کد خبر: 716334
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تشکیل کارگروه های تخصصی برای تحقق سند امنیت غذایی در قالب 7 کارگروه سلامت خبر داد .

 علیرضا رئیسی  در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با بیان اینکه دسترسی مردم به غذای کافی، سالم و مطلوب نشان از داشتن امنیت غذایی است اظهار داشت: در دسترس بودن غذا، داشتن توان اقتصادی مطلوب برای تامین غذا و تامین امکانات لازم در حیطه سلامت زیست محیطی راه‌های افزایش امنیت غذایی محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه سند امنیت غذایی استان بوشهر تدوین شده تصریح کرد : استان بوشهر جزو 7 استانی است که امنیت غذایی درآن نامطلوب است که باید برای بهبود شاخص‌های امنیت غذایی بیشتر تلاش کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر مطلوب بودن آب‌های زیر زمینی، وضعیت مناسب بارش باران و مطلوب بودن تولید مواد پروتینی در استان از جمله شاخص‌های امنیت غذایی دانست و گفت: استان بوشهر در حوزه شاخص‌های دسترسی به غذا، وجود آب‌های زیرزمینی و ارتفاع بارش باران دارای وضعیت مطلوبی نیست که باید در این راستای راهکارهای تخصصی ارائه شود.

وی، با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز و سفید در استان بوشهر نسبت به استان‌های دیگر بالا است گفت: این شاخص و دسترسی مردم به آب آشامیدنی مناسب از دیگر شاخص‌های امنیت غذایی است که استان بوشهر در دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دارای جایگاه نامطلوبی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: استان بوشهر جزو 7 استانی در کشور است که دارای وضعیت نامطلوب است که دراین راستا سند امنیت غذایی استان بوشهر تدوین شده و در قالب 7 کارگروه تخصصی برای تحقق این سند تلاش می‌شود .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار