ازدواج هراسی را نیز از بین ببرند و توجه به خانواده به عنوان کانون مقدس نیز تنها با حرف عملی نمی شود بویژه اینکه متاسفانه هنوز در فیلم ها وسریال های ما خانواده ایرانی یک خانواده بسامانی نیست.

گلزاری ادامه داد: متاسفانه هنوز کتاب های مناسبی درباره ازدواج نداریم این درحالی است که باید مراکز مشاوره قبل از ازدواج را فعال و خانواده ها را نیز در خصوص تشکیل خانواده حساس کنیم و گفتگوهای رو دررو با جوانان را افزایش دهیم و فرهنگ سازی را در دانشگاه ها، فیلم ها و کتاب ها به طور جدی پیاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار