کد خبر: 715441
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
زنان و كودكان بسيجي در برابر دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كردند
روز گذشته جمعي از بانوان و كودكان ايراني در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران جمع شدند تا ضمن اعلام همبستگي با زنان و كودكان يمني كه اكنون يك ماه است زير آتش تجاوز سعودي‌ها و سكوت مجامع بين‌المللي حمايت از حقوق بشر جان مي‌دهند، از سازمان ملل و ساير نهادها بخواهند در برابر اين جنايات انساني فارغ از سياسي‌كاري‌ها و منفعت‌طلبي‌هاي معمول، مطابق وظايف خود واكنش نشان دهند.
زهرا چيذري
روز گذشته جمعي از بانوان و كودكان ايراني در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران جمع شدند تا ضمن اعلام همبستگي با زنان و كودكان يمني كه اكنون يك ماه است زير آتش تجاوز سعودي‌ها و سكوت مجامع بين‌المللي حمايت از حقوق بشر جان مي‌دهند، از سازمان ملل و ساير نهادها بخواهند در برابر اين جنايات انساني فارغ از سياسي‌كاري‌ها و منفعت‌طلبي‌هاي معمول، مطابق وظايف خود واكنش نشان دهند. 
تجاوز عربستان به يمن وارد دومين ماه خود شده است. سازمان بهداشت جهاني در تازه‌ترين آمار شمار كشته‌هاي تجاوز عربستان و كشورهاي هم‌پيمانش به يمن را نزديك به هزار كشته و 3 هزار و 500 زخمي اعلام كرد. عربستان در اين مدت از سلاح‌هاي ممنوعه و غيرقانوني در سطح بين‌الملل عليه مردم يمن استفاده كرد و ضمن قرباني كردن صدها شهروند يمني، بسياري از زيرساخت‌هاي اين كشور را نابود كرد. با وجود تمام اين جنايت‌ها اما هيچ يك از كشورها يا سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر كمترين واكنشي در برابر اين رفتارها يا اقدامي در راستاي توقف اين حملات نداشته‌اند. اين در حالي است كه جنگنده‌هاي كشور عربستان حتي از ورود هواپيماي حاوي كمك‌هاي انسان دوستانه مردم كشورمان به يمن نيز جلوگيري كرد. به همين منظور روز گذشته جمعي از زنان و كودكان در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران به نشانه اعتراض به سكوت سازمان‌هاي به اصطلاح حقوق بشر نسبت به جنايت‌هاي آل‌سعود و كشتار مردم بي‌دفاع يمن تجمع كردند. 

مهر سكوت بر دهان سازمان‌هاي ضدحقوق بشر
مينو اصلاني، رئيس سازمان بسيج جامعه زنان كشور با حضور در اين تجمع ضمن ابراز نفرت و انزجار از كودك‌كشي، توسط آل سعود اظهار داشت: استعمارگران و عربستان سعودي طاقت گسترش انقلاب اسلامي را در ديگر كشورهاي اسلامي ندارند و از اين رو جنگ و خونريزي عليه ملت‌هاي مسلمان به راه انداخته‌اند.  وي تصريح كرد: سازمان‌هاي حقوق بشري كه بهتر است آنها را ضدحقوق بشر بخوانيم، جنايت‌هاي امريكا، اسرائيل و عربستان را مي‌بينند اما مهر سكوت بر دهان خود زده‌اند و از آن طرف اگر به حيواني آسيبي وارد شود سريعاً مداخله كرده و حرف از حمايت از حقوق حيوانات مي‌زنند اما جان و حقوق زنان و كودكان بي‌دفاع يمن براي آنها ارزشي ندارد!

اداي تكليف براي رساندن پيامي به گوش جهانيان
دكتر مريم ورزدار، جانشين سازمان بسيج جامعه زنان كشور نيز در گفت‌وگو با «جوان» هدف از اين تجمع را دفاع از زنان و كودكان مظلوم يمن دانست و افزود: ما به اين وسيله مي‌خواهيم پيام خود را به آل‌سعود و ديگر ملت‌هاي جهان برسانيم. بنا به تأكيد وي اين تجمع مردمي با اهداف انسان‌دوستانه و فارغ از هر‌گونه گرايشات سياسي، ‌قومي و مذهبي انجام شده است و مردم ما آمده‌اند تا همبستگي خود را با مردم يمن اعلام كنند و نداي مظلوميت آنها را به گوش سازمان‌هاي حقوق بشري برسانند. به باور ورزدار، اين سازمان‌ها در عمل كاركردهاي خود را از دست داده‌اند و در عمل بنده زر و زور و تزوير شده‌اند. وي با اشاره به محروميت زنان عربستان از ابتدايي‌ترين حقوق خود افزود: سياست‌هاي نادرست اين كشور هيچ‌گاه مورد اعتراض مجامع بين‌المللي قرار نگرفته است و ما آمده‌ايم تكليف خود را انجام دهيم و با اين مجامع اتمام حجت كنيم.  
در پايان تجمع بانوان بسيجي در مقابل دفتر سازمان ملل بيانيه‌اي نيز قرائت شد. در اين بيانيه آمده است: جنايت اين روزهاي دولت سعودي در يمن، مشابه جنايت صهيونيست‌ها در غزه است و سعودي‌ها در اين ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بيني آنها به خاك ماليده خواهد شد. 
دراين بيانيه ضمن محكوم كردن تجاوزي كه از اول محكوم به شكست بود، از سكوت مجامع بين‌المللي در برابر مرگ شمار زيادي از شيعيان و مردمان مظلوم اظهار تأسف شده است زيرا اين اقدام وحشيانه نه تنها توسط سازمان ملل محكوم نشد بلكه اين سازمان امريكايي قطعنامه‌اي در محكوميت مردم يمن و دفاع از تجاوزات عربستان صادر كرد. 
بخش ديگري از اين بيانيه مي‌گويد: تخريب عامدانه زيرساخت‌هاي دولت و ملت يمن، قتل عام زنان و مردان و كودكان يمني، تجاوز به خاك يك كشور داراي حاكميت، ممانعت از رساندن غذا و دارو به ملت جنگ ديده يمن، نقض تمامي قوانين حقوق بين‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و... همگي از مسائلي است كه خشم هر مسلماني را بر‌مي‌انگيزد و جاي تأسف است كه چرا شوراي امنيت سازمان ملل در قطعنامه اخير خود به جاي آنكه جنگ عربستان سعودي عليه همسايه جنوبي‌اش را متوقف و متجاوز را محكوم كند، از متجاوز حمايت كرد و در مقابل، انصارالله يمن كه در حال دفاع از اين كشور است، محكوم شد. بر اساس اين بيانيه قطعاً ملت مظلوم يمن با مقاومت، صبر و تحمل، نصرت و پيروزي را به دست خواهد آورد و خواري و ذلت از آن رژيم آل‌سعود متجاوز خواهد شد و نشانه‌هاي آن نمايان شده است.  در پايان اين بيانيه ضمن محكوم كردن تجاوز رژيم سعودي به همكاري امريكا و رژيم صهيونيستي و قطعنامه ننگين سازمان ملل، ملت‌هاي آزاده جهان براي انجام رسالت انساني خويش در حمايت از حقوق ملت يمن و مقابله با ظالم و متجاوز دعوت شده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار