کد خبر: 715732
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
وزیر نیرو گفت: تصویب هر طرحی در دولت روالی دارد بنابراین برای تصویب قطع آب مشترکان پرمصرف تا پایان اردیبهشت صبر کنید.
 فارس:حمید چیت چیان در پاسخ به این سئوال که در حال نزدیک شدن به تابستان هستیم و با گذشت یک سال از طرح قطع آب مشترکان پرمصرف هنوز خبری از تصویب و قانونی شدن این طرح نیست، چرا تا این حد تعلل می شود گفت: برای تصویب این طرح و قانونی شدن قطع آب مشترکان پرمصرف تعللی در کار نیست.

وی افزود:اما به هر حال فرایند تصویب مصوبات در دولت یک روالی دارد و در تیمی تخصصی باید این موضوع بررسی شود که همین موضوع تا حدودی زمان می برد.

چیت چیان در پاسخ به این سئوال که آیا تا دو هفته آینده این موضوع تصویب می‌شود، تاکید کرد:فکر می کنم این طرح طی یک یا دو هفته آینده تصویب می‌شود.

سال گذشته مسئولان وزارت نیرو درصدد بر آمدند تا هر طور شده نوبت بندی آب را حداقل در تهران عملیاتی و اجرا نکنند به همین منظور تلاش شد با تدابیری مانند قطع آب مشترکان پرمصرف و افت فشار در برخی نقاط، وضعیت مصرف آب را تا حد امکان سامان دهند.

افت فشار آب در برخی نقاط تهران به خصوص مناطق شرق اعمال شد و چندان هم با واکنش مشترکان مواجه نشد، اما قطع آب مشترکان پر مصرف که اتفاقا تعداد آنها نیز کم نیست وزارت نیرو را با چالشی اساسی مواجه کرد.

اگر چه چند هفته ای این برنامه به طور آزمایشی اجرا و محدودیت‌هایی برای حدود 3000 مشترک پرمصرف اعمال شد، بدین ترتیب که آب آشامیدنی مشترکان پرمصرفی که بیشتر از 50 متر مکعب یعنی 2/5 برابر متوسط مصرف استفاده می‌کردندد از ساعت 10 صبح تا 17 قطع شد.

در تهران برخی انشعاب‌های مسکونی بیش از 200مترمکعب در یک دوره مصرف می‌کنند این یعنی 10 برابر یک مشترک معمولی، بنابراین سال گذشته تصمیم گرفته‌ شد برای اینکه مشترکان بدانند موضوع جدی است آب این منازل آنان برای چند ساعت با محدودیت مواجه شود.

اما موضوع حائز اهمیت برای وزارت نیرو این بود که قطع آب باید دارای مجوز باشد، به همین دلیل از سال گذشته موضوع در برنامه این وزارتخانه قرار گرفت و ظاهرا اخذ مجوز این برنامه لحظات آخر و نهایی خود را سپری می کند.

محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیشتر در این خصوص گفته بود که حدود 9هزار انشعاب مسکونی در تهران داریم که بالای 40مترمکعب در یک دوره آب مصرف می‌کنند اینها باید متوجه شوند که مصرفشان واقعا خارج از عرف است،آن‌هم برای شهری مثل تهران که تامین آب برایش واقعا مشکل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار