کد خبر: 715737
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
روحاني:
روحانی با اشاره به اینکه سازمان تحریم در حال فروپاشی است گفت: پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی کشور است.
جوان آنلاين: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جمع کارگران کشور در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی، گفت: ستون توسعه کشور کارگران عزیز هستند و این ایام و روزهایی که به نام هفته کارگر است، بسی جای خوشبختی است.

وی افزود: روز کار و کارگر تنها به عنوان نماد یک قشر زحمتکش و پرتلاش نیست. کار و کارگر نماد نوآوری، سازندگی، توسعه و تعالی کشور عزیز ما ایران است. 

روحانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال ایام بزرگداشت کارگران مصادف است با ایام میلاد با سعادت مولای متقیان علی(ع) که او مرد جهاد و شجاعت بود که او مرد ایمان و معنویت بود که او مرد علم و دانش بود که او مرد یتیم‌نوازی کودکان و دستگیری بینوایان بود و او مرد کار بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیرالمومنین علی(ع) با آن عظمت و مقامش که هیچ انسانی در روی زمین بعد از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به مقام و منزلت او نمی‌رسید و او همواره به عنوان الگو نه تنها برای ما مسلمانان که برای همه آزادمردان جهان است و همواره کار و تلاش و کوشش را به عنوان راه زندگی و فخر زندگی خود می‌دانست.

وی در ادامه گفت: آن همه زمین‌های اطراف مدینه که با دست مبارک حضرت علی(ع) احیا شد و آن همه چاه‌ها که به دست او حفر شد و وقتی آب چاه جاری می‌شد امام نماز شکر به جای می‌آورد و شکر خداوند می‌نمود و آب آن چاه را برای بینوایان وفق می‌کرد، هنوز هم بعد از قرن‌ها در اطراف مدینه همان چاه‌ها وجود دارد و از آب آن چاه‌ها نخلستان‌ها بهره‌مند می‌شود.

روحانی اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع) مسیر تقوا و ایمان و کار را به ما آموخت و مگر جهاد غیر از کار است و مگر کار غیر از جهاد است که صبح دنبال کار و تلاش است تا نان حلال را به خانه بیاورد و زندگی خود و خانواده خود را با عزت اداره کند. او جهاد در راه خدا کرده و او ثوابی همانند ثواب مجاهد دارد.

رئیس‌جمهور خطاب به کارگران گفت: کارگران عزیز ای قشر عظیم و بزرگی که بار تولید کشور بر شانه‌های مبارک شماست و شما جایگاهی دارید که رسول اکرم(ص) دست کارگر را به خاطر کار و تلاش در مسیر به دست آوردن نان حلال می‌بوسد. ما دیگر در چه حدی هستیم که بگوییم دست کارگران را می‌بوسیم. او که اشرف مخلوقات جهان بود.

وی در ادامه خطاب به کارگران حاضر در استادیوم 12 هزار نفری آزادی تصریح کرد: عزیزان، بزرگواران، افتخارآفرینان ما نیاز به توسعه داریم. توسعه یک هدف بسیار بلند و والا برای همه کشورهاست.

روحانی با اشاره به اینکه ما ایران توسعه‌یافته را می‌خواهیم، گفت: چشم‌انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری در 11 سال پیش به ما می‌گوید که ایران ظرف 20 سال باید کشور توسعه‌یافته باشد. این هدف بلندی است که همه باید آن را دنبال کنیم.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چگونه توسعه حاصل می‌شود؟ چگونه ما می‌توانیم پرچم عزت ایران و پرچم عزت اسلام را در جهان بالا ببریم؟ گفت: آن روزی که در این کشور بیکاری نباشد، آن روز، روز عزت ایران و عزت اسلام در ایران است.

وی تصریح کرد: در جامعه‌ای اگر 3 تا 4 میلیون جوان بیکار وجود داشته باشد که پدر و مادر وقتی به او نگاه می‌کنند خجالت بکشند و وقتی آن جوان به پدر و مادر نگاه می‌کند، شرمنده باشد، صحیح نیست. عزت برای خانواده ایرانی آن زمانی است که فرزندان این مرز و بوم در سر کار و فعالیت‌ و زندگی آبرومندانه باشند.

روحانی تاکید کرد: ما به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم. ما افتخار می‌کنیم به اسلام‌مان، اما عزت اسلام در این کشور روزی است که فقیر در این کشور نباشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: عزت ایران ما و عزت اسلام ما با همبستگی، تلاش و کوشش میسر است. همه ما باید در صف واحد قرار بگیریم. کارآفرین، کارگر و دولت.

وی با تاکید بر اینکه ما در یک مسیر سه‌جانبه‌گرایی می‌توانیم به توسعه کشور برسیم، گفت: ستون توسعه کشور مهمترینش کار و کارگر است، اما آیا بدون کارآفرین فضای کار به وجود می‌آید؟ و آیا بدون هماهنگی دولت و کارگر و کارآفرین ما می‌توانیم مسیر توسعه را بپیماییم؟ یادمان نرود که در سال 91 شرایط توسعه کشور رشد منفی 6.8 داشته و این به معنای قفل زدن در مسیر کار و تلاش بود.

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: کشوری که در دو سال رشد منفی داشته، با همت شما کارگران و با ایثار مردم و با حمایت مردم و با حمایت مقام معظم رهبری افتخار داریم که به دنیا بگوییم بعد از 2 سال رشد منفی در سال 93 ایران دارای رشد مثبت بود.

روحانی با اشاره به اینکه انشاءالله به حول و قوه الهی این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: بدون رشد مثبت، اشتغال برای بیکاران امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: ما دو هدف مهم داریم، اول صیانت از کارگران عزیز و من بارها و بارها به وزیر محترم کار گفته‌ام که همه توان را به کار بگیرد تا کارگری بیکار نشود. این درد و غم بر دل همه ماست که یک نفر شب به خانه برود و در برابر زن و فرزندانش گرفتار و شرمنده باشد. این رسالت ماست و این وظیفه ماست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت‌ آنها صیانت کنیم. آنها که تا امروز فرصت شغلی نیافته‌اند برای آنها فرصت اشتغال به وجود بیاوریم. برای این کار چگونه ما می‌توانیم میلیون‌ها بیکار را در صحنه کار و فعالیت قرار دهیم؟ باید تولید رشد کند. باید اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

روحانی با اشاره به اینکه باید روی پای خودمان بایستیم، گفت: باید سرمایه در این کشور روی زمین مستقر شود. باید فناوری نوین در این سرزمین بتواند تبدیل به برند تجاری شود و بتواند علم تولید به تجارت و اقتصاد شود.

وی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، گفت: با شعار نمی‌توانیم در این کشور توسعه به وجود بیاوریم. دولت و ملت در سالی که سال همدلی است باید همدلانه و همکارانه در کنار یکدیگر فضای کار و اشتغال و توسعه و تولید را بالا ببرند، البته برای رشد تولید ما نیاز به اخلاق داریم و این جای تردید نیست.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای توسعه نیاز به فرهنگ کار و وجدان کار داریم، گفت: اما در کنارش نیاز به فناوری نو داریم و نیاز به مدیریت کارآمد داریم، نیاز به سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان در این کشور داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت در طول 20 ماه گذشته تلاش کرده تا قدرت مردم به آن صورت گذشته کاهش پیدا نکند و لذا مهار تورم در دستور کار دولت بوده است.

وی افزود: شما سال 92 و 93 را با سال‌های گذشته مقایسه کنید. در دولت یازدهم افزایش حقوق کارگران بر مقدار تورم متوسط سالانه برای اولین‌ بار پیشی گرفته است. اگر رشد تورم ما 15 درصد بوده، حقوق کارگران 17 درصد اضافه شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: من همین جا به وزیر محترم کار تاکید می‌کنم که برای بازنشستگان و کمک به بازنشستگان فکر جدی شود. آنها در تنگدستی هستند و برای حل معضلات کارگران قدم‌های جدی‌تری داریم.

وی افزود: ما متشکریم از وزارت تعاون و کار و رفاه که توانست برنامه دولت را در سال 93 اجرایی و عملیاتی کند. برای اولین بار 8.5 میلیون نفر کسانی که دارای دفترچه بیمه درمانی نبودند امروز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند. این قولی بود که در انتخابات به ملت ایران داده بودم که هیچ ایرانی نباشد مگر آنکه دفترچه بیمه درمانی داشته باشد و مسئله سلامت، بهداشت و درمان از مشکلاتش کاسته شود که به این 2 وعده در سال 93 عمل کردیم و ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: همین جا اعلام می‌کنم که همه 8.5 میلیون نفری که بیمه شدند، بیمه درمانی مخصوص 93 نبوده و این بیمه سال به سال تمدید خواهد شد و نگران تمدید نباشند

"ما باید به سمت گسترش صدور دفترچه تامین اجتماعی برای زندگی مردم در دوران کهولت و بازنشستگی باشیم."

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت برای بهداشت و درمان و برای آموزش و رفاه اجتماعی بودجه بسیار سنگینی را مصرف می‌کند و انشاءالله به حول و قوه الهی با فضای بهتری که امسال برای کار و فعالیت به وجود خواهد آمد در زمینه رفاه قدم‌های نو و جدی برخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر کارگرانی هستند که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند همین جا به وزیر محترم جناب دکتر ربیعی دستور می‌دهم که این مسئله را دنبال کند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم عزیز، کارگران عزیز، عزیزان، مردان سخت‌کوش و زنان پرتلاش همه باید بدانید برای اینکه معضلات این کشور را حل کنیم باید فضایی را درست کنیم که در این کشور سرمایه و تکنولوژی و سرمایه داخلی و خارجی جذب شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند. پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.

وی در اظهار داشت: دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده است. بدخواهان این ملت اول به ما تهمت زدند و گفتند ایران به دنبال سلاح مخرب اتمی است. دوم اینکه در کنار این تهمت ساز و کار غلطی را ایجاد کردند تا سیستم بانکی ما را فلج کنند، تا سرمایه‌ای وارد کشور نشود، تا خرید و یا صادرات و فروش با مشکل مواجه شود.

روحانی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای به دنبال دو مسئله هستیم، گفت: اول رفع اتهامات، ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که بدخواهان ما به جهان دروغ گفتند. ایران به دنبال فناوری صلح‌آمیز بوده، نه به دنبال ساخت بمب مخرب ویرانگری که طبق فتوای مقام معظم رهبری آن بر ما حرام است و ممنوع است و ثانیا در این مذاکرات می‌خواهیم مشکلات و معضلاتی که بدخواهان پیش پای ملت ما به وجود آوردند، آن مشکلات را برداریم.

"با توافق نهایی که اگر طرف ما اراده جدی داشته باشد، در ماه‌های پیش‌رو امکان‌پذیر است و شرایط تولید در ایران به مراتب بهتر خواهد شد."

وی با بیان اینکه دلالان تحریم از هم‌اکنون به فکر شغل دیگری باشند، خاطرنشان کرد: ما به حول و قوه الهی با حمایت مقام معظم رهبری و با حمایت ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور افزود: کسی در دنیا نمی‌تواند فشار بر ایران و تحریم بر ایران را در ماه‌های آینده و سال‌های آینده ادامه دهد.

روحانی با تاکید بر اینکه سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است، گفت: 1+5 به خوبی بداند که دولت و ملت در کنار هم هستند و پشتیبان هم هستند، مخصوصا در سال همدلی و در سال همزبانی همه ما برای توسعه این کشور باید تلاش کنیم.

وی خطاب به کارگران گفت: بار شما سخت‌تر و سنگین‌تر است. مبادا به ذهن شما بیاید که دولت‌مردان کارگران، معضلات کارگران، فضای کار و معضلات فضای کار را فراموش کرده‌اند، هرگز و هرگز. ما به مشکلات شما آگاهیم و برای رفع مشکلات شما از خداوند مدد می‌طلبیم و می‌دانیم آن روزی در این کشور عزت اسلام است که همه کارآفرینان سرمایه و مدیریت و تلاش خود را برای اشتغال و تمام کارگران برای عظمت ایران و اسلام تلاش کنند. عظمت اسلام در سایه کار و تلاش همانند تلاش مولای متقیان علی(ع) است.

روحانی تصریح کرد: باز هم امسال می‌خواهم تاکید کنم که آقای وزیر محترم کار نباید بین زنان و مردان امتیاز باشد. فرصت‌های شغلی برابر را به وجود بیاورید.

وی افزود: دولت از آنهایی که در محیط کار بسیار سخت و زیان‌آور و ضررآور کار می‌کنند و سختی و مرارت می‌بینند، حمایت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه کارگران عزیز ما ستون اقتصادند، گفت: کارگران عزیز ما ستون سیاست جامعه هستند. کارگران عزیز ما پشتوانه بزرگ اسلام و جمهوری اسلامی ایران و از دولتی هستند که خادم آنهاست. ما هم افتخار می‌کنیم که بتوانیم بیش از گذشته به ملت ایران و کارگران خدمت کنیم. همه شما در پناه علی متقیان شاد و پیروز و موفق باشید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار