کد خبر: 715552
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
یک روان‌شناس گفت: در صورتی که شغل مادر از جایگاه اجتماعی، موقعیت فرهنگی و احساس روانی خوبی برخوردار باشد می تواند منجر به افزایش احساس ارزشمندی و عزت نفس در کودکان شود.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس با اشاره به تاثیرات متفاوت اشتغال مادران بر فرزندان، اظهارکرد: یکی از تاثیرات اشتغال مادران بر فرزندان به وضعیت روانی مادر برمی‌گردد که معمولا داشتن اشتغال احساس هویت و روانی مثبت به وجود می‌آورد و موجب می‌شود، مادر احساس مفید بودن پیدا کند.


وی با بیان اینکه از تاثیرات دیگر اشتغال مادران بر فرزندان بهبود وضعیت اقتصادی خانواده است، تصریح کرد: این وضعیت معمولا با کارکردهای، مادر ارتقا پیدا می‌کند اما از طرفی دیگر کاهش زمان حضور مادر خانه منجر به کم شدن رابطه عاطفی و احساسی بین مادر و فرزند می‌شود که خود می تواند خطرات، صدمه ها و لطمه‌های جبران ناپذیری را به وجود آورد.


ابراهیمی مقدم افزود: توصیه می‌شود مادران در درجه اول به فکر وضعیت عاطفی، مسائل اخلاقی و سلامت روانی خود و خانواده باشند و در صورت محقق شدن این امر به مواردی از قبیل اشتغال در خارج از خانه اهتمام بورزند.


وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که شغل  مادر از جایگاه اجتماعی ، موقعیت فرهنگی و احساس روانی خوب برخوردار باشد می تواند منجر به افزایش احساس ارزشمندی و عزت نفس در کودکان شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار