کد خبر: 715761
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه‌های تلفن ثابت نهایتا تا ۱۵ درصد می‌تواند گران شود.
 تسنیم: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در حاشیه همایش مدیران پستی با اشاره به این که یکی از بزرگترین مشکلات این شرکت این بود که خود را باور نداشت، اظهار کرد: پست یکی از گسترده‌ترین شرکت‌های فعال در کشور است اما به دلیل بدهکاری و ضعف شدید مالی نتوانسته بود خود را باور کند که البته سال گذشته با توجه دولت به این شرکت اولین سال سوددهی پست رقم خورد.

وی در ارتباط با اینکه شهریورماه سال گذشته عنوان کرده بودید که این شرکت 18 ماه فرصت برای خروج از بحران مالی دارد، چه میزان اعتبار صرف تسویه بدهی‌های آن کردید؟ گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کمک‌های بسیاری در این راستا داشت و بخشی از بودجه دولت برای زیان‌های این شرکت اختصاص یافته بود.

واعظی عنوان کرد: پست هم به شرکت‌های خارجی و هم داخلی بدهکار بود اما با توجه به کار فوق‌العاده‌ای که این شرکت سال گذشته انجام داد و 200 میلیارد تومان افزایش درآمد داشت، بدهی‌های آن تسویه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که تقاضای مخابرات برای افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت به کجا رسیده است گفت: تاثیری که دولت امسال برای تعرفه‌ها داشته این است که دستگاه‌های مختلف افزایش نرخی را نداشته باشند و اگر هم به ضرورت خواستند تعرفه بخشی را افزایش دهند، ابتدا تعرفه‌های موردنظرشان را به دولت ارائه دهند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود؛ طبق همان رویه‌ای که وزیر بهداشت، یکشنبه گذشته انجام داد.

وی افزود: اگر قرار باشد تعرفه‌های بخشی افزایش یابد باید به اندازه کافی مستندات درباره این کار ارائه شود تا دست‌مان برای توجیه کردن دولت باز باشد، البته باید این را هم دانست که سقف افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه دولت 15 درصد است، بنابراین درخواست مخابرات نیز برای افزایش تعرفه‌ها را طبق چارچوب ذکر شده بررسی می‌کنیم و اگر دلایل آن محکم باشد تعرفه‌های تلفن ثابت را افزایش می‌دهیم.

واعظی در ارتباط با وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در قالب سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کارت زردی که مجلس به شما داد، آیا روند توسعه این شبکه تسریع می‌شود؟ گفت: کارت زردی که بنده گرفتم در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نبود و سوالی که از من پرسیده شد این بود که چرا پهنای باند توسعه می‌یابد که بنده هم به تکلیف برنامه پنجم توسعه و دستور دولت به وزارتخانه‌ها جهت امور توسعه‌ای اشاره کردم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های مرتبط با آن را با سرعت توسعه می‌دهیم و در روز جهانی ارتباطات شاهد حجم توسعه یافته در این زمینه خواهید بود.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر خدمات است، گفت: براین اساس تلاش می‌کنیم تمام وزارتخانه‌ها و مراکز خدمت‌رسان که با مردم در ارتباط هستند و خدمات ارائه می‌دهند را به این شبکه متصل و خدمات را در کشور یکپارچه کنیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که نقدی بر فعالیت‌های شما براین اساس که نباید پهنای باند را پیش از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توسعه داد، وارد است، آیا توجیهی در این زمینه دارید؟ اظهار داشت: این حرف غیرکارشناسی است و نمی‌شود کار کشور را برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تعطیل کرد. شبکه ملی اطلاعات یعنی شبکه ICT کشور مرتب در حال گسترش و به روز‌رسانی باشد تا بتواند تمامی نیازهای کشور را پاسخ گوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار