کد خبر: 715798
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
دکتر کی‌پور، استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب را در کاهش پف زیر چشم ضروری دانست.

دکتر کی‌پور، اپتومتریست گفت: اصولاً برای کاهش طبیعی پف و چروک زیر چشم باید در درجه اول به اصلاح سبک زندگی و نیز رعایت الگوهای تغذیه سالم مبادرت کرد.


وی افزود: استفاده از کرم‌های محافظت کننده در برابر نور خورشید نیز موثر می‌باشد، این کرم‌ها باید حاوی Spf30، اکسید تیتانیوم و زینک باشند و تمامی نواحی پیرامون چشم را بپوشانند، علاوه بر آن تغذیه غذاهای غنی از ویتامین D نظیر شیر، تخم‌مرغ، پنیر و همچنین غذاهای حاوی ویتامین A مثل هویج و اسفناج نیز در جلوگیری از ایجاد چروک یا حالت پف کردگی در زیر چشم موثر هستند.


وی، تصریح کرد: غذاهای دریایی غنی از امگا 3 توام با استفاده از آب‌میوه‌ها در وعده صبحانه در تامین ویتامین روزانه کمک می‌کند، بیش از هرچیز استراحت و خواب کافی و نوشیدن آب به اندازه مناسب و پرهیز از استعمال دخانیات یا نوشیدنی های الکلی و استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد در کاهش چروک و پف چشم تاثیر گذار می باشند.


وی، در پایان گفت: تغذیه پوست و محافظت کامل از چشم در برابر عوامل محرک از قبیل نور خورشید از طریق خون رسانی بیشتر می‌تواند صورت بگیرد، علاوه بر این موارد محدود کردن مصرف نمک درکاهش پف و چروک زیر چشم در وعده غذای شام الزامی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار