کد خبر: 715751
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید وفاق عمومی در مسئله اصلی کشور که رونق تولید است ایجاد بشود تا اقتصاد سامان یابد.
مهر: علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از کارگران که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ستون فقرات کشور بر کار کارگران استوار است و آنها موجب قوام جامعه هستند.

وی با این بیان که در هر جایی که حضور مردم لازم بود کارگران در صحنه حاضر بودند، گفت: این قشر از بدو پیروزی انقلاب با فهم درست نسبت به آن احساس وظیفه کردند و نه تنها در جریان انقلاب خوب درخشیدند و وفادارانه خدمت کردند بلکه در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف نیز حضور پر رنگ داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز این کارگران زندگی سختی دارند و متأسفانه در گذشته در برخی سنوات دقت لازم به تولید نشد و مشکلاتی در زمینه بیمه درمان و بازنشستگی به کارگران فشار وارد کرد.

وی گفت: زجرآور‌ترین مسئله برای ما این است که کارخانه‌ای که زمانی رونق داشته و تجهیزاتی را برای تولید وارد کرده است اکنون به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده و تعدادی بیکار شده‌اند.

باید بیمه بیکاری پایدار شود

لاریجانی با بیان اینکه بخش کارگری از جمله بخش‌هایی است که نیاز به کمک مستمر دارد، ادامه داد: کارگرانی که با جون و دل همیشه در صحنه حضور می‌یابند باید مشکلات را با خود آن‌ها در میان گذاشت و باید توانست از نیروی خودشان برای حل مشکلات بهره گرفت.

وی با این درخواست از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که باید بیمه بیکاری پایدار شود، افزود: تلاش‌هایی در این خصوص صورت گرفته و در یارانه‌ها نیز توجهاتی به بیمه بیکاری کارگران شده است تا اگر کارگری بیکار شد بتواند حداقل زندگی خود را تأمین کند تا دوباره بتواند شغلی به دست آورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خوبی که در دولت فعلی برای آسایش کارگان صورت گرفته است، گفت: اقدامات دولت در خصوص بیمه تأمین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و حل مشکلات معیشتی کارگران مورد حمایت ما نیز خواهد بود.

حذف امکانات مالی از تأمین اجتماعی کار درستی نیست

وی با اشاره به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی در دولت قبل، عنوان کرد: این سازمان مربوط به دولت نیست و مختص کارگران است لذا برداشت امکانات مالی از سازمان تأمین اجتماعی کار درستی نخواهد بود مگر اینکه برای سرمایه گذاری و سودآوری باشد.

لاریجانی با بیان اینکه باید به صندوق‌های بازنشستگی که محور اصلی آنها نیز سازمان تأمین اجتماعی است توجه شود، افزود: مسائل و مشکلات مالی برای ۱۰ سال آینده قابل پیش بینی است و از امروز باید برای آنها فکری کرد.

وی با بیان اینکه در درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اجرای بیمه سلامت را کار مهمی خواند و گفت: امیدواریم نهضت بیمه سلامت ادامه داشته باشد و موجب یک آرامش روانی در جامعه شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری منابع قابل توجهی برای اجرای بیمه سلامت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بیمه قالیبافان نیز که در سال‌های گذشته توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید و یک سال نیز اجرا شد، مجددا پیگیری می‌شود و بیمه کارگران ساختمانی نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: آنچه بر زندگی کارگران فشار وارد می‌کند مسئله بیکاری است که این نیز به رونق نداشتن تولید و رکود در کشور مرتبط می‌شود و دردآور این است در کشوری که این همه منابع و متخصص دارد وضع تولید این‌چنین باشد.

نوشتن قانون مشکلات معیشتی مردم را حل نمی‌ کند

لاریجانی با بیان اینکه تا کشوری رونق تولید نداشته باشد با قانون نوشتن معیشت مردم حل نمی‌شود، تأکید کرد: تا زمانی که سطح تولید بالا نرود زندگی مردم رونق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال زندگی با کرامت هستند، گفت: مردم کار را دوست دارند و نمی‌خواهند صدقه بگیرند؛ اقتصاد صدقه‌ای برای کشور عزتمند نیست و خوشبختانه دولت جدید که توانست تا حدی تورم را مهار کند با این طرز تفکر در جهت رفع مشکلات تلاش می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به ضرورت کاهش تورم و رونق تولید، ابراز داشت: دولت تدبیر و امید در مسیر درستی از نظر اقتصادی گام بر می‌دارد اما هنوز رکود وجود دارد و باید برای کاهش آن همت گماشت.

مهم‌ترین مسئله امروز کشور عدم رونق در اقتصاد است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که حضور در اقتصاد مانند جهاد فی سبیل الله است، افزود: مهم‌ترین مسئله امروز کشور عدم رونق در اقتصاد است لذا مسابقه در خیرات اکنون مسابقه در تولید است و تا زمانی که تولید رونق نیابد شغلی برای فرزندانمان ایجاد نخواهد شد.

لاریجانی به تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی در این قانون این است که گره‌ها برای سرمایه گذاری راحت‌تر باز شود که اگر این اتفاق بیفتد اقتصاد رونق و اشتغال ایجاد و تأمین معیشت کارگان برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی کشور رونق تولید است، توضیح داد: گاهی بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای باعث فراموشی موضوعات اصلی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعواهای سیاسی و حاشیه سازی‌ها خدمت به انقلاب نیست، ادامه داد: در کشور دارای دموکراسی اختلاف نظر وجود دارد اما مردم باید در این اوضاع اقتصادی از اینگونه مسائل دوری کنند و برای موضوعات اصلی و آبادانی کشور تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید وفاق عمومی در مسئله اصلی کشور که رونق تولید است ایجاد شود تا اقتصاد سامان یابد.

لاریجانی با بیان اینکه دولت فعلی برای ایجاد فضایی آرام و امیدبخش تلاش کرده است، افزود: در جامعه‌ای که مشاجره در آن زیاد باشد امیدواری کم است لذا جریان‌های مختلف سیاسی نباید به محض بروز اختلاف نظر آن را به مشاجره تبدیل کنند و باید اراده‌ها را به سمت کار و تلاش و آبادانی معطوف ساخت.

با سرمایه‌گذاری دولتی کشور آباد نمی‌شود

وی اظهار داشت: دولت باید قبول کند که با سرمایه‌گذاری دولتی کشور آباد نمی‌شود. در سال ۹۳ از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت، لذا باید از منابع مردمی استفاده و زمینه برای حضور مردم فراهم شود.

رئیس قوه مقننه گفت: در بسیاری موارد که می‌توان آبادانی قم را ایجاد کرد سرمایه گذار وجود دارد و باید شهرداری و دیگر مسؤلان اجرایی استان زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار