کد خبر: 716414
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
شفيعي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر اين باور است كه پيام تبريك آقاي ظريف وزير امور خارجه كشورمان به وزير خارجه عربستان سعودي در فضاي غبارآلود روابط بين ايران و عربستان رد و بدل شده است.

جوان‌آنلاين: نوذر شفيعي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص پيام تبريك وزير امور خارجه كشورمان خطاب به عادل بن احمد الجبیر  و تبریک انتصاب وی به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی، اظهارداشت: به نظر مي رسد كه اين ها تشريفات ديپلماتيك و يا به عبارت ديگر عرف و نظارت ديپلماتيك است.

 
وي تصريح كرد: معناي اين پيام اينست كه تحولات داخلي عربستان به خودش مربوط است هر چند كه ما نسبت به سياست هاي منطقه اي و حتي بعضي از سختگيري هايي كه دولت سعودي عليه مردم شيعه يمن به كار مي برد، نگران هستيم اما با اين حال اخلاق و نزاكت بين المللي حكم مي كند كه اگر تغيير در انتصاب افراد پيش مي آيد معمولا وزراي خارجه به يكديگر تبريك مي گويند.
 
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همه اطلاع دارند كه اين پيام تبريك در يك فضاي مه آلود و غبارآلود بين ايران و عربستان رد و بدل شده است بنابراين از يك طرف در چارچوب عرف و اخلاق بين المللي انجام شده است و از سوي ديگر اين پيام در واقع مشخص است كه صرفا انجام يك تكليف بوده است.
 
 
شفيعي با اشاره به موضوعاتي نظير حمله هوايي عربستان به يمن و تعليق حج عمره عنوان كرد: ما نمي توانيم تحت تاثير اين مسائل برخي فعاليت هاي بين المللي را انجام ندهيم چرا كه روابط بين كشورها خيلي پيچيده تر از آن است كه بخواهد تحت تاثير يك حادثه بلافاصله قطع يا وصل شود.


وي افزود: روابط كشورها بين دوستي ها تا دشمني ها و رقابت ها است بنابراين نمي شود بخاطر يك يا دو اقدام بلافاصله روابط قطع شود يا يك انتظار غير معقولي از روابط داشته باشيم به همين دليل به نظر مي رسد كه يك امر طبيعي اتفاق افتاده است.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
ای بابا اینا چرا اینطوریـــــــــــــن ؟؟!!!
چه تکلیفی؟؟
چه کشکی؟؟
کی تکلیف کرده که به وحشی های جنایتکار تبریک بگین؟؟!!!
بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
اصلا ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
مگر اتفاق اخیری که افتاد یک موضوع ساده و معمولی بود؟ پس حداقل ظریف... باید چند روزی دندون رو جیگر می گذاشت...
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
شمارو چه به این حرفا برید نذر ودعا کنید ماه بعد یارانه تون قطع نشه ملت ما اهداف وآمال بزرگتر ی را باید دنبال کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار