کد خبر: 716402
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
يك كارشناس مسائل بين الملل معتقد است، حمله هوايي و جنگ عليه مردم مظلوم و بي دفاع يمن تنها يك افتضاح اخلاقي براي عربستان است، كه ادعا مي كند كشوري عربي – اسلامي است اما در عين حال از هواپيماهاي رژيم صهيونيستي براي بمباران يمن استفاده مي كند.

جوان‌آنلاين: حسن هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص حملات مجدد هوايي عربستان به يمن اظهارداشت: عربستان سعودي پس از 27 روز حمله وحشيانه هوايي به مردم بي دفاع يمن نتوانست به اهداف خودش دست پيدا كند و سرانجام در برابر اراده ملت يمن پرچم سفيد را بالا برد و شكست را متقبل شد.


وي تصريح كرد: در مجموع با توجه به شرايط پيش آمده و اينكه الان انصارالله ابتكار عمل ميداني را در 12 استان يمن به دست گرفته است و اكنون درگيري ها به عدن كشيده شده، لذا عربستان سعودي احساس كرد كه از رهگذر بمباران نتوانسته انصارالله را وادار به تسليم كند و تحت فشار برخي كشورهاي منطقه و حتي امريكا و رژيم صهيونيستي بار ديگر حملات خودش را آغاز كرد علي رغم اينكه آتش بس را پذيرفته بود.


اين كارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: اين امر نشان مي دهد كه عربستان سعودي هيچ برنامه اي را براي ايجاد امنيت در كنار مرزهاي خود ندارد و با استفاده از بمباران هوايي و كشتار مردم بي دفاع سعي مي كند كه مردم يمن را وادار به تسليم كند.


هاني زاده افزود: به همين دليل عربستان در طول دو ماه اخير شش لشگر پياده و مكانيزه را در مرزهاي مشترك يمن و عربستان مستقر كرد و به دليل وحشت از ورود به جنگ نتوانست وارد خاك يمن شود و به اين بمباران ها ادامه داد تا بتواند يك دستاوردي براي مردم خود و نيز توجيهي براي آنان داشته باشد.


شكست نظامي،‌ سياسي و اخلاقي سعودي‌ها در يمن


 
وي عنوان كرد: عربستان سعودي به لحاظ نظامي، سياسي و اخلاقي با شكست مواجه شد و در حوزه نظامي نتوانست دستاورد قابل قبولي جز كشتار مردم داشته باشد، در حوزه سياسي نيز با تلاش ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران ائتلاف عربي- اسلامي عليه مردم يمن دچار فروپاشي شد و به لحاظ اخلاقي هم عربستان دچار شكست شد زيرا از سلاح هاي شيميايي عليه مردم بي دفاع يمن استفاده كرد و در كنار رژيم صهيونيستي به بمباران مردم پرداخت.


اين كارشناس مسائل بين الملل تصريح كرد: اين جنگ يك افتضاح اخلاقي براي عربستان است، كه ادعا مي كند كشوري عربي – اسلامي است اما در عين حال از هواپيماهاي رژيم صهيونيستي براي بمباران يمن استفاده مي كند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار