کد خبر: 716017
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه امروز دست هایی همچنان می خواهند با نابود کردن علم و عالم جهل را در جامعه حاکم کنند گفت: این موضوع برازنده و درخور نظام اسلامی نیست که معلمان خودشان بخواهند از حقوقشان دفاع کنند و همه آحاد جامعه و مسئولین باید در راه رفع مشکلات فرهنگیان قدم بردارند.
به گزارش "جوان" شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته بسیج فرهنگیان و هفته معلم برگزار شده بود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: امروز دست هایی همچنان می خواهند با نابود کردن علم و عالم جهل را در جامعه حاکم کنند.

وی افزود: مجموعه بسیج فرهنگیان وظیفه خود می داند تا با حفظ شأن و مقام معلم، این مقام و کرامت فرهنگیان را تا سرحد مقامی که اسلام برای معلم تعریف کرده است ارتقا دهد.

رمضانیان گفت: حفظ و ارتقا کرامت معلمان نیازمند توجه به دو بخش بسیار مهم و اساسی است که در بخش اول مسائل مادی دبیران مطرح می باشد، در این زمینه باید برنامه ریزی ها طوری انجام بشود تا دبیران دغدغه ی مسائل معیشتی و مادی نداشته باشند و بخش دوم این اقدامات هم باید در مسائلی فراتر از مسائل مادی مطرح شود تا فرهنگیان به مقام واقعی خودشان در جامعه برسند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: بخشی از نیازهای مادی فرهنگیان، امروز از طریق خود معلمان به گوش جامعه می رسد و بخش دیگری از این نیازها را هم داعیه داران حقوق فرهنگیان به گوش جامعه و مسئولان می رسانند ولی نکته مهم آن است که دغدغه معلمان در خصوص بحث معیشت و رفاه باید به زودی مرتفع بشود و معلمان نباید درگیر چگونگی تأمین معیشت زندگی خودشان باشند و تمام فکر و ذهن آنها باید مطعوف به رشد آینده سازان این مرز و بوم باشد تا نسل آینده نسلی متعالی تر و رشد یافته تر باشند.

وی ادامه داد: به همین جهت ضمن عرج نهادن به جامعه فرهنگیان، و باتوجه به این سخن مقام معظم رهبری در خصوص معلمان که فرمودند: ” همه ما زیر بار منت معلمانیم” دولت، آموزش و پرورش و همه ی دستگاه های اجرایی مرتبط باید در جهت رفع مشکلات فرهنگیان تلاش داشته باشند و ما بتوانیم به افقی برسیم که ببینیم مسائل و مشکلات فرهنگیان از پیش پا برداشته شده باشد.

رمضانیان تأکید کرد: این موضوع برازنده و درخور نظام اسلامی نیست که معلمان خودشان بخواهند از حقوقشان دفاع کنند و همه آحاد جامعه و مسئولین باید در راه رفع مشکلات فرهنگیان قدم بردارند هرچند کارهایی هم در این مدت انجام شده است اما نباید به این تلاش ها اکتفا کرد و باید تا از بین رفتن مشکلات معلمان تلاش کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پایان با اشاره به مسائل و مشکلات منطقه ای گفت: با تاسف وقتی که از زاویه تعلیم و تربیت به جامعه فرامرزی خود نگاه می کنیم، این روزها در خارج از مرزهای کشور شاهد حوادث و صحنه های بسیار سخت و دلخراشی مانند کشتار مردم و دانش آموزان مظلوم یمن، عراق و سوریه به دست آل سعود و سایر دست نشانده های استکبار جهانی در منطقه هستیم، که این موضوع نیازمند آن است تا جامعه جهانی یا بهتر بگوییم استکبار جهانی نگرش خود را تغییر داده و به حرکت در جهت انسانیت باز گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار