کد خبر: 716686
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه گفت گزارش‌ها درباره سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران دقیق نبوده‌اند.

خبرگزاری فارس: «جف راتکه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه مدعی شد گزارش رسانه‌های ایرانی درباره سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران دقیق نبوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری گفت که تحولات یمن از محورهای اهداف سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض است.

«راتکه» در پاسخ به سوالی درباره اقدامات واشنگتن برای آزادسازی کشتی توقیف‌شده حامل پرچم جزایر مارشال گفت که این کشور با مقامات جزایر مراشال در این باره در تماس است و علاوه بر آن در حال انجام اقداماتی در منطقه است.

وی در توضیح بیشتر درباره اقدامات آمریکا در منطقه به همراهی کشتی‌های حامل انگلیس در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت واشنگتن حضور نظامی در این منطقه را افزایش داده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه به گزارش رسانه‌های ایران درباره سفر هیئت آمریکایی نفتی به ایران پرداخت و مدعی شد این گزارش‌ها دقیق نبوده‌اند.

رسانه‌های ایرانی روز دوشنبه گزارش داده بودند یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به تهران سفر می کند و قرار است با تعدادی از مسئولان و سازندگان صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو داشته باشند.

جفت راتکه گفت در این گزارش‌ها به نام فرد یا شرکت خاصی اشاره نشده و به همین دلیل آنها دقیق نیستند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که موضع واشنگتن این است که هنوز تجارت در ایران آزاد نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار