کد خبر: 715541
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
یک متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه احتمال بروز بیماری «کاواساکی» در 80 درصد کودکان زیر 5 سال وجود دارد، تاکید کرد: این بیماری دارای نشانه‌های کمک کننده تشخیصی آزمایشگاهی است که اغلب با تب بسیار بالا و عارضه قلبی بروز می‌کند.

دکتر محمدحسین سلطان‌زاده با اشاره به اینکه کاواساکی بیماری حاد تب‌دار است، گفت: این بیماری اولین مرتبه در سال 1967 توسط دکتر کاواساکی در ژاپن گزارش شد که در حدود 20 درصد موارد درمان نشده همراه با عوارض قلبی - عروقی، اختلالات کرونری، بزرگ‌ شدن‌ یا بیرون‌زدگی‌ دیواره‌ یک‌ سرخرگ‌ و مرگ ناگهانی است.


وی در ادامه با بیان اینکه علت بروز کاواساکی هنوز مشخص نیست و اغلب خود به خود محدود شونده است، افزود: تب، راش گسترده پوستی، التهاب ملتحمه چشم، لنف آدنوپاتی گردنی از جمله نشانه‌های ظاهری این بیماری است.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطر نشان کرد: نشانه‌های ظاهری بیماری کاواساکی اغلب در کودکان و در 80 درصد موارد کودکان زیر پنج سال بروز می‌کند که در اکثر موارد با افزایش ایمونوگلبولین‌ها همراه است.


سلطان‌زاده با اشاره به اینکه تب بالای 40 درجه سانتی‌گراد از جمله مهم‌ترین نشانه‌های ظاهری بیماری کاواساکی است، تصریح کرد: از درمان‌های اولیه این بیماری دارو درمانی توسط آنتی بیوتیک است که 1 تا 2 هفته و گاهی در موارد خفیف‌تر سه تا چهار هفته به طول می‌انجامد.


این متخصص کودکان و نوزادان در پایان با بیان اینکه تشخیص بیماری کاواساکی تنها از طریق آزمایشگاهی است، یادآور شد: در صورتی که بیمار از مجموع نشانه‌ها از جمله بی‌قراری شدید، مننژیت عفونی، اسهال، هپاتیت خفیف، کیسه صفرا، عفونت در ادرار و آرتریت اکثر نشانه‌ها را دارا باشد و از همه مهم‌تر از عارضه قلبی رنج برد و همچنین میزان پلاکت‌های خون در 2 تا 3 هفته تا یک میلیون افزایش یابد، می‌توان به ابتلا به این بیماری شک کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار