کد خبر: 715684
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
درحالي بيش از 20ماه از آغاز به كار دولت يازدهم مي‌گذرد كه به گفته قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور مسكن مهراين پروژه در دولت يازدهم تنها 14درصد پيشرفت داشته، اين در حالي است كه به اعتقاد اين مقام پيشرفت پروژه در مراحل پاياني دشوار‌تر از مراحل ابتدايي خواهد بود.
هادي غلامحسيني
درحالي بيش از 20ماه از آغاز به كار دولت يازدهم مي‌گذرد كه به گفته قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور مسكن مهراين پروژه در دولت يازدهم تنها 14درصد پيشرفت داشته، اين در حالي است كه به اعتقاد اين مقام پيشرفت پروژه در مراحل پاياني دشوار‌تر از مراحل ابتدايي خواهد بود. 
به گزارش «جوان»، ‌روز گذشته احمد اصغري‌مهرآبادي در جمع خبرنگاران اعلام كرد: تا پايان سال جاري بالغ بر 2 ميليون و 100 هزار واحد مسكن مهر به شكل كامل در ليست پروژه‌هاي افتتاح شده قرار مي‌گيرند و تنها قريب به 10 درصد از پروژه‌ها به سال 1395 موكول مي‌شود. اصغري مهرآبادي درباره‌ عملكرد دولت يازدهم در حوزه مسكن مهر نيز اظهار كرد: در طول حدود يك‌سال‌و‌نيم گذشته از آغاز به كار دولت يازدهم حدود 480هزار واحد مسكن مهر با تمامي خدمات زيربنايي به افتتاح رسيده است كه اين مسئله با توجه به تورم بالا و رشد قابل توجه قيمت مصالح عملكردي مثبت به حساب مي‌آيد. قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور مسكن مهر در پاسخ به اين پرسش خبرنگار «جوان» كه طرح مسكن مهر در دولت يازدهم چه ميزان پيشرفت فيزيكي داشته است، اظهار داشت: اگر پيشرفت پروژه مسكن مهر در پايان دولت دهم را 70درصد در نظر بگيريم هم اكنون پروژه 13تا 14درصد پيشرفت داشته و به محدوده 84‌درصد پيشرفت فيزيكي رسيده است. 
وي در واكنش به سؤال ديگر «جوان» در ارتباط با انتقاد برخي از اعضاي كميسيون عمران از كندي پيشرفت پروژه مسكن مهر درشهرهاي جديد گفت: در اينكه بخشي از پروژه مسكن مهر با كندي روبه رو شده بحثي نيست اما در عين حال فعاليت هم در جريان است، به‌طوري كه طي بازديدي كه هفته گذشته از پرديس داشتم، روند پيشرفت پروژه‌‌ها را از نزديك مشاهده كردم و پيش‌بيني ما اين است كه به زودي پروسه اجرايي بخش‌هايي كه با كندي همراه بوده‌اند، تسريع شود.  در اين بين درحالي قائم مقام آخوندي در امور مسكن مهر شرايط اجرايي پروژه مسكن مهر را مثبت ارزيابي مي‌كند كه عليرضا خسروي عضو كميسيون عمران كه به‌طور مستمر از پروژه‌هاي مسكن مهر بازديد به عمل مي‌آورد، چندي پيش طي گفت‌وگويي با اين رسانه با انتقاد از بي‌انگيزگي برخي از مديران مسئول در تكميل پروژه مسكن مهر، از روند تكميل مسكن مهر در شهرهاي جديد ابراز نارضايتي كرد. اين نماينده مجلس در ادامه مدعي شد طي بازديدي كه از پروژه مسكن مهر پرديس داشته است متوجه شده حتي 100نفر كارگر و چهار جرثقيل هم در پروژه مسكن اين شهر جديد فعاليت ندارند و اين امر درشرايطي اتفاق افتاده است كه متقاضيان مسكن مهر برحسب دستور‌العمل شماره 3وجهي مازاد بر قرارداد رابراي اتمام پروژه مسكن مهر پرداخت كرده‌اند اما با اين وجود كار جدي براي اتمام پروژه‌ها انجام نمي‌گيرد. عليرضا خسروي در عين حال فاز 5، 8 و 11 پروژه مسكن مهر پرديس را با چالش‌هاي قابل ملاحظه‌اي روبه‌رو دانست ومدعي شد از 90هزار واحد مسكن مهري كه قرار بوده در شهرجديد پرديس تحويل داده شود تا‌كنون تنها 8 هزار واحد تحويل شده است. حال در اين بين بايد ديد چگونه است كه يك نماينده مجلس وقتي براي بازديد از پروژه مسكن مهر به شهرجديد پرديس مي‌رود، شرايط اجرايي پروژه را منفي و وقتي قائم مقام وزير راه در همين مدت زمان به اين پروژه سر مي‌زند شرايط اجراي پروژه مسكن مهرپرديس را مثبت ارزيابي مي‌كند. به جد جاي تأمل دارد كه در پروژه مسكن مهر شهرهاي جديد و به ويژه شهر جديد پرديس چه مي‌گذرد؟
در نهايت برخي شنيده‌ها حاكي از آن است كه مسكن مهر در دولت يازدهم به موضوعي جهت مناقشه‌هاي سياسي بدل شده است و از بس مقامات بلند مرتبه دولتي به اين طرح نقد داشته اند، برخي از مديران مسئول در اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر براي اتمام طرح‌ها انگيزه خود را از دست داده‌اند و در اين بين پيمانكاران مسكن مهر نيز با استقبال از تأخير در تكميل پروژه‌ها در انتظار دستور العمل جهت افزايش قيمت ساخت مسكن مهر نشسته‌اند. در نهايت يك سؤال باقي مي‌ماند و آن اين است كه بهتر نيست درسالي كه از سوي مقام معظم رهبري به سال «دولت و ملت، همدلي و هم زباني» نامگذاري شده است، مسئولان به فكر اين باشند كه بايد مسكن مهر را كه سرپناه مردم كم درآمد جامعه است، هر چه زودتر تحويل دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
1
دولت يازدهم هيچ گونه درمورد مسكن مهر پيشرفت نداشته همش شعار بعداز هشت سال كه پول واريز كرديم تكليفمان مشخص نيست
عموزاده از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
دولت يازدهم يك درصد هم پيشرفت در مورد مسكن مهر نداشته همش وعد ... .باور كنيد ... هم حدي دارد.همه مردم بلاتكليف ماندن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار