کد خبر: 715576
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
واکنش‌های مجازی پس از گذشت 25 روز از مذاکرات لوزان
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزارت امور خارجه خواستند که فکت‌شیت ایرانی از بیانیه لوزان را برای تبیین بهتر مواضع جمهوری اسلامی ایران منتشر کند.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، 25 روز از دست یابی ایران و 5+1 به بیانیه سیاسی با عنوان «مولفه‌های برنامه جامع اقدام مشترک» می‌گذرد از تحلیل‌های مخالفان و موافقان که بگذریم «انتشار فکت شیت یا گزاره برگ ایرانی» به یک مطالبه مردمی از دولت تبدیل شده است و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزارت امور خارجه خواستند که فکت‌شیت ایرانی از بیانیه لوزان را برای تبیین بهتر مواضع جمهوری اسلامی ایران منتشر شود.

«فکت شیت ایرانی» از چه زمانی مطالبه‌ای مردمی شد؟

فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای لوزان بازتاب گسترده‌ای داشت. بسیاری از دست‌نوشته‌ها و عکس‌نوشت‌های منتشر شده در خصوص مطالبه «فکت شیت ایرانی» در فضای مجازی نیز با استناد به بخشی از سخنان رهبری صورت گرفته است.

رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت به مسئولان تأکید کردند که باید مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند زیرا هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد.
ایشان در جریان قرار دادن مردم و نخبگان را از جزئیات مذاکرات هسته‌ای، مصداق همدلی مسئولان با مردم خواندند و تأکید کردند: همدلی یک موضوع دستوری نیست بلکه باید آن را بوجود آورد و رشد داد که شرایط کنونی فرصت مناسبی برای بوجود آمدن همدلی با مردم است.

و این سخنان رهبری زمینه‌ای شد برای ایجاد یک مطالبه در بین مردم؛ مطالبه‌ای که به سرعت و به صورت خودجوش با عنوان «محرمانه نداریم» همراه با عکس‌نوشت‌ها و یادداشت‌ها و با موضوعات مرتبط با انتشار جزئیات مذاکرات با تگ #محرمانه_نداریم مشخص شد.

 

اعتماد مردمی به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها

و البته درخواست انتشار جزئیات مذاکرات به دلیل عدم خوشبین بودن مردم به مسئولان آمریکایی‌ است؛ موضوعی که به حافظه تاریخی و ذهنیتی که مردم از اقدامات آمریکایی‌ها تاکنون به یاد دارند بازمی‌گردد. تصاویری که با موضوع عدم اعتماد به آمریکا طراحی شده بود به صورت گسترده بازنشر شد.

 

آغاز یک مطالبه‌گری و روزشماری

مطالبه‌گری از مسئولان به منظور بی‌اعتمادی به آنها نیست؛ چرا که از جمله خصلت‌هایی که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب موجب نجات کشور می‌شود همین مطالبه‌گری است. «جوان دانشجو باید مطالبه‌گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد که به فضل خداوند، این روحیه امروز در میان دانشجویان وجود دارد... البته روحیه‌ی مطالبه‌گری و انتقاد در میان دانشجویان باید همراه با رعایت اخلاق و انصاف و حدود شرعی و پرهیز از بیان مطالبی باشد که به آن علم و یقین وجود ندارد. (بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان. 1393/05/01)

 

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
یاد بگیرید از طرف مردم حرف نزنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار