کد خبر: 715580
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
اظهارات عجیب صادق زیباکلام در گفتگو با تهران نیوز:
تحلیل‌گر مسائل سیاسی در اظهاراتی عجیب صنعت هسته ای را غل و زنجیری بر دست و پای ملت دانست و گفت: آقای ظریف کاری را کرد که آقای رفسنجانی برای پایان دادن به جنگ انجام داد.

صادق زیبا کلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت و گو با سرویس سیاسی تهران نیوز، با بیان اینکه رییس جمهوری متعلق به تمام مردم است و نباید آن را به یک جناح و گروه خاصی نسبت داد، اظهار کرد: معمولا کسانی که طرفدار ایشان هستند از ایشون طرفداری می‌کنند و کسانی هم که مخالف هستند، همچنان با ایشان مخالفت می کنند و وقتی رییس جمهوری انتخاب می‌شود رییس جمهور ایران است.

وی همچنین تصریح کرد: برخی این پیش گویی ها در دوران رییس جمهور ها می شود، در دوران آقای هاشمی، خاتمی و آقای احمدی نژاد هم می شد ایرادی هم ندارد چون عده ای هم خواستار این هستند که در دوره دوم هم ایشان رییس جمهور بشوند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: به نظر من به جای این حرف‌ها باید گفته بشود که هسته ای غل و زنجیری بود که به دست و پای ملت بسته شده بود- هسته ای بیش از یک دهه بود که رمق مملکت را داشت می کشید امر مبارکی است که این غل و زنجیر از پای کشور باز شود به نظر من این مسئله ای است که مهم است در این حال افراد می‌توانند با انگیزه های مختلف (عقیدتی- آرمان گرایی- سیاسی- اقتصادی) با این امر مخالفت کنند.

زیباکلام افزود: بنده معتقد هستم که توافق لوزان بزرگترین خدمت به مملکت است و آقای ظریف و تیم مذاکره کننده شان کاری را کردند که آقای رفسنجانی برای پایان دادن به جنگ کرد و خیلی کار این آقایان اهمیت دارد و تاریخ در بحث لوزان و آقای ظریف قضاوتی را خواهد کرد که به کار آقای هاشمی در پایان بخشیدن به جنگ با عراق خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا مصداق عینی نقض توافق لوزان است یا خیر، گفت: این ها هیچ کدام نه کارشکنی است و نه زیر توافق لوزان زدن است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی قبل از توافق لوزان و در چارچوب تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایران اعمال کرد یک فهرستی از شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی تهیه شد که دارند تحریم ها را دور می‌زنند منتهی وکلای ایران در دادگاه اروپا شکایت کردند و دادگاه اسناد و مدارک این دور زدن ها را مطالبه کرد ولی اسناد اروپا قابل قبول نبود مجددا وکلای اتحادیه اروپا عدله ای را ارائه دادند و این بار دادگاه این عدله را  پذیرفت و این ربطی به لوزان ندارد.

زیباکلام همچنین در پاسخ به این سوال که مگر برداشته شدن تحریم ها و اعمال نشدن تحریم جدید جزو توافق ژنو نبود، اظهار کرد: این تحریم ها جدید نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای ظریف و روحانی بیان کردند که غربی ها زیاده خواه و غیر قابل اعتماد هستند، گفت: عده ای در غرب و آمریکا می‌گویند ایران غیر قابل اعتماد و زیاده خواه است عده ای هم در ایران این نظر را درباره غربی ها دارند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: قضاوت را به عهده خوانندگان بگذارید.

انتهای پیام/ح

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار